Jump to content

Hela spelvärlden tillgänglig från början?


Mathias
 Share

Recommended Posts

De tre protagonisterna ska vara ganska skilda åt och hör hemma i helt olika delar av staden. Kan detta innebära att vi kommer ha tillgång till hela spelvärlden redan från start?

Om jag inte är ute och cyklar (eller om det varit del av typ "PSP-spelen"), så är det väl första gången?

Vad är i så fall era tankar om detta?

* Tror ni att hela staden blir tillgänglig från start?

* Är detta i så fall bra eller dåligt?

..jag gillar det på det sättet att det är så fruktansvärt spännande, och har varit i alla spel förutom 4:an, att bara utforska miljön. Däremot förlänger det ju spelet ganska mycket att ta det bit för bit, för att inte tala om hur mäktig denna spelvärlden kommer vara att lära sig!

Det som främst talar för att inte spärra några broar är nog också att det alltid har känts så krystat. Sedan kan man ju undra om det överhuvudtaget kommer att bli öar på det sättet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte det blir något problem eftersom kartan kommer vara så ofantligt stor. Jag antar att avspärrningarna i de tidigare spelen bland annat berodde på att städerna var så små och att det skulle bli en nytändning hos spelare då en ny ö öppnades. I exempelvis Vice City hade man hunnit utforska hela staden på nolltid, vilket hade gjort exempelvis uppdraget där man väntar på att soldaten går ut för att köpa munkar inte hade varit i närheten av lika fräckt. Samma sak i SA då The Truth tar med en ut till San Fierro för första gången.

GTA V kommer vara så stort att R* kommer kunna lägga storyn så att spelaren hela tiden hittar nya områden, även fast han kan freeroama där när man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte det blir något problem eftersom kartan kommer vara så ofantligt stor. Jag antar att avspärrningarna i de tidigare spelen bland annat berodde på att städerna var så små och att det skulle bli en nytändning hos spelare då en ny ö öppnades. I exempelvis Vice City hade man hunnit utforska hela staden på nolltid, vilket hade gjort exempelvis uppdraget där man väntar på att soldaten går ut för att köpa munkar inte hade varit i närheten av lika fräckt. Samma sak i SA då The Truth tar med en ut till San Fierro för första gången.

GTA V kommer vara så stort att R* kommer kunna lägga storyn så att spelaren hela tiden hittar nya områden, även fast han kan freeroama där när man vill.

Antagligen är det så, ett sätt som de hade kunnat lösa det på är förstås om man inte får tillträde till alla karaktärer från början och att, om de bor med så pass stora avstånd emellan varandra, staden har satts i karantän på grund av något terrorhot. Tveksamt om det hade varit spelbart men du måste i alla fall vänta på att soldaten går ut för att köpa munkar.

Redigerad av Jazz
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag är dålig på att "planera" själv så brukar jag tycka om att staden låses upp i takt som man spelar storyn. Är allting upplåst från början så irrar jag bara omkring och lär mig inte riktigt kartan utantill som jag skulle om jag var låst till område bit för bit.

Saints Row är ett bra exempel på ett spel där man får mycket upplåst från början så man motiveras inte så starkt att börja på botten. Sån är jag i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas att världen låses upp allt eftersom ändå, det är enligt mig en viktig del i att det känns som om man kommer någon vart i spelet.

De kanske kör 15 uppdrag eller så med Michael i en del av staden först, sedan möter man Trevor eller Franklin och kan efter det uppdraget spela som båda dem två i två delar av kartan, och sen möter man den tredje och har hela kartan upplåst?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...