Jump to content

Jurassic Park & Back to the Future


Crusader
 Share

Recommended Posts

Man får ju tänka på att det här är ett nedladdningsbart spel i episodform och då sina begränsningar.

Fair enough men då ska de inte hajpa det så pass mycket som de gör. Känns ju verkligen som om ingen av utvecklarna har sysslat med spelutveckling sedan början av 2000-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De brukar inte preoritera grafiken utan koncentrerar sig istället mer på stor och karaktärer. De har blivit hyllade för sina Sam & Max och Wallace & Gromit spel, Tales of Monkey Island och då senast Back to the Future. Inga av dem är hög-grafik spel men kommer undan med det för att de har sin egen cartooniga stil.

De ligger också bakom CSI-spelen som har fått dålig kritik men är populära bland fansen och säljer mycket bra.

Så det är väl att hoppas att Jurassic Park är så roligt att spela som deras spel brukar vara även om grafiken inte är att imponeras av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag har förstått det rätt ska det här bli ett action-äventyr i stil med Fahrenheit och därför är grafiken knappast det område som fått högst prioritet - men visst, det ser en aning föråldrat ut, det håller jag med om. :rolleyes: Mycket beror givetvis på att Telltale aldrig varit ett bolag som gjort sig känt för fin grafik; Telltale är ett renodlat äventyrsspelbolag trots att de ibland försöker hävda motsatsen. När jag fick veta att de skulle ge sig på Jurassic Park blev jag, som gammal dinosaurie/JP-entusiast, intresserad men samtidigt en aning skeptisk. Det känns inte som JP är deras grej eller att JP gör sig som äventyrsspel. Det ska dock bli mycket intressant att se vad det blir av det här - hittills har jag spelat några av deras Sam&Max-kreationer samt hela Tales of Monkey Island och de var fina spel - jag hoppas de fortsätter imponera.

F.ö. hade jag personligen mycket hellre sett att man baserat spelet på boken, eftersom den är sju resor bättre än filmen, men jag förstår ju att man vill charma mainstreampubliken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När släpps Jurassic park?

In a recently released reveal trailer, Jurassic Park: The Game was confirmed for April 2011. Console release was confirmed for September 2011. A pre-order for the game is entitled to all 5 episodes delivered monthly, a collector's DVD at the end of the season, and special forums access to behind the scenes features/content (production art, game designer chats, etc.).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där såg riktigt bra ut. Visst, grafiken är väl inte topp men den viktigaste är bra gameplay och det verkar som att de var seriösa när de sa att de ville göra spelet så samma sätt som Heavy Rain. Hoppas fler tar efter på det. :)

Slutdelen med dödscenerna var därimot lite dåligt. Inte för att jag hade väntat mig att de hade kunnat köra med att spelet fortsätter även om en huvudkaraktär dör men det förstör lite när man måste testa samma grej om och om igen innan man klarar det.

Jag ser iallarfall mycket fram emot det här. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 6 months later...

Nu har Jurassic Park: The Game kommit ut, alla 4 episoder samtidigt (misstänker att Telltale insåg att det skulle blivit för tunt att släppa det här spelet i episoder). Någon som spelar?

