Jump to content

Bild-quoting


Frusciante
 Share

Recommended Posts

En grej som jag stör mig på är att är väldigt vanligt att folk när de citerar även citerar bilderna. På andra forum jag hänger på är det underförstått att man inte citerar bilderna också, då sidan då tar längre tid att ladda och man får scrolla längre.

Så i fortsättningen ser jag gärna att man tar bort bilden när man citerar.

Om det är i Bild på dig själv-tråden och man ska kommentera nåns bild kan man istället ta bort adressen inom %7Boption%7D-taggarna och skriva en beskrivning där istället så folk förstår vilken det är, t.ex om man vill kommentera nåt om Gofs Superman-bild kan man skriva [bild]Superman[/bild].

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderat rätt mycket på det där jag också. Ibland gör man det själv eftersom att man inte tänker på det.

Men det bästa vore nästan att bildtaggar togs bort när man quotade och bara lämnade kvar adressen till bilden.

Borde ju inte vara sådär jättesvårt att ändra någonstans. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En grej som jag stör mig på är att är väldigt vanligt att folk när de citerar även citerar bilderna. På andra forum jag hänger på är det underförstått att man inte citerar bilderna också, då sidan då tar längre tid att ladda och man får scrolla längre.

Så i fortsättningen ser jag gärna att man tar bort bilden när man citerar.

Om det är i Bild på dig själv-tråden och man ska kommentera nåns bild kan man istället ta bort adressen inom %7Boption%7D-taggarna och skriva en beskrivning där istället så folk förstår vilken det är, t.ex om man vill kommentera nåt om Gofs Superman-bild kan man skriva [bild]Superman[/bild].

Jag tycker det är konstigt att folk fortfarande stör sig på det där med tanke på att dagens internethastigheter är mycket högre än de var förr. Sedan vi lämnade IPB 1.x har jag inte ens tänkt på det eftersom forumet automatiskt förminskar bilderna ändå. Och det där med att det tar längre tid stämmer inte så länge bilderna är på samma sida eftersom de laddas samtidigt. >_<

Men visst, jag brukar själv ofta ta bort bilderna, främst eftersom det är onödigt om den ändå är med i inlägget ovanför. Tycker dock att det är fullt försvarsbart att "ta med" en bild om man quotar något från föregående sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju inte laddningstider eller scrollningstider som är det irriterande, det är att man ska behöva glo på samma 1024-bild en gång till bara för att nån ska säga "lol!", "snyggt!", "haha" eller liknande. Jag quotar ibland bilder men bara om de inte är så stora. YT-klipp brukar jag också bryta taggen i förutom om min kommentar behöver ha en bild/YT-klipp i quoten för att förstås bättre.

Jag föreslår en automatisk filtrering av bildquotning, att alla bilder som är större än X pixlar ska göras om till en adresslänk istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ganska säker på att folk klagat om det förr.

Men det går inte att tvinga folk att inte quota bilder om det inte står något i reglerna.

Så sätt det i reglerna eller fixa ett filter som tar bort alla img taggar i quote.

Själv brukar jag bryta länkarna om dem är för stora.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har klagats rätt mycket på detta förut, speciellt i Screenshottråden eller vad den nu hette men själv anser jag det är en oskriven lag att man inte quotar onödigt stora bilder.

Jag är ganska säker på att folk klagat om det förr.

Men det går inte att tvinga folk att inte quota bilder om det inte står något i reglerna.

Så sätt det i reglerna eller fixa ett filter som tar bort alla img taggar i quote.

Själv brukar jag bryta länkarna om dem är för stora.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det små bilder så stör det inte mig, snarare bra då man slipper kolla upp vilken bild det var snubben som quatade pratar om. Finns posten som quatas på förra sidan, tycker jag det är OK att bilderna följer med, speciellt om posten med bilderna låg typ längst ner på förra sidan.

typ

nått.

Trist när man postar en reply med massa bilder som blir sista inlägget på sidan och följs direkt av en ny post så att sin egna post försvinner, då tycker jag det är bra om nån quotar med bilderna.

typ.. nått sånt.

Exempel:

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...t&p=1164218

:)

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...