Jump to content

Uncharted 3: Drake's Deception


VickeX
 Share

Recommended Posts

Måste lägga ett inlägg till ang. spelet.

Okej, nu kan jag ha blivit SJUKT mycket bättre sen det senaste spelet. men jag betvivlar det starkt.

Man måste inte spela "Hard" för att "crushing" skall öppnas. Det räcker med att ha spelat normalt.

Och "crushing" är sjukt lätt. Mycket lättare än e andra spelen. Har inte spelat hela spelet än på "crushing" men ca halva. En grej längre fram kommer väl vara lite ansträngde, men absolut inte som i de förra spelen.

Sen vad gäller handlingen: Andra spelets handling var betydligt mycket bättre. Där var spelet varierande, vilket detta inte är.

Visst, sjukt fint, men bortsett från det är det samma, fast i olika miljöer.

Byggnad rasar i djungel, spring på det rasande taket för att klara sig.

Rasande byggnad igen, spring på taket i gen fast den här gången i öknen. Det går inte att undvika att känna den repativa känslan. Precis som i AC1.

Rekommenderar INTE er att köpa detta spel nytt för 699:-

Hitta det billigare begagnat, eller vänta tills priserna sjunker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju hur sniket som helst. De har tjänat på det. De kan ju inte förvänta sig att tjäna pengar pengar 2 ggr eller fler på samma produkt. Det är ju som om att Toyota skulle gnälla för att jag säljer min nyköpta Toyota. De tjänade första gången jag köpte bilen, vad jag sen gör med min bil skall de sk*ta i.

Att folk inte har reagerat på detta förvånar mig.

Jo, jag är inget större fan av det jag heller. Men samtidigt så är begagnathandeln för spel så pass stor att jag kan förstå att konsolltilverkare och spelutvecklare går miste om en hel del pengar.

Håller inte med om att storyn skall ta skada. Man kan väl göra ett, långt genomarbetat spel.

Ta Silent Hill då, betydligt längre och underbar handling. Eller Fallout 3.

699:- för ett 9 timmars spel är ett överpris tycker jag.

Sen så behöver man ju inte betala 699kr för det är heller, det är vansinne. Dustin säljer t.ex spelet för 429kr. :P

Pixi: Ursäkta att svaren på PSN tagit tid. Victoria brukar se film så det är inte alltid jag som är online. Så jag ahr inte sett det.

Men har svarat nu, så jag hoppas du fick tag i det du skulle. =)

Okej, okej. Har inte varit in än, men loggar nog in imorgon. När du inte är inloggad så klart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju hur sniket som helst. De har tjänat på det. De kan ju inte förvänta sig att tjäna pengar pengar 2 ggr eller fler på samma produkt. Det är ju som om att Toyota skulle gnälla för att jag säljer min nyköpta Toyota. De tjänade första gången jag köpte bilen, vad jag sen gör med min bil skall de sk*ta i.

Att folk inte har reagerat på detta förvånar mig.

Fel. De måste fortfarande köpa och underhålla servrar, ha mängder med anställda för att patcha spelet i minst ett år framöver, svara på supportfrågor och styra med annan administration, samt att betala de svindyra kostnader det innebär att låta allt köras genom Sonys PSN-lobby. Man betalar inte ett öre för sådant om man köper begagnade spel. Det är trist förstås, men det är inte helt underligt att man tar ut en extra avgift för PSN-pass.

Håller inte med om att storyn skall ta skada. Man kan väl göra ett, långt genomarbetat spel.

Ta Silent Hill då, betydligt längre och underbar handling. Eller Fallout 3.

699:- för ett 9 timmars spel är ett överpris tycker jag.

Men om vi skulle betala X kronor för varje speltimme skulle din jämförelse heller inte funka. Låt säga 500 kronor för ett normallångt spel på 20 timmar. Det innebär 500/20=25 kronor per speltimme. Då skulle Fallout 3 kosta 3250 kronor för mig, GTA IV skulle kosta 3750, 2000 för Red Dead Redemption, etc.

