Jump to content

Catherine - en kärlekshistoria


Jacker
 Share

Recommended Posts

http://en.wikipedia.org/wiki/Catherine_%28video_game%29

Har haft ett öga på detta spel sedan det genererade nyheter vid släppet i Nordamerika. Båda intressant och viktigt med spel som försöker tackla andra teman än zombies och utomjordingar, speciellt något så centralt som kärlek och releationer. Det är åtminstone vad den lilla wannabe arthouse-spelnörden inom mig tycker. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utan att ha läst artikeln eller sett något annat av spelet, verkar det mer som sexism står på agendan är relationer. Tre av tre bilder på huvudpersonen (?) är antingen lättklädd eller på väg att klä av sig... :ermm:

Tror snarare att det anspelar på otro och lust, vilka utgör grunden för spelets handling.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte det i somras. Skitbra spel! Fast ogillar ni puzzle kommer inte storyn väga upp det. Långt ifrån en tung story och den fungerar mest som att belöna en för att man precis har klarat ett svårt puzzle. Dialogen är dock viktig, allt man säger har en impact på vilket slut man får (finns 8 olika om jag inte missminner mig)

Spelet är helt vidrigt svårt förresten! Eller var iaf, Atlus ska ha släppt en patch som gjorde det enklare på alla svårighetsgrader inkl. very easy.

Dängde en kontroll så hårt i väggen att den gick sönder när jag spelade igenom det på normal. Hard klarade jag bara halvvägs innan jag gav upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ju onekligen en aning småperverst ut. Är det ett hentai-spel? :ph34r:

Storyn i det är följande.

Du har precis träffat Catherine och folk runtomkring en börjar helt plötsligt dö i sin sömn.

Under spelets gång stöter huvudkaraktären på en tjej vid namn Katherine.

Precis i samma veva så sugs huvudkaraktären in i ett pussel land i sina drömmar där han måste lösa pussel för att överleva varje natt.

Samtidigt i sitt vakna tillstånd måste karaktären bestämma sig för val över vem av Catherine och Katherine han vill vara med!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ohh, har kollat på när en kompis spelat typ 15h totalt. Det är rätt så nice men man måste vara beredd på att storyn är ungefär 70% av spelet! Man bestämmer hela tiden vad man vill göra och har rätt många val att välja mellan. Tex vilken flickvän man vill vara ihop med eller om man vill köra på med båda två. Fungerar grymt bra att spela flera, eller rättare sagt att en spelar och de andra tittar på.

Är faktiskt nästan inte alls lättklätt inne i spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...