Jump to content

Vilket spel passar mig?


Urband
 Share

Recommended Posts

Jag vill köpa något spel till PS3 men är osäker på vad.

Mina absolut favoritspel är GTA.

Red Dead Redemption tyckte jag var superkul.

Just Cause 2 var också väldigt roligt.

Jag tror min "favoritgenre" är så kallade sandlådespel om jag inte förstått det fel?

Vad ska jag köpa utifrån denna lista tycker ni? Spelet behöver absolut inte vara nytt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En chansing, men har du kollat in Bully? Riktigt underhållande lir från Rockstar som inte alls handlar om freeroaming i samma skala som GTA, men som ger spelaren en hel del möjligheter att springa runt på en internatskola och härja loss. Väldigt roligt! :) (Säger jag som fortfarande inte har spelat klart det, men vi kan säga att jag sparar slutet till en regnig dag)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, L.A. Noire, Saints Row 2-3 (finns väl inte ettan, om jag minns rätt?) och Uncharted serien om du gillar äventyr och klättring al'a Tomb Raider, med massor av skjutande.

Bully är också ett spel som måste upplevas. Men finns SE verkligen på PS3? Har för mig att den bara finns på XBox 360, PC och Wii. Vanliga finns ju bara på PS2.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bully har jag och det är ett underbart spel :)

Vilket är bäst av Saints Row och Uncharted?

Storyn är inte viktig för mig utan det ska vara ett fritt spel där man kan göra lite vad man känner för.

Har haft tankarna lite åt Oblivion som dom säger är ett sandlådespel där det går att göra nästan vad som helst.

Hur är detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bully har jag och det är ett underbart spel :)

Vilket är bäst av Saints Row och Uncharted?

Storyn är inte viktig för mig utan det ska vara ett fritt spel där man kan göra lite vad man känner för.

Har haft tankarna lite åt Oblivion som dom säger är ett sandlådespel där det går att göra nästan vad som helst.

Hur är detta?

Uncharted är inte free-roaming, utan har mer fokus på story.

Saints Row 2/3 är som GTA på crack medans Oblivion är ett RPG. Går inte riktigt att jämföra, utan beror mer på vad man gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bully har jag och det är ett underbart spel :)

Vilket är bäst av Saints Row och Uncharted?

Storyn är inte viktig för mig utan det ska vara ett fritt spel där man kan göra lite vad man känner för.

Har haft tankarna lite åt Oblivion som dom säger är ett sandlådespel där det går att göra nästan vad som helst.

Hur är detta?

Oblivion är ett roligt spel, men det liknar inte GTA alls. Om du vill ha ett GTA-liknande spel tycker jag därför att du ska välja något annat, t.ex. Saints Row 2 eller 3. Jag har inte spelat något av dem, men vad jag förstått ska de passa väldigt bra in på din beskrivning av vad du vill ha för spel! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oblivion är ett RPG.

Action-rpg! :crazy:

-

Vet inte om jag vill kalla L.A. Noire för ett genuint sandboxsspel. Ganska lite "utforskning" i det spelet och staden fungerar egentligen mest som en "kuliss" (iofs en detaljerad och välgjord sådan) i vilken man kör lite bil mellan uppdragen.

Har bara spelat det första, men Assassins Creed-spelen är ganska sandboxiga. Det får bli mitt tips.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla tips!

Spelet behöver inte vara precis som GTA men friheten ska finnas.

Ett exempel är Just Cause som jag inte tycker är likt GTA men där fanns klättersaken som gjorde att man kunde ta sig upp precis var som helst och hoppa runt fritt. En liten detalj som gjorde spelet fritt och skoj.

Oblivion ser kul ut och det ska vara en stor värld man kan röra sig fritt på, välja vad man vill göra om man vill följa storyn eller bara leka runt. Kunna ha ihjäl den man känner för osv, liksom välja hur man vill vara och vad man vill göra för stunden.

Ang Uncharted, man kan alltså inte röra sig hur man vill när man vill utan måste följa storyn?

Saints Row verkar mycket likt GTA och då kanske man istället tycker att det är ett dåligt spel om man jämför med GTA?

Svårt val helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla tips!

Spelet behöver inte vara precis som GTA men friheten ska finnas.

Ett exempel är Just Cause som jag inte tycker är likt GTA men där fanns klättersaken som gjorde att man kunde ta sig upp precis var som helst och hoppa runt fritt. En liten detalj som gjorde spelet fritt och skoj.

Oblivion ser kul ut och det ska vara en stor värld man kan röra sig fritt på, välja vad man vill göra om man vill följa storyn eller bara leka runt. Kunna ha ihjäl den man känner för osv, liksom välja hur man vill vara och vad man vill göra för stunden.

Ang Uncharted, man kan alltså inte röra sig hur man vill när man vill utan måste följa storyn?

Saints Row verkar mycket likt GTA och då kanske man istället tycker att det är ett dåligt spel om man jämför med GTA?

Svårt val helt klart.

Nej, Uncharted har inga som helst likheter med sandlådespel utan det är linjära banor som gäller.

Sen skulle jag inte säga att Saints Row är dåligt i jämförelse med GTA, då jag inte ens tycker man ska jämföra dom, framför allt med tanke på GTA IV som skulle vara så realistiskt och seriöst. Saints Row är mycket mer sandlåda och det finns hur mycket som helst att göra samt att uppdragen också är mycket roligare och finurliga än de i GTA IV.

Och Oblivion...visst, om det är ett rollspel du är ute efter så go for it. Men isåfall skulle jag hellre köpa Skyrim som är bättre på många sätt. Oblivion känns väldigt gammalt i jämförelse, tyvärr. Dock så kan man inte "ha ihjäl den man känner för", utan det finns många "viktiga" karaktärer som endast blir medvetslösa för en kort stund. Det är helt enkelt inget sandlådespel där man går runt och dödar folk hur som helst som i de spel du har nämnt. Och om du inte gillar RPG-spel och inte har lust att engagera dig i en karaktär och världen den befinner sig i, så finns det inte mycket för dig att hämta här.

Men jag röstar iallafall på Saints Row 3, efterssom det är det spelet som verkar passa dig bäst enligt det du har skrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill köpa något spel till PS3 men är osäker på vad.

Mina absolut favoritspel är GTA.

Red Dead Redemption tyckte jag var superkul.

Just Cause 2 var också väldigt roligt.

Jag tror min "favoritgenre" är så kallade sandlådespel om jag inte förstått det fel?

Vad ska jag köpa utifrån denna lista tycker ni? Spelet behöver absolut inte vara nytt.

Jag tror givetvis på det nya Elder of Scrolls.

se själv bilder om du vill här (har inte spelat det själv dock, men när jag skaffar en 360 skall jag nog köpa det spelet): http://www.gamespot.com/the-elder-scrolls-v-skyrim/platform/ps3

Ett annat spel som jag tycker är fruktansvärt skarpt är Ace Combat 6.

Det dumma är att jag är lite osäker om det finns på Ps3.

Jag hade nämligen en PS3 men dock så tycker jag att 360s kontroller är skönare.

Tack vare Pris nu kom jag på vilket spel jag skulle köpa härnäst ! :D: Theif - Deadly Shadows

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var faktiskt mycket inne på att köra på Saints Row 2 tills ni föreslog Saboteur.

Samma pris och när jag nu läste recension såg det riktigt kul ut.

Var det svårt förut är det inget mot vad det blev nu.

Visst jag kommer nog köpa flera av dessa spel senare men jag vill ha det bästa av dom under julledigheten :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...