Jump to content

knogjärn


partinboy
 Share

Recommended Posts

De är gjorda av aluminum, ja. Och nackdelen med ett baseballträ är att har du inte svingyta så är det rätt meningslöst. Visserligen kan du ju slå med den rakt framåt som om du hugger ett spjut - men du får fortfarande inte samma typ av skada gjord. Plus, tar man ett steg framåt så man hamnar närmare personen som svingar baseballträet så förlorar den personen 90% av kraften i svingen. Eftersom fysiken bakom träet är att längst ute på svingen ligger all tyngd, så kommer man närmare än den tunga delen längst ute så är man in the clear.

Känns som om jag kanske överanalyserar det här.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej för fan, man leker Big Smoke i inledning av San Andreas "You picked the wrong house fool!" sen börjar man svinga med GTA-rörelser och gör GTA-hopp därifrån.

Jepp, och åker man på däng så gäller det att hitta närmsta hjärta eller skottsäkra väst!

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Källa? Förstahandsinfo säger att det uppfyller sin funktion (skada motståndaren med öppna sår där man ämnar att slå). Om vi nu talar om att sätta en nyckel emellan ex. pekfingret och långfingret.

Att det utgör en liten skada mot handen är väl klart (sätter man nyckeln mellan fingrarna är man ju "in it to win it" och sätter risken mot vinsten), men att skadan inte skulle kännas mer för motståndaren ifrågasätter jag.

Haha, jag har egentligen ingen aning. Tog bara den här texten och tramsade till den lite. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag har egentligen ingen aning. Tog bara den här texten och tramsade till den lite. :whistling:

"Myt om hårsprej/deodoranter: Myten gör gällande att hårsprejer eller andra gasdrivna produkter är effektiva ur självförsvarssynvinkel. Detta är inte sant eftersom dessa produkter har en undermålig räckvidd, oftast under 30 cm, samt inte är ämnade till att orsaka långvarig förblindning eller smärta hos en förövare. stoppavåldtäkterna.nu avråder därför er bestämt från att använda er utav dessa produkter för självförsvar."

Och ändå så ger de tips om knivar.

Det finns oftast inte knivar som är längre än 30cm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Myt om hårsprej/deodoranter: Myten gör gällande att hårsprejer eller andra gasdrivna produkter är effektiva ur självförsvarssynvinkel. Detta är inte sant eftersom dessa produkter har en undermålig räckvidd, oftast under 30 cm, samt inte är ämnade till att orsaka långvarig förblindning eller smärta hos en förövare. stoppavåldtäkterna.nu avråder därför er bestämt från att använda er utav dessa produkter för självförsvar."

Och ändå så ger de tips om knivar.

Det finns oftast inte knivar som är längre än 30cm.

Kombinationen av den korta räckvidden, oeffektiva verkan och hur enkelt det är att undvika så bör man nog avråda det. (Hårspray)

Kniven må vara kort, men mycket effektivare, och svårare att undvika.

Min teori alltså :)

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Myt om hårsprej/deodoranter: Myten gör gällande att hårsprejer eller andra gasdrivna produkter är effektiva ur självförsvarssynvinkel. Detta är inte sant eftersom dessa produkter har en undermålig räckvidd, oftast under 30 cm, samt inte är ämnade till att orsaka långvarig förblindning eller smärta hos en förövare. stoppavåldtäkterna.nu avråder därför er bestämt från att använda er utav dessa produkter för självförsvar."

Och ändå så ger de tips om knivar.

Det finns oftast inte knivar som är längre än 30cm.

Håll en tändare framför hårsprayen så kommer bråkmakaren hålla sig undan.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kombinationen av den korta räckvidden, oeffektiva verkan och hur enkelt det är att undvika så bör man nog avråda det. (Hårspray)

Kniven må vara kort, men mycket effektivare, och svårare att undvika.

Min teori alltså :)

Visserligen är det väl egentligen svårare att undvika hårspray eftersom det går ut som en kon-form. Men jag förstår vad du menar, det är bara sidan som är dum i huvudet.

Och om ni inte visste det så är mord bättre än att bli våldtagen (visserligen kan jag förstå tanken, jag tycker däremot inte om att de föreslår att man mördar mannen än att försöka fly). Dessutom så är det "många" som blir seriemördare pga. att de blev våldtagna. Jävla stolpskott-sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...