Jump to content

Hjälp eXotic att köpa julklapp!


eXotic
 Share

Recommended Posts

Så, min släkt har uppenbarligen tröttnat på att köra julklappsleken istället för den traditionella julklappsutdelningen på julafton. De som har stått för paketköpen inför julklappsleken vill att alla ska vara involverade i att köpa saker, vilket jag kan förstå. Det kan inte vara roligt att vara ensamma om att behöva komma på finurliga saker att köpa till leken.

Men de vill heller inte ta tillbaka den vanliga julklappsutdelningen. För det kom vi ju överrens om för några år sedan att vi skulle överge. Så de kom på den briljant korkade idén att alla killar köper någonting som passar till en kille, och tjejerna gör likadant för tjejer. Sedan drar man paket ur kille/tjej-säcken och får vad man får.

Jag försökte intensivt få igenom att vi ska köra den hemliga tomten istället, så man kan fokusera på vem man ska ge paketet. Men det förslaget var jag nästan ensam om att gilla.

Så, istället för att ge mig ut och köpa paket till en specifik person så måste jag inhandla någonting som passar till en kille. Inte så svårt om det inte varit för att åldersspannet är 18 - 77!

Jag funderade ett tag på presentkort till Google Play, men kom på att en av alla killar faktiskt sitter på en skitdålig iPhone som förstörde hela idén.

Så... Finns det någon som direkt kan komma på en bra pryl som passar en kille i alla åldrar?

Jag har funderat lite på någonting från systemet, men kan inte komma på någonting roligt att köpa som alla dricker. Öl fungerar ju alltid, men att få ett sexpack i julklapp är kanske inte så skoj. Om man inte experimenterar med lite ovanliga sorter, men då riskerar man såklart att köpa någonting som inte alls är gott.

Hur är det med systembolaget? Kan man köpa presentkort där?

Som tack på förhand, och för att få lite fart på er, era lata jäklar så skickar jag med en irrelevant men obligatorisk bild på Emma Watson i en sådan där julmössa.

tumblr_lvdpv5lBlC1r6kdhno1_500_1243591_0.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det kan man! Vad ska presenterna ha för budget då? Ifall det är 100-150 kronor så finns det chans att jag snor idéer från den här tråden. :P

Nice, det finns en budget men jag minns inte var den låg. Så tipsa på om allt mellan himmel och jord så plockar jag ut det som passar inom prisintervallet.

Skapa en egen tråd istället för att snylta på min!

big_PLBOY197212_1243593_0.jpg

Jag är inte säker på hur jag ska tolka det där.

Ska jag:

1. Köpa en Playboytidning?

2. Köpa en Coca Cola?

3. Köpa en Coca Cola med snuskiga bilder på?

4. Köpa en prostituerad? Jag vet inte om hon är villig att krypa ned i säcken. If you know what I'm saying! :naughty: (Nej, inte jag heller.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte förstås först på något i stil med det Lajjan postade men det kanske inte är så lämpligt...

Det kan vara mitt finska blod som talar men jag skulle köpa en kniv. Varje MAN™ värd namnet behöver och uppskattar en god kniv. Knivens användningsområden är oändliga. Den är oumbärlig vid slakt av vilt, den kan avgöra ett krogbråk, den kan användas till att skrapa färg när man restaurerar köksmöbler, man kan raka näshår med den, när man har tråkigt kan man underhålla sig med femfingerfilé-leken osv... Det är dessutom möjligt för dig att bestämma knivtyp beroende på hur din budget ser ut. Är du förmögen och vill unna din släkting något exklusivt kan du välja en högklassig kniv med skaft i renhorn eller masurbjörk, instucken i en vackert flätad skinnslida. Är din budget lite stramare kan du köpa en vanlig morakniv. Oavsett valet kommer mottagaren att värdesätta din gåva; för alla vet ju att vi män älskar vapen, våld och vassa verktyg.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan det definitivt. Men om man inte vet hur man hanterar en kniv så kan det lika gärna avgöra krogbråket mot en själv.

Annars var det ett intressant tips, var kan man få tag i en ordentlig kniv egentligen. Inte i närmsta Ica-affär antar jag.

Välsorterade varuhus kan faktiskt ha en del hyfsade grejer. Men annars är det främst fiske-, jakt- och vapenaffärer som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan det definitivt. Men om man inte vet hur man hanterar en kniv så kan det lika gärna avgöra krogbråket mot en själv.

Annars var det ett intressant tips, var kan man få tag i en ordentlig kniv egentligen. Inte i närmsta Ica-affär antar jag.

Köpte en sådan här fast i annan färg förra veckan. http://cdon.se/hemelektronik/eka_swede_8-20444746

En liten fällkniv som verkar vara internationellt omtyckt. Svenska knivar verkar överlag vara kända för att ge mycket kniv för pengarna!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...