Jump to content

Magicka


Gof
 Share

Recommended Posts

Magicka är ett hack n slash spel, lite Diablo-stil på det hela. Kolla videon ovan för gameplay. Gjort av en svensk indiestudio och är helt jävla fucking awesome. Kostar runt 80-90kr på Steam.

Spelet går ut på att man har 8 element, dessa ska man kombinera för att skapa kraftfullare spells, "magicks" och whatnot. Sen är det en storyline att spela igenom. Underbart spel.

Köp det för fan!

Redigerad av Gof
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar väldigt kul! Synd att det inte är lite mer lootfixerat då jag är en lootwhore. Älskar att göra mina karaktärer mer personliga, men det verkar inte vara möjligt i Magicka (förutom färgen). Det till trots ser det jävligt nice ut, TotalBiscuit äger ju också förstås. Ska köpas.

Mjo det hade varit sjukt nice om det var mer rollspel över det. Med ett levelsystem och ett lootsystem. Jag älskar att levla och likt du göra ens karaktär mer personlig.

Men det är ändå ett riktigt roligt och härligt spel, jag har inte hunnit spela så jättemycket men jag älskar det jag har upplevt hittills! :D

Edit: Det är kul att det finns lite humor i spelet med, till exempel i tutorialen när man möter Behold. Eller när en smed (Tror jag det var) utbrister något i stil med "It's Goblins! RUN TO THE HILLS! RUN FOR YOUR LIVES!!"

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Fan, jag önskar att Magicka var lite mer som Diablo. Att man kunde göra games där man kör lite svårare banor och plockar på sig lite loot. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra när jag klarat spelet, mer än att rulla tummarna och vänta på uppdateringar. Challenges tyckte jag var ganska tråkiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förväntar mig att Vietnam blir lite sådant. Mer online-inriktat. Verkar vara ganska kasst om det bara blir en förlängning på samma sorts spel, men annan story.

Go go arrowhead.

Hoppas verkligen det. Inför de loot och ett lite mer dungeon-liknande system än bara en story upp och ner kommer jag nöta det som fan. naughty_1182473_1.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...