Jump to content

Ovanligare guldkorn från Disney!


Gof
 Share

Recommended Posts

Okej, jag förmodar att vi alla har hört talas om de välkända filmerna Lejonkungen, Snövit, Aladdin och allt underbart skit som Disney har pumpat ut genom åren. Men jag upptäckte här om dagen en film från Disney som jag aldrig hört talas om tidigare, och som var riktigt jävla bra!

Taran och Den Magiska Kitteln

Taran, en ung grisvaktare får i uppdrag att gömma sin synska gris från den elaka kungen, som vill använda grisen för att hitta den magiska kitteln! Kitteln kan han använda till att skapa en armé med odödliga krigare.

Kuriosa: en av dom få Disneyfilmerna (om inte den enda?) som visar blod.

http://www.youtube.com/watch?v=D8Xxx7cG6gY

--------------------------------

Bottom line, jag uppskattar gärna fler "okända" Disneyfilmer som alla kanske inte har sett innan, som tips. Vore guld värt!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig sett varken Bernard och Bianca, Aristrocats eller Peter Pan men det är just de tre böckerna/filmerna jag var ganska intresserad av som liten. Nån gång ska det väl bli av, och bildmässigt (+handlingsmässigt?) är de väl rätt lika Kitteln, aye?

Btw, vad heter röstskådisen till ditt videoklipp? Han var fett jobbig i Den Oändliga Historien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig sett varken Bernard och Bianca, Aristrocats eller Peter Pan men det är just de tre böckerna/filmerna jag var ganska intresserad av som liten. Nån gång ska det väl bli av, och bildmässigt (+handlingsmässigt?) är de väl rätt lika Kitteln, aye?

Btw, vad heter röstskådisen till ditt videoklipp? Han var fett jobbig i Den Oändliga Historien.

Aristocats är ju en asrolig film, hundarna som är med skrattar man ihjäl sig åt. :lol:

(Jag gjorde det som knatte i alla fall.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...