Jump to content

R.I.P Ronnie James Dio


Xersize
 Share

Recommended Posts

Jag vet att folk antagligen är trötta på "Vila i frid"-trådar, men Ronnie James Dio, även bara känd som Dio, dog igår den 16:e maj 2010 efter ett års kamp mot cancer. Jag fattar mig kort.

För er som inte vet vem Dio var så kan jag berätta lite snabbt och enkelt:

Ronnie James Dio, vars riktiga namn var Ronald James Padavona, var en amerikansk heavy metal-sångare, känd både för sin solo-karriär men även som sångare i flera band, därav inkluderat Black Sabbath, Elf och Rainbow. Dio finns även med i Tenacious D's stora film The Pick of Destiny och har lämnat efter sig en adoptivson och en änka.

Mer information, för den som vill, finns här.

Vila i största frid, Dio. En sann legend och ikon inom heavy metal :wub:

ronniediophoto_1170070_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skrev ett längre inlägg om honom i Hyllningstråden igår.

Vila i frid Ronnie James Dio. Om det är någon som förtjänar en R.I.P tråd så är det du. Världens kanske snällaste människa har lämnat oss och farit tillbaka till himmelen.

Rock In Peace :wub:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är riktigt, riktigt tungt. Både jag och min bror grät igår när vi fick beskedet. Världens bästa sångare, en stor idol och legend har gått ur tiden. Såg fram emot Heaven & Hell's spelning på Sonisphere något enormt. Att se Dio live var en av mina högsta önskningar. Det gör det hela extra tungt.

I lördags satt jag med några polare och snackade om Dio när en sa något i stil med "Tänk när Dio dör... Det kan inte finnas en värld utan honom!". Jag svarade "Näe, det kan det inte.. Men Dio kommer leva tills han är minst 150!"

Dio-INT_1170144_0.jpg

För evigt älskad och för evigt saknad. Vila i frid Dio.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...