Jag har spelat första episoden (det tog ca en timme :rolleyes: ) och tycker spelet är rätt hyfsat trots sina brister. Visst, grafiken är från 2004 (who cares) och kontrollerna är helt värdelösa, "spelmomenten" består främst av klassisk "buttonmashing" eller av att man ska tima knapptryckningar... Ganska trist alltså. Det är egentligen mer som en animerad film med små actionsekvenser än ett spel. Storyn är dock välskriven och spännande och det är väldigt actionfyllt för det mesta, rösterna och dialogen är dessutom bra och jag gillar hur händelserna i spelet relaterar till händelser och platser i filmen. Den småcartooniga grafiken gör dock att det nästan blir en smula humoristiskt och "campigt" på sina ställen. Vid ett tillfälle när t-rexen attackerade satt jag t.ex. och skrattade högt för att det såg så komiskt ut. Jag har skumläst några forum och många verkar vara kritiska till spelet, troligtvis pga att dagens gamers är grafikhoror + att när man gör ett spel baserat på en klassisk storfilm och döper spelet till något så högtidligt som "Jurassic Park: The Game" och släpper det år 2011 skruvar man upp förväntningarna till max - förväntningar som en liten äventyrsspelsutvecklare som Telltale aldrig klarar av att uppfylla; jag är uppriktigt förvånad över att de fick den här licensen. Dessutom kom det nyligen fram att Telltale-anställda hade varit inne på metacritic och gett spelet perfekta betyg vilket knappast gjort folket mer tillmötesgående... Nåväl, hittills gillar jag spelet.. å andra sidan brukar jag gilla det mesta som har med JP att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har Jurassic Park: The Game kommit ut, alla 4 episoder samtidigt (misstänker att Telltale insåg att det skulle blivit för tunt att släppa det här spelet i episoder). Någon som spelar?

Jag har spelat första episoden (det tog ca en timme :rolleyes: ) och tycker spelet är rätt hyfsat trots sina brister. Visst, grafiken är från 2004 (who cares) och kontrollerna är helt värdelösa, "spelmomenten" består främst av klassisk "buttonmashing" eller av att man ska tima knapptryckningar... Ganska trist alltså. Det är egentligen mer som en animerad film med små actionsekvenser än ett spel. Storyn är dock välskriven och spännande och det är väldigt actionfyllt för det mesta, rösterna och dialogen är dessutom bra och jag gillar hur händelserna i spelet relaterar till händelser och platser i filmen. Den småcartooniga grafiken gör dock att det nästan blir en smula humoristiskt och "campigt" på sina ställen. Vid ett tillfälle när t-rexen attackerade satt jag t.ex. och skrattade högt för att det såg så komiskt ut. Jag har skumläst några forum och många verkar vara kritiska till spelet, troligtvis pga att dagens gamers är grafikhoror + att när man gör ett spel baserat på en klassisk storfilm och döper spelet till något så högtidligt som "Jurassic Park: The Game" och släpper det år 2011 skruvar man upp förväntningarna till max - förväntningar som en liten äventyrsspelsutvecklare som Telltale aldrig klarar av att uppfylla; jag är uppriktigt förvånad över att de fick den här licensen. Dessutom kom det nyligen fram att Telltale-anställda hade varit inne på metacritic och gett spelet perfekta betyg vilket knappast gjort folket mer tillmötesgående... Nåväl, hittills gillar jag spelet.. å andra sidan brukar jag gilla det mesta som har med JP att göra.

Jag hittar det inte på ps-store

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet ingenting om det där men jag googlade lite och det visade sig att det tydligen inte hade kommit ut på europeiska playstation store än.

Good news – its coming very soon and you should see it before the end of the year

Bad news – I can’t announce the offical release date yet, sorry.

--

Klarade det i förrgår förresten - kort spel men ändå ganska underhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 9 months later...

Spelar Jurassic Park nu. Tycker det är ett intresant och underhållande spel. Klart underskattat IMO. De som har kritiserat den kan inte ha givit spelet en ordentlig chans.

Visst, grafiken är serietidningsaktig och animationerna är ibland lite sådär trotts att de använt människor som grund men den har en intresant och spännande handling, välgjorda dinosaurer som beter sig som har rätt beteende, underbar musik, bra röstskådespelare, intresanta karaktärer (ungen t ex är en snattande rökande bilkörande 14 åring istället för de där perfekta snälla barnen spel brukar ha), småkluriga pussel och rätt bra quicktime events.

Visst, spelet har också några bugga, några trail-and-error quicktime events där man omöjligt kan klara det första gången osv vilket jag tycker de kanske skulle ha jobbat mer på.

Men i grunden så tycker jag spelet var värt de 135 kr jag lagt på det. :)

Sedan är det kul att spelet dessutom är canon till filmerna. :D

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...