Jump to content

Söker ett gammalt racing spel


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Hej!

När jag var liten satt jag och spelade ett racing spel väldigt ofta om jag tyckte jätte mycket om under den tiden.

Men kommer inte ihåg vad det heter och när jag spelade det. Spelet var ett racing spel där man kunde välja klasser på bilar/traktorer/helikopter allt möjligt.

Det är inte som diddy kong racing eller liknande. Kommer ihåg att en bana var Austrailen, och tror resten av banorna var riktiga ställen.

Någon som känner igen detta?

Edit: Det är till PC

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ignition?

Nja, det finns ju inga helikoptrar till det. Tror inte att Australien finns representerat heller av de banor jag minns - däremot Södern, Västern, Vegas, San Fransisco, Island, Tokyo, Montana och Alaska (eller motsvarande).

Spelades spelet i 3D, snett uppifrån eller rakt uppifrån?

Tror inte att du menar detta men Slicks 'n' Slide 2 hade både UFOn och traktorer.

slicks-n-slide-screenshot_1180159_0.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, det finns ju inga helikoptrar till det. Tror inte att Australien finns representerat heller av de banor jag minns - däremot Södern, Västern, Vegas, San Fransisco, Island, Tokyo, Montana och Alaska (eller motsvarande).

Spelades spelet i 3D, snett uppifrån eller rakt uppifrån?

Tror inte att du menar detta men Slicks 'n' Slide 2 hade både UFOn och traktorer.

slicks-n-slide-screenshot_1180159_0.png

Det är i 3D och i vanlig view. Alltså bakifrån (utanför) bilen. Det KAN ha varit något man fick med i någon tidning eller liknande.

Men kommer inte ihåg så mycket, var rätt liten. Tror det fanns en Grand canyon bana också. Tror alla banor var kända platser i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...