Jump to content

Dropbox


Xersize
 Share

Recommended Posts

I en PC För Alla-tidning kom jag över något som verkade praktiskt, nämligen Dropbox :D Poängen med programmet är att du ska kunna lägga i vissa filer i din Dropbox-max som skapas när du installerar programmet och sen kunna komma åt dom både via internet eller direkt via en annan dator som är direkt uppkopplad till ditt Dropbox-account! Du kan även koppla ihop ditt Dropbox-account med en väns, om båda godkänner, och dela filer med varandra. Man kan så klart sluta dela filer med andra när som helst. Mappen synkas på några få sekunder, och du kan lägga saker i den även när du inte är uppkopplad mot internet så synkas den automatiskt med Dropboxservern så fort du kopplar upp dig ;) Jag som är studerande och har mina två föräldrar i olika städer tycker att detta är riktigt praktiskt och använder mig av det. Det är riktigt praktiskt och man får 2gb utrymme helt gratis, men kan även betala för mer!

Man kan även bjuda in andra via mail, och om jag bjuder in en person och den registrerar sig så får både personen i fråga och jag 250mb mer utrymme ;)

Så om någon här vill ha en invite så är det bara att säga till. Vill ni ha programmet ändå (det går att installera och registrera sig även utan invite, så klart) så är det bara att gå till hemsidan jag länkade ovan.

Ville bara tipsa er om detta underbara sätt att komma åt de filer man vill när och varifrån man vill :w000t:

/Xersan

EDIT: Kan lägga till lite snabbt att du kommer inte åt alla filer på din dator, utan enbart de du har lagt i din Dropbox-mapp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och om någon av er vill använda invite för att vänligt nog ge både mig och er själva 250mb extra så kan ni göra det här :D Annars kan ni installera det utan invite om ni vill, upp till er ;)

Har reggat mig nu ;)

Kan man se nånstans hur mycket plats man har? nvm, hittade

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Vänta... måste man installera programmet på alla datorer man ska använda det på? Om jag vill öppna en fil i skolan som jag har lagt till hemma, måste jag installera programmet på skoldatorn?

Nej, du kan logga in på ditt Dropbox-konto via dropbox.com och ta hem filerna också, och även ladda upp där igen :D Så om du sitter i skolan och laddar upp ett arbete via dropbox.com så finns det i din Dropbox-mapp på din hemdator också ;)

EDIT: Wu Zi Mu: Det kan du kanske ha rätt i. My bad, ber om ursäkt ;)

Och tack alla som reggat sig via min länk, jag har nu gått ifrån 2gb till 3.5gb :w000t:

Redigerad av Xersize
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, du kan logga in på ditt Dropbox-konto via dropbox.com och ta hem filerna också, och även ladda upp där igen :D Så om du sitter i skolan och laddar upp ett arbete via dropbox.com så finns det i din Dropbox-mapp på din hemdator också ;)

Vad bra, då var det som jag trodde från början alltså. Tack för tipset ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...