Jump to content

Vardagsmeny, kortavgift


IceCandy
 Share

Recommended Posts

Det som får mig att (fulaste svordomen du någonsin läst)

kuka-ur

totalt är att de j*vlarna har mage att ta betalt för kortköp.

De är livrädda för värdetransportrån och uppmanar folk att betala med kort, (speciellt i jultid) sen är de så j*vla fräcka att de tar betalt för det! Fy f*n alltså...

Dessutom kostar det för butikerna för varje kortköp. Ca 1 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessutom kostar det för butikerna för varje kortköp. Ca 1 kr.

Oftast tar butikerna kostnaden (3:-) för betalningen. men många gör det inte

Hur skulle annars Visa, Mastercard osv. tjäna pengar? Tillgång till betal- och kreditkort är väl ingen mänsklig rättighet.

(kommenterar Vice och kobbes senaste inlägg, inte IceCandys "situation")

De får väl hitta på nya sätt att tjäna pengar.

De kan väl slå sig ihop med musikbranschen och komma på nån affärsidé...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet att det är olagligt? Har då inte råkat ut för en sådan avgift sedan lagen kom.

Otroligt många som skiter i det i Stockholmsområdet i alla fall... Kiosken två minuter från mig gör det fortfarande, totalvägrat att handla där sen jag första gången märkte att de lade på 3kr utan att ens säga något, fittor.

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Otroligt många som skiter i det i Stockholmsområdet i alla fall... Kiosken två minuter från mig gör det fortfarande, totalvägrat att handla där sen jag första gången märkte att de lade på 3kr utan att ens säga något, fittor.

Därav lagen om att butiker MÅSTE erbjuda kvitto, eller bara ge det direkt.

För att undvika att butikerna tar en extra avgift "i smyg".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nordea har 200 i övertrasseringsavgift om jag minns rätt. Fick betala 600 spänn för ett par månader sedan eftersom jag hade haft minus med några kronor, 3 ggr.

Men jag kan minnas fel.

Konstiga är att kompisen har Nordea men kan inte överdressera sitt kort. Och konstigt att dem inte drar nå extra pengar när jag har överdrasserat mitt konto med 100kr kan ha runt 90kr i skuld dem drar bara den avgiften men inget mer. Fast det är kanske skillnad från bank till bank har Swedbank f.ö

EDIT: En till fråga om Nordea varför tar dem betalt för att dra ut en minnes lapp har sett när kompisen drar ut en minnes lapp så har 3-5kr försvunnit fort han tar ut en minnes lapp :blink:

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konstiga är att kompisen har Nordea men kan inte överdressera sitt kort. Och konstigt att dem inte drar nå extra pengar när jag har överdrasserat mitt konto med 100kr kan ha runt 90kr i skuld dem drar bara den avgiften men inget mer. Fast det är kanske skillnad från bank till bank har Swedbank f.ö

EDIT: En till fråga om Nordea varför tar dem betalt för att dra ut en minnes lapp har sett när kompisen drar ut en minnes lapp så har 3-5kr försvunnit fort han tar ut en minnes lapp :blink:

Om gränsten ligger på 100-200 kr är det inte konstigt.

Beroende på olika kort (kreditvänlighet typ) kan man antigen ligga back eller inte.

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror på vilket kort du har, har du ungdomskortet så kostar det inga pengar tror jag. Min pappa har det och han har det för det är billigare.. Jag har det "dyrare" kortet, och det kostar mera.. Varför vet jag inte. Menmen. Kostar 3kr att ta ut minneslapp ifrån bankomaten är väll för att spara pengar, dem vill att man tar minneslapp samtidigt som man tar ut pengar. Ännu en sak att lägga till är ju att det finns sms saldo, eller att man ringer och kollar så dem vill säkert att man sparar på miljön med.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag betalar 20kr/månad för mitt bankkort genom Skandiabanken (VISA). Så vitt jag vet kostar inte minneslappar och jag har obegränsat med uttag.

Edit: Har aldrig övertrasserat och kommer förmodligen aldrig göra det ( B) ) men tror inte det är möjligt hos Skandiabanken.

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...