Jump to content

Far Cry 3


Boomer
 Share

Recommended Posts

farcry-3_1211919_0.jpg

The sequel is in the pre-alpha stages of development. Far Cry 3 takes place on a tropical island found somewhere at the intersection of the Indian and Pacific Oceans. However, Patrick Redding, a Ubisoft story designer, mentioned that an Antarctic setting is a possibility for future games. The presence of a wrecked Mitsubishi A6M Zero at the beginning of the official trailer would set the game somewhere in the Pacific. The main goal of the game is to escape from the island and its crazed inhabitants.

Far Cry får en till uppföljare och vi kan vänta oss vackra djungelmiljöer och mycket pang-pang. Men är utvecklarna lata och har svårt att komma på idéer när de kör med förklaringen "everyone on the island is crazy" till att alla kommer skjuta på dig, eller är det ett genialiskt sätt att låta oss gå lös med AK-47:or på en katastrofalt dum AI? Videon som länkas nedanför visar att det kanske finns det hopp för något annat än de vanliga endimensionella karaktärerna man stött på i tidigare FC-spelen, men jag låter er döma det själva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Första spelet älskade jag, fram tills monstrena kom, då tyckte jag det blev rätt mediokert.

Tvåan var en stor besvikelse där man endast körde från punkt A till punkt B om och om igen.

Trean kan bli riktigt bra tror jag. Gillade dock inte de där siffrorna(exp?) som kom upp när man dödade fiender.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillade far cry 2 på många plan men hatade det på vissa.

Förutom slutet i spelet så var de långa sträckorna man skulle köra eller gå mellan uppdragen extremt tråkiga, och som sista spiken i kistan var man ständigt tvungen att köra igenom dessa oerhört störande vaktposter som oftast inte gick att undvika på grund av bergsväggar som omgav vägen, och om man inte var tvungen att passera dessa (vilket var sjukt sällsynt) så pluppade en bil med fiender upp som började skjuta sönder ens bil. Uppdragen kändes som repitition av samma sak igen. Dålig AI. Världen var i princip helt tom bortsett från fienden och några djur..jag förväntar mig och tror med all säkerhet att detta kommer att förbättras i FC3 med tanke på alla klagomål kring just detta. Så jag är taggad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 months later...

http://www.youtube.com/watch?v=v2NptKVlMrk

Ser bra ut. Håller med att det påminner en hel del om Uncharted, speciellt hur huvudkaraktären pratar med sig själv. Ser ut som att ta det bästa från 1:an och 2:an och sätta i ett nytt spel. 2:an hade många riktigt bra grejor som jag hoppas de behåller. Det vara bara att det var upprepande och det dåliga sättet som handlingen spelades som sabbade spelet. Troligen tvingade des de att släppa spelet för tidigt och hann inte göra alla saker som de ville göra.

Verkar vara lite LOST över spelet då huvudkaraktären är fast på en grupp mystiska öar som ingen kan lämna och där de andra som är fast på dem är galna. Att det är tropiska öar är väl för att tysta de fans som tyckte 2:an var för torr. :P FarCry 4 ska möjligtvis utspela sig vid Polcirklen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...