Jump to content

The Elder Scrolls: Online


Jacker
 Share

Recommended Posts

Haha är det verkligen så dåligt?

Dåligt och dåligt, men det känns bara jävligt generic. Man får känslan av att man spelat det förut, så inget revolutionerande precis.

Sen gör sig inte Elder Scrolls bra som MMORPG enligt mig. Det tar bort känslan man upplevde Morrowind/Oblivion/Skyrim dvs en stor öppen värld som ligger framför dig och du kan göra vad du vill. Du är en hjälte som världen behöver. Den känslan försvinner helt och hållet när de slänger in flera tusen andra spelare..

Sen, precis som ZcruweN, måste jag klaga på menyerna. Hur i helvete kunde de klanta sig så mycket? Det märks, precis som i Skyrim, att det utvecklas först och främst för konsoler. Förutom att nu är portningen betydligt mer påtaglig. Maken till huvudvärk och förvirring har jag aldrig varit med om i ett MMO.

Det enda positiva jag egentligen kan komma med är att striderna flyter på väldigt bra och att spelet ser rätt bra ut.

Men kort sagt, Elder Scrolls gör sig inte bra som MMORPG. Det ska spelas singleplayer.

Free to Play våren/sommaren 2015, calling it now. Okej, det kanske var att ta i. Men månadskostnaden lär försvinna relativt snabbt.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va

v..a

va

VA

Låt mig förklara varför det faktiskt lever upp till sin TES-titel:

1. Det är BETA

2. Mina förväntningar låg på WoW-nivå, vilket jag inte gillade alls och spelade lika mycket som du spelade TES-online. (Jag gav det inte ens en ärlig chans)

3. Det ser faktiskt ut och känns som ett TES-spel. Questen ligger också i nivå med de quest man får tidigt i övriga TES-spel.

4. Det är ett onlinespel och för ett onlinespel kan jag godta mer brister då det är svårt att få ett perfekt spel med så många spelare (med olika utrustning) i samma värld.

Jag hade mycket mycket hellre sett ett singelplayer TES-6 där hela Tamriel ingått, men nu är det Online och TES-Online är mycket mycket välgjort imo!

Därför kan det utan problem jämföras med Morrowind och Skyrim.

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag testade det i helgen och även jag blev positivt överaskad. Spelet kändes väldigt mycket som Morrowind fast med nyare stridsystem och andra nyare grejor från de nyare spelen (som crafting). De flesta saker som var dåligt är sådant som man tyvärr inte kommer ifrån när det gäller MMO. Det jag störde mig på mäst var att där var galet förmycket containers och kistor och alla hade typ 1 grej. Tillsist orkade jag inte ens öppna dem längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Om jag hade haft tid skulle jag gett det här en chans... men tid är bristvara i mitt liv nu. En tanke som slog mig här om dagen var hur mycket bättre TES hade gjort sig i en Borderlands/Diablo-modell d v s max 4-8 spelare i co-op, istället för som ett MMORPG.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag hade haft tid skulle jag gett det här en chans... men tid är bristvara i mitt liv nu. En tanke som slog mig här om dagen var hur mycket bättre TES hade gjort sig i en Borderlands/Diablo-modell d v s max 4-8 spelare i co-op, istället för som ett MMORPG.

Håller med till 100%! Spelar enbart med en polare som co-op (Då bara vi två i min umgängeskrets har fått beta:))

Jag kommer för övrigt inte att köpa spelet då 500kr + 70kr i månaden är rent utsagt dåligt. Sen att dom säljer XP-boosters och skit är en dealbreaker för mig.

EDIT:

Jo man tackar ESO. Jag kan inte logga in på min gubbe längre, blir någon form av error hela tiden. Det var min helg med ESO.

Redigerad av simonracer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, absolut inte! Fallout passar mycket bättre som singleplayer.

Mitt resonemang är att fantasygrejen är så galet uttjatad inom MMO-genren. Gång efter annan har det kommit fantasyspel, som efter ett par månader floppat totalt och blivit F2P. Det är tydligt att WoW äger den arenan, och inget spel kommer kunna konkurrera med det.

Ett post-apokalyptiskt MMO hade åtminstone kunnat ha haft en chans att överleva längre än den uppsjö av spel som kommit och gått de senaste åren.

Redigerad av xstreem
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon mer än jag satsar på att ESO blir Free to play innan årsskiftet?

Har inte kört något i helgen, har ingen vilja till det. Spelet var tyvärr inte kul i mer än 3-5 timmar totalt, just när allt var helt nytt.

Kändes väldigt repetitivt och oengagerat.

50€~ för vanliga versionen + 14.99€ i månaden för detta. Det känns som att dom gör allt för att tjäna en hacka sen glömma bort skiten.

Underhållande klipp med AngryJoe som har fått tillstånd att visa lite och snacka lite!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

S.T.A.L.K.E.R har ju nått MMO på väg som jag förstått det? Så det är ju nära nog

Och jag håller med xstreem. Elder Scrolls passar verkligen inte som ett mmo, ett CORPG hade kanske funkat.

Fallout hade passat så mycket bättre som ett MMO.

Stämmer bra det är utvecklarna från STALKER serien som har startat ett nytt företag med namned Vostok games. Vad jag har fattat rätt så ska Survarium vara en fortsättning av STALKER serien då jag vet inte vad som hände med STALKER 2 som dem la ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste säga att jag älskar hur man skaffar NPC-vänner som följer med en på ens resa genom spelet och som man träffar på under vissa uppdrag och får hjälp av. Hoppas det inte bara är så i början utan att de san sammlar kring sig fortsätter vara med.

En sak jkag är mycket besviken på är att ens ras verkar totalt kvitta. Jag spelar en Orc men alla behandlar mig som en människa. Andra Orcs, t ex, är grymt irriterande att prata med då de helatiden behandlar en som en människa som omöjligt kan förstå hur det är att vara en Orc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var lite intresserad utav det här spelet men destu mera som skrivits om det destu mera intresse har jag tappat. MMO's som bara är .. "MMO'S" känns så uttjatade. Tillexempel Defiance som blev F2P väldigt snabbt så antar jag att det här spelet också kommer bli F2P rätt snabbt vilket gör att jag helt enkelt kommer vänta.

Och för den delen så kommer jag inte orka spela ett "repetivt MMO" igen.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste säga att jag älskar hur man skaffar NPC-vänner som följer med en på ens resa genom spelet och som man träffar på under vissa uppdrag och får hjälp av. Hoppas det inte bara är så i början utan att de san sammlar kring sig fortsätter vara med.

En sak jkag är mycket besviken på är att ens ras verkar totalt kvitta. Jag spelar en Orc men alla behandlar mig som en människa. Andra Orcs, t ex, är grymt irriterande att prata med då de helatiden behandlar en som en människa som omöjligt kan förstå hur det är att vara en Orc.

Kanske nånting dem kommer ändra är det inte så i Skyrim att NPCerna behandlar spelaren olika när man kör en viss ras? Kommer nog köra en Orc Dragonknight nästa beta igen samt så lutar det sig mot ett köp om polaren är med och skaffar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...