Jump to content

Pluggvänlig instrumentalmusik


Kebab
 Share

Recommended Posts

Moi! Jag har idag insett att jag numer pluggar bättre när jag har musik i lurarna. Problemet är att jag blir för medryckt av texterna och därför undrar jag nu ifall ni har några bra tips på instrumentala låtar. Idag har jag lyssnat på Explosions in the sky och insett att det är bra skit. Jag är öppen för alla typer av musik, allt från klassiskt till dubstep, men den måste vara lite lågmäld så att jag inte fokuserar på den så mycket. Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Moi! Jag har idag insett att jag numer pluggar bättre när jag har musik i lurarna. Problemet är att jag blir för medryckt av texterna och därför undrar jag nu ifall ni har några bra tips på instrumentala låtar. Idag har jag lyssnat på Explosions in the sky och insett att det är bra skit. Jag är öppen för alla typer av musik, allt från klassiskt till dubstep, men den måste vara lite lågmäld så att jag inte fokuserar på den så mycket. Tack på förhand!

Har tentavecka nu och brukar köra mycket Explosions in the Sky, Mogwai, Sigur Ros osv. Men råkade av en slump lyssna på min bröderna Kalkbrenner-playlist, både Fritz och Paul, och satt som i trans medan jag skrev. Skaffa soundtracket till Berlin Calling och typ Fritz Kalkbrenners tio mest spelade på Spotify och se om det funkar lika bra för!

edit: dig.

Redigerad av Tweak
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag brukar köra på:

Shlohmo är möjligen världsledande™.

Aphex Twins skiva SAW 85–92.

Lite blandat med Brian Eno, kanske främst skivan Apollo.

Com Truise om man ~programmerar.

Erik Satie är oavsett givet.

Soundtracket till In the Shadow of the Moon.

Soundtracket till Sim City 4. :>

Redigerad av mr_tobbe
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Postrock är ultimat! Framför allt då du gillar Explosions:

Godspeed You! Black Emperor - hela diskografin, på repeat

Codes in the Clouds - Where the Spirit Wanes

Fly Pan Am - Fly Pan Am

A Silver Mt. Zion - Born Into Trouble as the Sparks [...]

A Silver Mt. Zion - He Has Left Us Alone but Shafts of Light [...]

Do Make Say Think - hela diskografin, på repeat

Annars:

Azusa Plane - Where the Sand Turns to Gold

Stars of the Lid - hela diskografin, på repeat

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yagya har jag sovit mycket till. Men kan tänka mig att det lämpar sig bra som pluggmusik också. Skulle typ vilja kalla det för ambient techno.

Och den här är väldigt lågmäld, men jag gillar att ha Sleep Research Facility - Deep Frieze (album) på i bakgrunden när jag läser (har funkat väldigt bra till A Song of Ice and Fire). Ambient.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...