Jump to content

Har en fråga ang en dator


Master_812
 Share

Recommended Posts

Tjo på er!

Jo de är dags att skaffa nytt som man gör i bland så jag tänkte mig följande dator och skärm

Datorn -----> Http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=497915

Skärmen ----> Http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=572601

Kommer den att klara av tex Gta4,Tlad,Tbgt :)

Redigerad av Master_812
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köp något annat, bluerk...

Edit: Haha, det var inte först förrän jag konfigurerade själv som jag insåg hur patetiskt jävla dåligt pris den där hade.

Denna springer cirklar runt den där skitdatorn. Och det till ett lägre pris. Från Inet.se, monterad och Windows installerat från butik.

post-848-1267171120_thumb.png

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej nej nej nej, köp inte en komplett dator om du ska ha det som en speldator. Bygg mycket hellre ihop en egen!

Jag byggde ihop min för ungefär samma pris och den klarar dom flesta spelen jag har testat!

Ok har iaf fått svar på den frågan jag ställde så kanske blir de att bygga en egen nån gång framöver kanske ,men just har jag icke tid och lust att bygga en egen :)

Redigerad av Master_812
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok har iaf fått svar på den frågan jag ställde så kanske blir de att bygga en egen nån gång framöver kanske ,men just har jag icke tid och lust att bygga en egen :)

Köp något annat, bluerk...

Edit: Haha, det var inte först förrän jag konfigurerade själv som jag insåg hur patetiskt jävla dåligt pris den där hade.

Denna springer cirklar runt den där skitdatorn. Och det till ett lägre pris. Från Inet.se, monterad och Windows installerat från butik.

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herr Curlys rekommendation innehåller "endast" 4gb ddr3, i jämförelse mot första postens dator med 8gb ddr3. För ~1000kr (minus ~800kr om du monterar själv) extra för 2st 2x2gb så får du en megadator. Fast sedan kan man ifrågasätta nödvändigheten av 8gb internminne, men om du har råd så go for it!

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herr Curlys rekommendation innehåller "endast" 4gb ddr3, i jämförelse mot första postens dator med 8gb ddr3. För ~1000kr (minus ~800kr om du monterar själv) extra för 2st 2x2gb så får du en megadator. Fast sedan kan man ifrågasätta nödvändigheten av 8gb internminne, men om du har råd så go for it!
Yes är nu beställd case closed. :)
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...