Jump to content

D-Link, bra eller anus?


Wu Zi Mu
 Share

  

20 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Bara för att, berätta gärna varför du tycker som du gör :-)

---------------------------

Imo, har arrangerat en del större lan, och jobbat ett årsom it-support och är övertygad om min åsikt.

Mest aktuellt så äger jag för tillfället en dlink router för wifi i lägenheten, men den åker ut så fort jag har pengar över.

Konstanta omstarter och allmänt låg throughput..

Min vote: Anus

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en D-link DIR 655, en router. Det enda bra som D-link producerat. ^_^

Har flera kompisar i klassen som har samma och ingen utav oss har haft några problem med den. Däremot har jag en klasskompis som störde sig på att den behövde startas om varje gång man öppnade/stängde portar så han köpte hem en liten dator och gjorde en egen router utav den istället. Så hans 655 fungerar nu som en switch som man kan få för 1000 kr mindre än vad routern kostar. Han är lite overkill! :rolleyes:

Sen har vi en switch från D-link, helt underhållsfri, trots allt bara en switch.

Och, en DAP 1360, accesspunkt som funkar helt utmärkt för det mesta. (Denna skaffade vi dock därför att våran gamla DAP-1353 inte fungerade alls nästan. Håll er borta från den.) Vill dock inte fungera riktigt som den ska och våra iPhones får inte internet från den ibland, däremot får de tillgång till nätverket så det är bara att starta safari, logga in på webbgränssnittet och starta om den därifrån.

Nu så här i efterhand undrar vi kanske lite varför vi bytte till D-Link (N-nätverk, wow) från Netgear från första början. Meen, vi är nöjda. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har hört många beklaga sig över D-link förr, verkar vara lite av en grej att ogilla D-link. Hade själv D-link förr och hade aldrig några större besvärligheter med det. Har i dagsläget Netgear dock, eftersom comhem langade över en ny när jag gick upp i hastighet. Har inte upplevt något krux alls med Netgear, men har å andra sidan inte haft Netgear speciellt länge.

Votade iallafall bra, eftersom jag personligen aldrig behövt krångla med D-link.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...