Jump to content

Najs eller bajs X: The Sims


Umberto
 Share

Najs eller bajs  

26 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

0eD3M_1243444_0.png

The Sims såg dagens ljus i januari, 2000. Under ledning av Will Wright skapade spelstudion Maxis en originell spelserie som kom att bli en av världens framgångsrikaste. Till dags dato har The Sims-spelen, med en myriad av expansioner och "prylpaket", sålt över 180 miljoner spel. Det kan jämföras med exempelvis GTA-seriens ca 110 miljoner sålda titlar. I grunden är The Sims en livssimulator där man styr en eller flera "simmar", bygger deras hem och formar deras liv. Det enorma antalet expansioner har dock medfört att simmarnas liv nuförtiden inkluderar allt från jordenruntresor och magi till zombies och hästuppfödning. Anmärkningsvärt, men kanske inte så förvånande, är att The Sims-serien är en av få spelserier där majoriteten av spelarna är tjejer.

Trots att The Sims är en kommersiell succé har spelen fått en hel del kritik. Många klagar på att utvecklaren EA har gjort The Sims till en kassako och att all kreativitet har försvunnit ur serien och att det bara handlar om att pumpa ut expansioner på löpande band. En del manliga spelare brukar störa sig på att The Sims-spelen är överdrivet gulligulliga och "tjejiga" - en sorts elektronisk version av flickornas dockskåp. Andra ogillar The Sims för att spelen saknar egentliga syften, de tar aldrig slut och de enda mål som finns är de man sätter upp för sig själv. De som gillar The Sims brukar dock anse att "mållösheten" är en av spelseriens styrkor; Sims-världen är en sandlåda där man fritt får bygga, styra och skapa som man vill.

Vilka The Sims-spel har du spelat? Vad tycker du om spelen?

Spelserien The Sims: Najs eller bajs?

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De flesta har väl spelat The Sims när de var mindre och haft riktigt kul med det. Jag vet iaf att så var fallet för mig.

Även om jag inte spelar spelen längre, och när jag väl får suget så håller det bara i en vecka eller så så tycker jag att spelen är rätt kul ändå. Gillar alla spel där man får bygga egna banor och liknande, och The Sims passar ju verkligen in på den beskrivningen. Alltid kul att kunna ta upp The Sims och bygga ett hus.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelar det aldrig längre, men när det var helt nytt så hade jag roligt med det. Köpte även Bustin' Out till GameCube, och det var faktiskt ganska roligt eftersom man kunde spela Split Screen med sin kompis och låta båda styra varsin sim.

Idag är jag väl egentligen likgiltig till spelet, men eftersom jag hade kul med det förr i tiden så röstar jag najs.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag röstar najs faktiskt, för även om det är en evig mjölkmaskin med få nyheter så är det bevisligen tillräckligt för de som gillar det. Jag vet inte att WoW haft så himla mycket nytt att tillföra sen det lanserades och jag har tappat räkningen på antal expansioner. Jag spelade hyfsat mycket The Sims när jag gick i högstadiet/eventuellt också gymnasiet och tyckte det var roligt en tid, men det är ju vad man gör det till. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Najs!

Har spelat alla spelen och alla expansions, tycker allt är riktigt bra. Det ända jag kan tycka är att dom kör de olika expansionspaketen i fel ordning. I min åsikt tycker jag att dom bör släppa expansionspaketen i ordning med världen, typ att först kommer seasons då det är en så otroligt stor faktor till spelet egentligen samt att det byggs på med mer innehåll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...