Jump to content

Använda cd-brännare som cd-läsare?


Renard
 Share

Recommended Posts

Koppla in i USB-porten? :unsure:

Jo jag förstår hur man kopplar in brännaren i datorn, men jag undrar bara om man kan använda brännaren som läsare, och inte bara som brännare :).

Den ligger i en låda långt ner under en massa saker, och jag orkar inte testa själv bara för att få se att det inte funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig begripit var detta med att brännare inte kan användas som läsare kommer ifrån. Självklart fungerar alla brännare som läsare.

Mja det är väl inte så självklart? En brännare är ju skapad för att bränna in information på skivor, inte läsa av den?

Ursäkta om det är något fundamentalt jag missat här, teknik är inte min starkaste sida :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men samtidigt måste den kunna läsa av skivan för att veta vad det är för något som ligger i. CD, DVD och BD är identiska till formen, utan att läsa av dem vet inte en brännare vad man har stoppat i. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Inte direkt första gången jag stöter på någon som inte tror att brännare fungerar som läsare. För mig känns det självklart, men jag är ju intresserad. ^_^

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men samtidigt måste den kunna läsa av skivan för att veta vad det är för något som ligger i. CD, DVD och BD är identiska till formen, utan att läsa av dem vet inte en brännare vad man har stoppat i. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Inte direkt första gången jag stöter på någon som inte tror att brännare fungerar som läsare. För mig känns det självklart, men jag är ju intresserad. ^_^

Tackar för den utförliga förklaringen! Så när man stoppar i tex ett spel i brännaren så kommer det autostarta eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...