Jump to content

Fallout-tatuering


Vice.
 Share

Recommended Posts

Tja!

Funderar på att göra en falllout tatuering. Vill att "vault boy" skall vara med.

Osäker på om han bara ska göra tummen upp eller om en av bilderna från perks skall användas.

Funderar även på att ha ner än honom, kanske en bergbakgrund och radioaktivitetsskylten och honom och låta det bli en tatuering på ca halva armen.

Problemet är att det finns för få bilder på falllout tatueringar för att kunna få inspiration.

Vad tycker ni om min ide, och har ni nått förslag om hur det skulle kunna se ut?

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja!

Funderar på att göra en falllout tatuering. Vill att "vault boy" skall vara med.

Osäker på om han bara ska göra tummen upp eller om en av bilderna från perks skall användas.

Funderar även på att ha ner än honom, kanske en bergbakgrund och radioaktivitetsskylten och honom och låta det bli en tatuering på ca halva armen.

Problemet är att det finns för få bilder på falllout tatueringar för att kunna få inspiration.

Vad tycker ni om min ide, och har ni nått förslag om hur det skulle kunna se ut?

Låter fett... men om jag hade varit dig så hade jag nog ändå kört på ett riktigt köttigt motiv över hela ryggen i apokalypstema när man ändå är igång. Fast vault boys ansikte hade ersatts med min (din) sons; den kommer i alla fall att stå sig i tiden!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför måste du se andra för att få inspiration?

Har ingen åsikt om din idé men att kolla på andras tatueringar för att få inspiration är helt fel väg att gå.

Men jag kan nog inte be tatueraren måla ett fallout tema. Han har kanske inte en aning om vad fallout är för spel.

Därför är andra bra att ha som ide som man kan utgå ifrån.

Låter fett... men om jag hade varit dig så hade jag nog ändå kört på ett riktigt köttigt motiv över hela ryggen i apokalypstema när man ändå är igång. Fast vault boys ansikte hade ersatts med min (din) sons; den kommer i alla fall att stå sig i tiden!

Du menar den blå vault boy figuren med sonens ansikte? Hmm ja det är kanske en cool grej.

Hittar ni fallout inspererade får ni görna länka dem

Tips på hur en sådan tatuering kan se ut? Allt välkommnas

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wu zi tack. Hittade du fler?

Jag bildgooglade bara på fallout tattoo :)

Made Man perken är ju ganska fräck!

MadeMan_1239370_0.jpg

Eller något sånt?

tumblr_ldtkzsRDD91qzabkfo1_500_1239370_1.jpg

Men den här är nog hands down coolaste bilden!

Du skulle ju kunna gömma lite detaljer i bakgrunden där det står siffror, till exempel din sons födelsedatum eller annat betydelsefullt :)

http://images.wikia.com/fallout/answers/images/2/23/Fallout-new-vegas-wallpaper-2.jpg

Redigerad av Wu Zi Mu
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typ blå gubbe med en explosion bakom och en/ett berg bakom och/eller kanske ett voult och/eller kanske den där byggnaden.

Går det att få ihop en bra kombination tro?

Gå till en tatuerare (hör runt bland vänner som har tatueringar om de har tips på någon de tycker är bra), ta med alla bilder och lägg fram ditt förslag. Han/hon kan med all säkerhet skissa till något bra! :)

Kan du ta dig till Göteborg kan jag rekommendera Sagie. Hans cartoon-stil diggar jag skarpt. Han ska göra min nästa om någon vecka!

Redigerad av RavenE
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...