Jump to content

2 frågor ang nått fel


Vice.
 Share

Recommended Posts

Hej!

1) Min son kom åt datorn och efteråt såg det ut så här. Det är det till vänster som jag inte vill ha där. Det går inte att högerklicka för att stänga den. Finns inget kryss heller. vad är det och hur får man bort det?

2)Ni ser hur ikonen för playstation media server ser ut, varför ser den ut så? Den såg inte ut så igår? Den funkar, men jag stör mig på utseendet. Har provat att ominstallera det, men det ser likadant ut.

Tack//Vice

felu.jpg

Uploaded with ImageShack.us

felu.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Som bonusfråga: Hur laddar man upp direkt på GTasajten???

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

1) Min son kom åt datorn och efteråt såg det ut så här. Det är det till vänster som jag inte vill ha där. Det går inte att högerklicka för att stänga den. Finns inget kryss heller. vad är det och hur får man bort det?

2)Ni ser hur ikonen för playstation media server ser ut, varför ser den ut så? Den såg inte ut så igår? Den funkar, men jag stör mig på utseendet. Har provat att ominstallera det, men det ser likadant ut.

Tack//Vice

felu.jpg

Uploaded with ImageShack.us

felu.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Som bonusfråga: Hur laddar man upp direkt på GTasajten???

2. Sökvägen till ikonen är bruten, ändra sökvägen till den rätta ikonen.

Bonus: Tryck på "Bifoga filer"-knappen. Men filerna får vara max 1MB stora.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2. Sökvägen till ikonen är bruten, ändra sökvägen till den rätta ikonen.

Bonus: Tryck på "Bifoga filer"-knappen. Men filerna får vara max 1MB stora.

2) hur gör jag det då?

Tar jag och höger klickar på riktiga ikonen och kopierar den och sedan klistrar in den på skrivbordet så ser det likadant ut.

Drar jag originalet till skrivbordet blir resultatet detsamma.

Ingen aning om vad det där till vänster är då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2) hur gör jag det då?

Tar jag och höger klickar på riktiga ikonen och kopierar den och sedan klistrar in den på skrivbordet så ser det likadant ut.

Drar jag originalet till skrivbordet blir resultatet detsamma.

Ingen aning om vad det där till vänster är då?

Nej, du måste ändra sökvägen fram till ikonen inte flytta runt på ikonen. (Även om det ju faktiskt ändrar sökvägen, bara i en annan betydelse.)

Högerklicka på Playstation server > Egenskaper > sedan klickar du på fliken shortcut (Genväg antar jag att det står på svenska) > Change Icon... (Ändra ikon) > Välj bläddra och leta upp ikonen.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ingen riktig aning, men du har söta widgets!

Det behövde bli sagt.

Tack! Men nu skiter jag i det här. Startade om datorn för att se om det skulle försvinna men den har ännu inte startat om än och klockan är nu 23:56 har beställt den där som ni rekomenderade från cd.on

Chopsig son du har som prankar dig redan vid ett (två???) års ålder. Jag får inte chans att säga det här särskilt ofta men där blev du rejält ägd!

Haha 2år om en månad. Ja han går banans om man inte håller koll. Fattar inte vad han trycker på. Det är helt sjukt. Ibland har det funnits 40 widgets(?) efter att han varit där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack! Men nu skiter jag i det här. Startade om datorn för att se om det skulle försvinna men den har ännu inte startat om än och klockan är nu 23:56 har beställt den där som ni rekomenderade från cd.on

Haha 2år om en månad. Ja han går banans om man inte håller koll. Fattar inte vad han trycker på. Det är helt sjukt. Ibland har det funnits 40 widgets(?) efter att han varit där.

Oj, har det redan gått två år?

Men ja, barn kan göra underliga saker med teknologi. Min systerdotter lärde mig hur man tar printscreens på en iPhone när hon var mindre!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack! Men nu skiter jag i det här. Startade om datorn för att se om det skulle försvinna men den har ännu inte startat om än och klockan är nu 23:56 har beställt den där som ni rekomenderade från cd.on

Haha 2år om en månad. Ja han går banans om man inte håller koll. Fattar inte vad han trycker på. Det är helt sjukt. Ibland har det funnits 40 widgets(?) efter att han varit där.

Vice hört talas om lösenord till datorn o bara växla läge med Windows knappen på tangentbordet o L så kan han inte göra nån skada om du har lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men ja, barn kan göra underliga saker med teknologi. Min systerdotter lärde mig hur man tar printscreens på en iPhone när hon var mindre!

Inte för att vara den som är den, men jag tycker inte det är så jätteunderligt att ett barn skulle pröva att trycka in de stora fysiska knapparna på telefonen samtidigt om de fick pilla på den. rolleyes_1184336_0.gif

Nu lämnar jag tråden, för Vice ignorerar min hjälp! mad_1189334_0.gif

Redigerad av Siana
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...