Jump to content

Now-I-know


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Konspirationsteoretiker och deras anhang hör till de samhällsgrupper som irriterar mig mest. Vilket enastående trams! Om "De" var någon maktfaktor att tala om skulle "De" givetvis ta hand om honom. Luktar PR-kampanj.

*tänder en cigarett och ställer sig i hörnet*

Vem vet, gör en regering en sak som 9/11 så tror jag det finns hemligheter. Men det som slog mig först med detta är nog att det är en film eller liknande som kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Roligaste med att debattera med personer som inte har samma synpunkter när det kommer till konspirationer. Är att folk som ska vara emot inte ens kommer med något. Bara massa "neeeeeeeeeeeeeeeej.... :/" "du är dum" "hur fan kan du tro sånt?" "du har fel".

Men men, nu handlade det om filmen + sidan. Jag tippar på att en trailer till någon film kommer släppas eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det korkade? Kan du säga något som du tycker är korkat? Vad är det i vissa teorier som får dig att tycka som du gör?

Tja, det finns mig veterligen inte en enda aktuell konspirationsteori där vartenda argument inte kan motargumenteras, och som inte slutar i ett virrvarv av cirkelargument från konspirationsteoretikernas sida. Saken är den att det kan finnas 99 saker som otvivelaktigt motbevisar konspirationsteorin, men så fort en "mystisk" detalj uppdagas så är konspirationsteorin sann enligt foliehattarna.

De landade inte på månen heller eller?

Redigerad av mr_tobbe
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så någon regering/organisation skulle alltså betala denna snubbe för att han inte ska släppa resten av videon där han avslöjar något om pyramidernas största hemlighet? Nja... jag förhåller mig skeptisk till detta.

Skummaste är att han inte säger hur eller vem som ska betala heller. Jag tror som sagt det är en film som kommer eller något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nog för att vi inte redan har förstått att filmen bara är PR, men jag vill bara säga det här:

Jag såg den här filmen någon dag innan den här tråden postades.

Det var min kompis som visade den för mig med uttrycket "det här kommer du älska Christian" (grunden till det är för att jag älskar sånt här. konspirations teorier, skatter, gamla saker, det okända, spöken, andar, ufo's och allt sånt där)

Jag tyckte det var spännande och kände att det här kommer jag nog följa (även fast jag innerst inne visste att det var bull).

Sen sista scenen, när bilen är i "tunneln". Hade killen som gjort filmen, gjort filmen för att detta var sant hade han visat när han körde in bilen i pyramiden. Nu får man bara se ett hopp från det att han möter en "beduin" till att bilen hux flux är inne i pyramiden.

Plus att hans hemsida inte har något betalningssätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...