Jump to content

Disneyfilmer sökes


Vice.
 Share

Recommended Posts

Hej!

Söker efter Disneyfilmer där det är flera sånger, gärna tidigt i filmen.

Lejonkungen och den lilla sjöjungfrun tex är perfekta.

Där är det musik tidigt, men tex Djungelboken måste man titta 20 minuter innan första låten kommer. Så är de med de flesta äldre Disney filmer.

Lejonkungen är den senaste jag sett.

Hur är det mulan och alla andra nyare som finns?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mulan är mycket sånger, och de allra flesta är bra!

Men om du syftar på för barnet ditt så är filmen rätt våldsam och även lite små-läskig ibland, för ett barn. Det är en allmänt hotfull stämning eftersom det handlar om ett krig för att rädda landet och familjen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan, skit i de nya filmerna. Disney va bäst på 80-talet.

Oj, vi delar verkligen inte samma åsikt. Jag anser att Disney var som svagast under 80-talet. De enda filmerna Disney skapade som jag anser är värda att se är Tron samt Oliver och gänget. Däremot har varje decennium ett gäng guldkorn och jag anser att Disney höll hög standard inom tecknandet av filmerna redan på 40-talet.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, vi delar verkligen inte samma åsikt. Jag anser att Disney var som svagast under 80-talet. De enda filmerna Disney skapade som jag anser är värda att se är Tron samt Oliver och gänget. Däremot har varje decennium ett gäng guldkorn och jag anser att Disney höll hög standard inom tecknandet av filmerna redan på 40-talet.

Ska erkänna att jag bara slängde ur mig 80-talet på chans, min poäng var att de från runt 80-talet (70, 90) är bättre än de nyare. Nu kollade jag upp lite årtal och såg t.ex att min favorit Robin Hood är från 1973.

Min kompis har aldrig sett en Disney-film, what's up with that liksom? Galen uppväxt han måste ha haft.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...