Jump to content

Spela TBoGT före TLAD


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Tjo!

Ju mer jag kollar på EFLC-material, desto mer sugen blir jag på TBoGT, men jag har fortfarande inte sett nåt som får mig att tycka om TLAD sådär jättemycket. Jag kommer ändå skaffa EFLC men det känns mer angeläget att skippa TLAD och istället sätta tänderna i TBoGT direkt.

Kommer TBoGT spoila något speciellt ur TLAD och/eller finns det nån annan anledning att hålla sig till att spela dem i rätt ordning?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns som sagt ingenting som spoilar, men det är nog roligast att spela TLAD först...

Delvis för att du då gradvis går in i en värld med mer vapen och fordon än de som finns i GTA IV, men också för att spelen kom ut i den ordningen, och att det finns vissa saker i TBoGT som inte direkt är någon spoiler för TLAD, men som man inte förstår eller kanske riktigt tänker på om man inte spelat TLAD först. Med andra ord så märks det ibland lite i spelet att TLAD kom före och var menat att spelas före.

Men om du inte kan hålla dig från den glade bögen Tony och de galna uppdragen så är det inte direkt jordens undergång att köra TBoGT först.

Enligt mig är dock storyn och känslan i TLAD overall bättre än i TBoGT. Jag gillar när det är lite djupare och seriösare, vilket TLAD tveklöst är. -_-

Edit: En annan anledning att köra TLAD först är att det känns mer ihopkopplat med händelserna i GTA IV. Visst finns det sammankopplingar i TBoGT också men de är inte lika ofta, och de verkar inte göra en sån stor deal utav det. Därför är TLAD lite häftigare storywise och TBoGT fokuserar mer på känslan att det ska vara roligt att spela.

Och visst, det är ju kul... Men det är nog också extra kul om man kör TLAD först och blir lite besviken på det. ;) Iaf så som det var när det släpptes. Det var höga förväntningar men många tyckte att TLAD inte levde upp till dem. Därför njuter man nog lite mer av TBoGT om man kör TLAD först.

Redigerad av VickeX
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte att du vill spela TLAD efter TBoGT eftersom TBoGT är mycket roligare. TLAD är tråkigt och jag nästan ångrar att jag köpte det.

TboGT däremot... guld! :unsure:

Äsch. Bullshit. TLAD är också awesome. Men som sagt... TBoGT innehåller mycket mer att göra och roligare uppdrag.

Saknar dock några utav vapnena från TLAD ibland. Dessutom så är det ju olika speciella multiplayergrenar i TLAD som inte finns i TBoGT, och de TLAD-grenarna är faktiskt riktigt skoj. :)

Edit: Och att använda basebollträ och sawn of shotgun från motorcykel är awesome!

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...