Jump to content

Ett nytt grafikkort sökes


felshoe
 Share

Recommended Posts

Beror väll på vad han har för processor och ram minnen och upplösning på skärm. Ifall han sitter på 2gb 667 Mhz och core 2 duo 2.0 Ghz så lär han ju inte klara low

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror väll på vad han har för processor och ram minnen och upplösning på skärm. Ifall han sitter på 2gb 667 Mhz och core 2 duo 2.0 Ghz så lär han ju inte klara low

Självklart, men jag utgick ifrån att det var någorlunda moderna prylar han satt på i övrigt. Jag tror BF3 främst käkar grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På måndag har jag ett Radeon 6770 installerat och klart i min dator tillsammans med ett nytt nätagg. Allt som allt landade det på 1700, nästan en tusenlapp billigare än vad jag hade tänkt mig. Spelar ingen roll, kommer att kunna lira BF3 i alla fall.

Poooff... du, det var inte ett bra köp. HD6770 är ett ommärkt HD5770 som i sin tur är ett mellanklasskort lanserat hösten 2009. BF3 kommer inte bli kul med det kortet, det kan inte ens punga ut 60 fps i low i 1680x1050, i singleplayer.

http://www.bit-tech.net/hardware/2011/11/10/battlefield-3-technical-analysis/3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Poooff... du, det var inte ett bra köp. HD6770 är ett ommärkt HD5770 som i sin tur är ett mellanklasskort lanserat hösten 2009. BF3 kommer inte bli kul med det kortet, det kan inte ens punga ut 60 fps i low i 1680x1050, i singleplayer.

http://www.bit-tech.net/hardware/2011/11/10/battlefield-3-technical-analysis/3

Det kan jag, som sitter på ett 5770 intyga. Det är ingen klockren spelupplevelse direkt, funderar varje dag på huruvida jag borde uppgradera eller ej. :(

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har läst både bra och dåligt om det. Skiter faktiskt i vilket just nu. Har fipplat med det här alldeles för länge, nu vill jag bara ha ett grafikkort som är bättre än mitt förra. Kunde inte spela BF3 alls tidigare.

Jag förstår att det är segt att styra med det här, men du kommer inte på något sätt bli nöjd är jag rädd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Knepigt att det är så delade tankar kring kortet. Många verkar inte alls ha problem med det.

Så är det alltid, folk har helt enkelt olika krav (med antal fps) och dessutom finns det en stor risk att folk som köpt kortet vill att det ska vara bra och därför överdriver (för vem vilka ha köpt värden skitkort?). Kortet är dåligt, mer än så är det inte. Finns inget mellanting.

Hoppas du lärt dig att rådfråga de kunniga först...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...