Jump to content

Datorn segar


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Nu börjar en åder i pannan bildas. Är sjukt irriterad på den här datorn just nu. Allt är bara kaos, hela tiden!

Skriver jag på msn kommer texten och bokstäverna upp efter några sekunder och när någon loggar in syns inte deras ruta eller något.

Skriver någon så blinkar det inte och ibland hör jag ljudet och när jag kryssar upp rutan så finns ingen text där.

Vad fan kan vara fel? Omformaterade datorn idag t.o.m så virus och skit ligger det inte på den. Fattar inte, kan det var något som sitter löst/ är trasigt i burken?

Spel funkar, men har märkt lite små hack där också. Mest msn och internet browsern som är strulig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu börjar en åder i pannan bildas. Är sjukt irriterad på den här datorn just nu. Allt är bara kaos, hela tiden!

Skriver jag på msn kommer texten och bokstäverna upp efter några sekunder och när någon loggar in syns inte deras ruta eller något.

Skriver någon så blinkar det inte och ibland hör jag ljudet och när jag kryssar upp rutan så finns ingen text där.

Vad fan kan vara fel? Omformaterade datorn idag t.o.m så virus och skit ligger det inte på den. Fattar inte, kan det var något som sitter löst/ är trasigt i burken?

Spel funkar, men har märkt lite små hack där också. Mest msn och internet browsern som är strulig.

Det är inge skit i datorn då? Så som damm eller nåt? Drog ut stora dammtussar från graffe fläkten som gjorde det låg på hög värme.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu börjar en åder i pannan bildas. Är sjukt irriterad på den här datorn just nu. Allt är bara kaos, hela tiden!

Skriver jag på msn kommer texten och bokstäverna upp efter några sekunder och när någon loggar in syns inte deras ruta eller något.

Skriver någon så blinkar det inte och ibland hör jag ljudet och när jag kryssar upp rutan så finns ingen text där.

Vad fan kan vara fel? Omformaterade datorn idag t.o.m så virus och skit ligger det inte på den. Fattar inte, kan det var något som sitter löst/ är trasigt i burken?

Spel funkar, men har märkt lite små hack där också. Mest msn och internet browsern som är strulig.

Skumt, msn är helt knas för mig med. Den använder 95-98% av CPUn när skiten är igång. Antar att det kan vara samma sak för dig?

Texten kommer segt, tar tid innan nya chattfönster öppnas etc.

Chrome är den enda andra saken som knasar helt plöstligt också.

Dock så går spel fläckfritt.

Ingen aning om vad det kan vara. Hade tankar på att format C: och ominstallera windows - nu när du skriver att det kvarstår, väntar jag nog lite.

Edit: stvafel

Redigerad av MrNoNja
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också problem med msn! När jag trycker upp det så får jag att det inte svarar, och när jag ska skriva "hej, vad gör du?" Så kommer det upp 1-3 sekunder EFTER jag skrivit det.. Antagligen något som har att göra med MSN, eftersom allt annat på min dator fungerar felfritt. Sjukt störande är det i varje fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att msn är efterblivet är ingen nyhet!

Är dock omöjligt att säga vad som är fel, kan vara någon programkombination som gör att msn går berserk.

Det jag kan tänka mig är att en gammal version av msn kan fungera! Hade inte gizmo någon guide att följa?

Bara att tanka en gammal version och ändra kompabilitet till win 98 eller något i den stilen.

Innan gizze lärde mig det så tankade jag reshack och ändrade i .exe-filen så MSN trodde jag hade den senaste uppdateringen, men det var bra mycket jobbigare, speciellt eftersom man var tvungen att göra om det när det släpptes nya versioner. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Använder folk fortfarande Messenger? crazy_1181620_0.gif

Vet inte riktigt vad annars man ska byta till. Det är den bästa instant message-klienten jag känner till, och det är den som flest polare använder.

Kör man med en gammal version så är det lugnt, de är bra mycket bättre än de senare versionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såsom BC2!

Haha, nu spelar jag inte BC2 men visst, jag pratar spel på MSN också.

Vet inte riktigt vad annars man ska byta till. Det är den bästa instant message-klienten jag känner till, och det är den som flest polare använder.

Kör man med en gammal version så är det lugnt, de är bra mycket bättre än de senare versionerna.

Ja, exakt. FB chatten fungerar att prata i "ibland", fungerar inte alls så bra som MSN enligt mig..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...