Jump to content

Inception


Halo
 Share

Recommended Posts

Mästerverk!

Jag tror att han hamnade i limbo, barnen var lika stora och satt på precis samma ställe som i hans minne/dröm. Borde de inte ha växt åtminstone liiiiite grann under tiden han varit borta? Finns inte en chans att han hann få en kick på tredje nivån, för att sedan gå ur en hiss som sprängts för länge sen för att sedan simma ur en bil som legat under vatten för länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fyfan vilken bra film, ja! Adrenalinfylld som fan, unik idé och jag kom på mig själv med att sitta och tänka saker som "den här filmen bara måste jag se igen" och "jag hoppas att den inte är slut snart" under filmens gång, väldigt bra tecken. Grymma skådespelarinsatser (Joseph Gordon-Levitt mötte mina förväntningar och lite till, ser verkligen fram emot mer med honom, gillar den skådisen som fan av någon anledning). Slutet var väl lite irriterande men förövrigt är jag kär. Den här filmen ska ses många gånger och jag kommer definitivt att köpa någon häftig blu-raybox mm. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mästerverk!

Jag tror att han hamnade i limbo, barnen var lika stora och satt på precis samma ställe som i hans minne/dröm. Borde de inte ha växt åtminstone liiiiite grann under tiden han varit borta? Finns inte en chans att han hann få en kick på tredje nivån, för att sedan gå ur en hiss som sprängts för länge sen för att sedan simma ur en bil som legat under vatten för länge.

Sant, det tänkte jag inte på. Det öppna slutet

kanske inte var så öppet ändå!

:)

Siana: Jag tänkte precis samma saker under filmens gång :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hey boys, i början när

Mr. Cobb är utanför drömmen så har han ingen förlovningsring på handen, nej. Men sedan alltid när han är i drömmarna så har han det.

I slutet finns det ingen ring på hans finger.

Det ska vara publikens egna totem för att veta vad som är dröm och vad som är verklighet.

Nog för att det bara är en teori, men den är rätt logisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hey boys, i början när

Mr. Cobb är utanför drömmen så har han ingen förlovningsring på handen, nej. Men sedan alltid när han är i drömmarna så har han det.

I slutet finns det ingen ring på hans finger.

Det ska vara publikens egna totem för att veta vad som är dröm och vad som är verklighet.

Nog för att det bara är en teori, men den är rätt logisk.

Har läst om det där jag med och tycker det är det bästa svaret av alla faktiskt. Snurran är ju inte hans totem

:).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hey boys, i början när

Mr. Cobb är utanför drömmen så har han ingen förlovningsring på handen, nej. Men sedan alltid när han är i drömmarna så har han det.

I slutet finns det ingen ring på hans finger.

Det ska vara publikens egna totem för att veta vad som är dröm och vad som är verklighet.

Nog för att det bara är en teori, men den är rätt logisk.

Har läst om det där jag med och tycker det är det bästa svaret av alla faktiskt. Snurran är ju inte hans totem

:).

Jag tror jag väljer att tro detta i alla fall, då jag ogillar tanken att allting var en dröm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Grym film, men

slutet var fan väntat!

Något jag undrar över, som jag säkert bara missade, är HUR

arkitektens världar faktiskt hamnade i drömmarna?

För om jag förstod det rätt så

skulle hon inte ens ha följt med, eftersom de var tvungen att skaffa en biljett till till planet...

Det där med ringen var intressant, och jag antar att det är sann fakta? I så fall känns det ju som ett schysst sätt av filmskaparna att ge publiken closure efter några dagars huvudbry.

:huh:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg filmen i förra veckan, och jävlar så bra den var.

Men är det någon som minns vad skådespelerskan heter som var i

andra lagret (tror jag), alltså i den dem var i hotellet.

Just när dem kommer dit så ser man Fischer prata med en kvinna, som visar sig vara Eames.

Den kvinnan menar jag.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...