Jump to content

Jurassic Park & Back to the Future


Crusader
 Share

Recommended Posts

Jurassic Park (PC, XBox 360, PS3) utspelar sig där första filmen slutade. Spelet kommer vara ett story- och karaktärsbaserat äventyrs spel-serie liknande "Heavy Rain" med ett story berättande liknande "LOST". Det är en episodisk spelserie i 5 episoder som kommer utspela sig samtidigt som de första 2 filmerna men med nya karaktärer och därmed fördjupa storyn.

Första delen har premiär på PC i April, 2011! Det är ännu okänt om det även gäller konsoller eller om de kommer senare.

Trailer

Spelet är utvecklat av Telltale Games som utvecklar bla Sam & Max serien och de nya Back to the Future (PC, PS3) spelen.

Back to the Future är ett 5 delars episodiskt spel som utspelar sig 7 månader efter där 3:e filmen slutar. Doc är försvunnen och kronofogden vill sälja hans hus för att betala hans skulder. När en ny tidsmaskingsbil återvänder så måste Marty resa med den för att hitta och rädda Doc.

Första delen finns på PC sedan ett par månader och har nyligen släppts på PS3.

Trailer

Någon som har testat "Back to the Future"? Själv så visste jag inte att första delen var ute till PS3 ännu. Men jag ser jag mycket fram emot Jurassic Park också.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Renard varför tror du det? Själv ser det lovande ut. Kommer detta vara point-and-click spel? Eller bara tredje person spel där man styr gubben med mus och tangentbord?

Det är ett point-and-click spel där man kan styrka gubben.

Tyckte spelet var helt värdelöst om jag ska vara ärlig, eller i alla fall den timme jag spelade. Man går bara runt och klickar lite överallt, man behöver knappt tänka då man inte kan göra fel. Man kan inte lämna området man är i förens allt är klart. Dåliga kameravinklar mm

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Renard varför tror du det? Själv ser det lovande ut. Kommer detta vara point-and-click spel? Eller bara tredje person spel där man styr gubben med mus och tangentbord?

"Skådespeleriet" påminner om någon extremt billig b-rulle från 80-talet, och när t-rexen skriker låter det ju minst sagt... vagt. Nä, det här blir en flopp. My flop-o-meter tells me so!

Edit: Det som skulle rädda spelet är väl extremt rolig gameplay, men jag tvivlar på det.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett point-and-click spel där man kan styrka gubben.

Tyckte spelet var helt värdelöst om jag ska vara ärlig, eller i alla fall den timme jag spelade. Man går bara runt och klickar lite överallt, man behöver knappt tänka då man inte kan göra fel. Man kan inte lämna området man är i förens allt är klart. Dåliga kameravinklar mm

Wut har jag missat nåt om Jurassic park? Finns det demo till det redan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Har spelat back to the future Episod 1 nu och det var ett ok tidsfördriv men styrningen sög hästpung.

Nån som vet när 2:a delen släpps? Kostar varje del eller de 199:- man köpte var för alla delarna? Stod gamepack 5 episods när vi köpte det.

Det är hela serien som kostar det. Jag vet inte varför men för någon anledning så bestämde de sig för att inte dela upp den på PS3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah där ser man trodde Renard snackade om Jurassic Park.

Jut to make sure, allt jag skrev handlade om Jurassic Park! Jag har kört demot till Back To The Future och det var skitkul! Däremot tycker jag att Jurassic Park ser ut att bli rätt stelt och dåligt! Men jag kan ha fel!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...