Jump to content

Att vara elak


okka
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jag tänkte just skriva en ganska taskig kommentar angående Vices hem i tråden Det här är mitt hem eller vad fan den nu heter. Men jag klarade inte av det. Och det slog mig att det inte är lika underhållande längre att vara dum mot människor på internetforum längre, och jag tror inte att det har och göra med att jag har blivit äldre (för jag har blivit äldre), jag tror mer att det handlar om att det inte är så jäkla roligt i största allmänhet. Det finns roligare saker, helt enkelt. Och nej, att vara trevlig på internet är inte roligare än att vara elak på internet, men det har inte med saken att göra. Vad som har med saken att göra är att jag inte längre kan vara otrevlig på internet, och därför frågar jag mig själv vare sig det är lönt att vara kvar på gtasajten för lets face it, nu när jag har återvänt kan jag inte få någon Blaque Memorial Award igen, men när jag inte klarar av att vara otrevlig så kan jag inte heller bli omtyckt på forumet igen. Nu är jag någon sorts meningslös "gammal medlem" som på sin höjd kan vinna en typ "Årets återkomling" eller nåt. Och ja, awards betyder allt, det betyder mer än vad det gör att vara trevlig på internet. Så därför funderar jag hur det vore ifall jag skulle bli otrevlig på internet igen, vilket jag borde, för i så fall kanske jag kan återigen bli en omtyckt medlem. Men det finns en annan aspekt av det hela också: jag har (fyra av fem) varningar, så det känns lite konstigt att slösa bort sin andra chans på att kalla stellhell för sprutluder eller typ kalla någon annan moderator (jag vet inte vad de heter nu för tiden) för jävla bögfitta, nej men ni vet, bara allmänt sånt där som förr kunde vara lite roligt. Att starta uppror, eller leka med trådar, eller typ, jag vet inte, vara allmänt provokativ, typ försöka göra revolt (att starta uppror) på ett internetforum, det är så jäkla korkat, och det finns så mycket bättre saker man kan göra av sitt liv, typ som att läsa. Men jag kanske borde vara otrevlig ändå, för vad jag tjänar på det är väl ungefär lika mycket som vad jag offrar för att vara det (att läsa typ tio sidor mindre per dag, för det är ungefär hur mycket tid det tar att tänka ut en bra förolämpning eller ett hyfsat påhitt). Men jag har inte bestämt mig än, tänkte bara dela med mig lite av hur jag tänker. Hoppas ni tycker detsamma!

xoxo,

o

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är alltid kul att läsa troll- och spamtrådar av "mildare karaktär", så det tycker jag man kan fortsätta med inom rimliga gränser, men varför måste man vara elak på internet/GSF för att bli omtyckt? Se på alla awards Kebab har fått - inte har han fått dem för att han är elak. Sen finns det alltid annat folk som kan vara elaka men är kvar ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tro mig Okka, om du börjar bli otrevlig och allmänt dryg kommer ingen tycka om dig. Jag bokstavligt talat hatade dig när du var som värst för X antal år sedan, men nu när du kommit tillbaka tycker jag att du har lugnat ner dig rejält. Så gå inte tillbaks till ditt gamla betende. Du var avskyvärd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...