Jump to content

OnLive


Sniper
 Share

Recommended Posts

Grymt som fan ju! Men när jag hörde om det trodde jag att det skulle floppa pga att det skulle vara någon sekunds lagg/hack.

Har de fixat det? Borderlands såg ut att hacka tycker jag. Ser jävligt dåligt ut på Ipad dock, dåligt att kontrollen sitter där uppe

Redigerad av Skotten_31
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Ladda ner här!

Provade nyss Mafia II, Assassin's Creed 2 och World of Goo. Blev lite laggigt, men ändå bättre än väntat.

Sitter på en 8/1-lina.

Får inte ens igång det.

Kommer upp en skylt när jag försöker starta onlive applikationen

" DLL loading error: Wlanapi.dll "

Får prova när jag kommer till mamma, där jag har den riktiga datorn :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den vägrar släppa in mig p g a för hög latency. Sitter på en 24mbit-lina. Förvisso delad med flera personer, men just nu är det ingen annan som använder den.

Edit: Efter försök 5 kom jag in. Då ska vi se här.

Edit2: Nä, för laggigt. Hoppas de löser det, för i övrigt såg det bra ut.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu jävlar har vi kommit till 10-talet! (w00t) Tio minuter efter att jag går in i tråden (och hör talas om programmet för första gången i mitt liv) sitter jag och spelar några för mig endast till namnen kända spel. Fett coolt! Genialiskt! Det här är framtiden! Heureka! Glass och ballong!

Visst laggade det, men det var ju bara väntat. De lär få expandera server- och bandbreddsbudgeten lite. :P

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har försökt hela morgonen o komma in men får upp en skylt där det står att jag har för hög latency?

hur kan det stämma? bara jag som är inne, inge lagg nån stanns får ner 92 mbit/s och upp 40 mbit/s enligt bredbandskollen?

Edit: msn och spotify och allt sånt är avstängdt

Redigerad av eminem33
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har försökt hela morgonen o komma in men får upp en skylt där det står att jag har för hög latency?

hur kan det stämma? bara jag som är inne, inge lagg nån stanns får ner 92 mbit/s och upp 40 mbit/s enligt bredbandskollen?

Edit: msn och spotify och allt sånt är avstängdt

Latency är ju ping, och eftersom servrarna troligtvis är i usa så får du lite för hög ping.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

och det finns det ju inget jag kan göra något åt va?

Varför för jag högre ping än er då?

Du har fiber va? Så du borde ha riktigt låg ping. Men varför kan man ju alltid undra och aldrig veta.

Om några testar tex den i los ageles så får vi se. (Jag har inte testat onlive men har sjukt kass ping)

1047397580.png

http://www.speedtest.net/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag lyckades komma in nu, dock fortfarande med hög ping.

Blev förvånad av hur allt flöt så bra och hur grafiken såg så "verklig" ut. Inget spel lagg över huvud taget spelen laddar snabbt.

Får hoppas att det kommer nån server i europa också så vi kan verkligen spela då mus delayen gjorde det nästan ospelbart :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...