Visst kan man vänta sig mer än "11 timmar för 700 kronor", men Uncharted 1 kostade minsann lika mycket som vilket spel som helst och gav inte mer än 13 timmar. Att man kom upp i mer än så var bara för att man jagade Platinum, och det ger väl vilket spel som helst ungefärligen dubbla längden. Har du verkligen tagit Platinum i Unch3 på 14 timmar?

Rekommenderar INTE er att köpa detta spel nytt för 699:-

Förlåt, men vem fan köper spel för 700 kronor? Jag köper aldrig för mer än 550 nytt, och om jag köper begagnat/gamla spel (vilket jag brukar) så snittar jag 340 kronor, ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen så behöver man ju inte betala 699kr för det är heller, det är vansinne. Dustin säljer t.ex spelet för 429kr. :P

Jo jag vet. Köpte själv på Siba för 499:-

Men GAME mfl tar 699:- Siba dumpar priserna till inköpspriser, nästan.

Fel. De måste fortfarande köpa och underhålla servrar, ha mängder med anställda för att patcha spelet i minst ett år framöver, svara på supportfrågor och styra med annan administration, samt att betala de svindyra kostnader det innebär att låta allt köras genom Sonys PSN-lobby. Man betalar inte ett öre för sådant om man köper begagnade spel. Det är trist förstås, men det är inte helt underligt att man tar ut en extra avgift för PSN-pass.

Men om vi skulle betala X kronor för varje speltimme skulle din jämförelse heller inte funka. Låt säga 500 kronor för ett normallångt spel på 20 timmar. Det innebär 500/20=25 kronor per speltimme. Då skulle Fallout 3 kosta 3250 kronor för mig, GTA IV skulle kosta 3750, 2000 för Red Dead Redemption, etc.

Visst kan man vänta sig mer än "11 timmar för 700 kronor", men Uncharted 1 kostade minsann lika mycket som vilket spel som helst och gav inte mer än 13 timmar. Att man kom upp i mer än så var bara för att man jagade Platinum, och det ger väl vilket spel som helst ungefärligen dubbla längden. Har du verkligen tagit Platinum i Unch3 på 14 timmar?

Förlåt, men vem fan köper spel för 700 kronor? Jag köper aldrig för mer än 550 nytt, och om jag köper begagnat/gamla spel (vilket jag brukar) så snittar jag 340 kronor, ungefär.

Du har rätt i att det är en kostnad för servar mm. Så det kan inte riktigt jämföras med en bil. det är sant.

Din räkning förstod jag inte riktigt. Du fick fram 25:-/h sen gångade du det med timmarna du satt med Fallout?

Min poäng var bara att för den summan du betalar skall du få mer än de timmar UC3 gav.

Tar det inte riktigt på 14 timmar. Första varvningen tog väl 11 har jag för mig. Sen andra gången nu tar det väl halva tiden då jag hoppar alla filmer mm. Så jag skulle gissa på 20 timmar totalt.

Och det är för lite tycker jag.

Och, ja det är väl många som köper spel för 700:- Stöttar gärna min spelbutik och betalar lite mer för att de skall kunna finnas kvar och inte bli utkonkurrerade av storföretag som Siba.

Men jag vill ha valuta för pengarna. Och det anser jag inte att man får.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ett jäkla bitchande om pengar här.

Jag förstår inte varför man frivilligt lägger ner 500-700 kr på något man inte säkert vet är värt det.

Och om det sen inte är det, har mage att gnälla över det.

Vänta tills det blir billigare eller läs recensioner, de brukar ofta nämna en hel del intressant som kan avgöra om det är värt så pass mycket pengar.

Gnället över att man måste betala 90 kr för att få spela online som andrahand är ju bara... tantigt. "Jaa så var det inte på min tid!"

Gamingvärlden har gått online, många spel är helt riktade på onlineläget. Tiderna förändras.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...