Jump to content

Fartkameror


Merkky
 Share

Recommended Posts

Verkar vara en viss förvirring gällande vad jag menade med att undvika dom, det handlar ju så klart om förebyggande om du skulle missa en kamera. Här uppe dom senaste månaderna har det hamnat mycket snö på skyltarna, och vi såg verkligen inte att det var en kamera där! Självklart är det bara att bromsa in, om du vet att det är en kamera där..

Har läst om några sätt att undvika att bli igenkänd. Att dra ned solskyddet är ju en klassiker, eller sätta ett reflektivt solskydd högst upp i rutan! Finns någon spray för regplåten också som ska begränsa betraktningsvinkeln, men jag har ingen aning om hur bra det fungerar. Vet att laser/kameravarnare kan ge ganska feta böteslappar om polisen hittar dom, och dom kostar ju en del. Men om man skulle gömma undan den under panelen eller i handskfacket kanske det skulle kunna funka! (Polisen inte får öppna handskfacket, huven eller bagageluckan utan någon form av rannsakningsorder. Tror att en auktoriserad besiktningsman får lyfta på huven, men om polisen ber om att kolla i handsfacket eller bagaget kom ihåg att dom inte får öppna dom. Dom FÅR kolla om du skulle öppna åt dom, så bli inte lurad om ni inte skulle vilja visa vad ni har där!)

Vi får väl se hur det går, pappas flickvän blev fotad en gång i en bil registrerad på pappa och vi fick aldrig något brev för det! Kan vara för att det var en bil som var registrerad på pappas företag, men det vet vi inte säkert. Min bil är också registrerad på pappa för billigare försäkring men inte som en företagsbil! Det lär väl göra saker lite struligare för dom i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det verkligen folk som kör med solskyddet nere så fort dom kör på vägar dom inte har åkt på innan och är osäkra på om det finns kameror eller inte?

Fantastiskt.

I form av vägskyltar blir du förvarnad när en fartkamera närmar sig.

Man har ju så klart satt upp fartkamerorna för att man INTE ska åka för fort.

post_1231474_0.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det verkligen folk som kör med solskyddet nere så fort dom kör på vägar dom inte har åkt på innan och är osäkra på om det finns kameror eller inte?

Fantastiskt.

Jag har det mer som en vana att vika ned solskyddet NÄR jag vet att det finns en kamera. Inte som att jag viker ned det på varje väg jag inte har kört på förut!

Gällande något helt annat: Ärligt, vad är det med alla trångsynta, bittra och anti människor på det här forumet? Undrar varför vi tappar medlemmar, när alla bara gnäller, försöker idiotförklara och allmänt ser ned på människor så fort någon ställer fråga som dom inte håller med om. Jag förstår ju konceptet med att det är ett diskussionsforum, men helt ärligt, ryck upp er! Jag vet att ni vill vara vuxna och häftiga, men vad sägs om att ge faktiska svar istället för att försöka skriva bittra kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte meningen att idiotförklara någon men jag tycker absolut att det känns som en överdriven åtgärd att köra med solskyddet nere, Och varför skulle man vika ner skyddet om man vet att det kommer komma kameror längre fram? Är det inte lättare att bara köra i den tillåtna hastigheten?

Som sagt, inte ute efter att idiotförklara någon. Ledsen om du uppfattade mig som dryg men vill gärna veta hur ni tänker :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte meningen att idiotförklara någon men jag tycker absolut att det känns som en överdriven åtgärd att köra med solskyddet nere, Och varför skulle man vika ner skyddet om man vet att det kommer komma kameror längre fram? Är det inte lättare att bara köra i den tillåtna hastigheten?

Som sagt, inte ute efter att idiotförklara någon. Ledsen om du uppfattade mig som dryg men vill gärna veta hur ni tänker :)

Nu tog jag ju faktiskt ut lite allmänna aggressioner, var inte specifikt menat mot dig utan bara något som jag tänkt på den senaste tiden. :) Säga vad man vill så har faktiskt ganska många på det här forumet lite kass inställning!

Och, som sagt så är det bara en vana för mig! Visst att man sänker hastigheten, och jag är ingen fartfreak som bombar 120 på 80-sträckor, är faktiskt förvånande laglydig.. Men ibland hamnar man på sidospår! När min bil blev fotad förra helgen så var föraren distraherad för att människorna i bilen pratade med han, och resultatet var att han inte riktigt höll koll på hastighetsmätaren trots att GPSen varnat för kameran innan och körde några få km/h för fort. Ren och skär olyckshändelse! Det är enbart såna tillfällen jag menar, inte sätt att undvika kamerorna så man alltid kan hålla 140 och tjäna sina minuter innan man tar sig hem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...