Jump to content

Call of Duty: Black Ops 2


eXotic
 Share

Recommended Posts

Det har gått en hel del rykten de senaste veckorna angående Black Ops 2, och för några dagar sedan släpptes den första officiella trailern.

Black Ops 2 kommer att utspelas i en rätt nära framtid, och det verkar som att Treyarch har lekt runt en hel del med det nya spelet!

För det första så är det mer futurist än något annat Call of Duty-spel varit. I trailern får man bland annat se quadrocopter med vapen, eller quad rotor drone som den verkar ha som fulla namn i spelet. (Charlene som kortnamn) Man får även se maskiner som liknar tanks med fyra ben, och assault drone verkar finnas med även i det här spelet.

Hur som, TmarTn har gjort en brake down på trailern, där han bland annat går igenom det jag nämnde, och även en del om vapnen.:

Så, till den förmodligen största frågan när det gäller Treyarch: Kommer det finnas zombies?

Svar: Ja! Det kommer finnas zombie i Black Ops 2, det här kommer förmodligen vara en stor vippbräda för många som funderar på om de ska skaffa Black Ops 2 eller inte.

Woody pratar lite om zombie mode till Black Ops 2:

Så, vad tror ni?

Själv är jag både exalterad och skeptisk. Till att börja med så känns det inte speciellt Call of Duty-aktigt när man ser trailern. Det kan å andra sidan kanske vara någonting positivt, för jag tycker inte att Modern Warfare-serien blir bättre, snarare tvärt om. Det är när Treyarch gör spel, när det blir lite annorlunda, som jag trivs bäst.

Så, om inte själva spelet verkar bra så kommer jag nog förmodligen köpa spelet, åtminstone för att nöta zombies med polarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillade Black Ops mer än resten av mina vänner, tror jag, och då är inte jag någon die hard Call Of Duty fan. Gillade den mörkare och bittrare tonen på det, och det faktum att det inte var så långt bak att alla vapen suger men inte heller så långt fram att man har 30 attachments på en M4. Det här gör mig lite skeptisk, men kommer att spela det i vilket fall!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte hur pass mycket som var riktigt gameplay i trailern men det ser ju ändå lite najs ut. Ändå är jag lite skeptisk eftersom det känns som att de lägger mer och mer tid på zombies, och jag har aldrig tyckt att zombies var särskilt roligt och något som riktigt hör hemma i CoD. Men vi får väl se vad som blir av det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte jätteintresserad trots att jag köpt alla Call of Duty-spel sedan tvåan (utom trean)... Kommer troligtvis inte att köpa spelet direkt efter release, och kanske inte alls. Jag hoppas nästan att försäljningssiffrorna sjunker så att de inser att de måste förnya sig mer än att bara hoppa runt i tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...

Har fortsatt att följa utvecklingen och är verkligen taggad! Jag tror det är en värdig uppföljare till till Black Ops.

Det tråkiga är bara att jag inte kommer skaffa det direkt, har inte tid att spela förrän runt jul eller så, och då kommer förmodligen priset dyka en aning om man har tur. Så att skaffa det nu vore bara dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Om någon spelar spelet och funderar på att köpa map packet Revolution:

0:01:19 Dom på Hydro

0:12:10 Dom på Hydro (igen)

0:24:20 Dom på Mirage

0:36:01 Dom på Grind

0:48:45 Dom på Downhill

TLDW: Jag gillar mp-banorna, Peacekeepern, zombiebanan Die Rise samt det nya zombieläget Turned.

Lätt värt om man gillar och spelar en hel del Black Ops 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Om någon spelar spelet och funderar på att köpa map packet Uprising:

00:45 Dom på Studio

07:30 Dom på Vertigo

18:10 Dom på Encore

30:35 Dom på Studio (igen)

39:35 Jakten efter Magma

46:20 Dom på Magma

TLDW: MP-banorna är nice. Firing Rage (Studio) är fantastisk, precis som jag kom ihåg den! Zombiebanan Mob Of The Dead är riktigt häftig! Gillar man Zombies kan man lätt få ut ett bra antal timmar underhållning bara där!

Overall, lätt värt om man gillar Black Ops 2.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...