Jump to content

Incest eller masturbation?


kattälskaren
 Share

Recommended Posts

Från TROMS:

Om man har sex med en klon av sig själv, är det incest eller masturbation?

Vanligt sex I guess.

Klonen är en individ, så då är det ju inte masturbation. Och det är inte heller din mor som fött honom, så jag tror inte det är incest.

Men sen finns det ju moral och sånt tjafs, men då går det att vrida och vända på allt.

I'd say its just plain simple buttsex.

Incest är ju blodsskam.

Eftersom klonen är en kopia av dig så är det samma gener, samma blod, samma kött. Så jag vill kalla det för incest!

Enligt den här sidan så ska det vara incest, men inte masturbation. Klicka här.

Däremot tycker JAG att det är incest först när barnen är från samma mamma.

Följdfråga: Om du donerar blod åt någon, blir den personen en familjemedlem då?

Då är din definition av incest helt fel.

Wikipedia: Incest (av lat. incestus, från in och castus, "obefläckad, kysk") eller med en äldre juridisk term blodskam, betecknar sexualhandlingar mellan släktingar. Incest betecknar egentligen sexualhandlingar mellan personer som är förenade med blodsband, det vill säga är biologiskt släkt.

En far och dotter som har sex är också incest, och de har inte samma mamma. På samma sätt tycker jag att så länge man har ett hyfsat nära blodsband med någon så är det incest - och en exakt klon är ju ett så nära blodband som man kan komma.

:confused:

Nej. Bara för att man säger "blodsband" osv så menar man förstås att mer än blodet är bindande. Personen har ju fortfarande absolut inget gemensamt med din familj mer än att han bär lite av ditt blod (som är utspätt med den större delen av hans EGET blod från hans EGEN familj). :wub:

Hah - trådmaterial! :wub:

Det känns synd att en sådan fråga liksom förlorar i uppmärksamhet när den postas som ett vanligt inlägg här, i TROMS. Hade den fått en egen tråd till sitt förfogande, hade diskussionerna flödat vilt utan några som helst hämningar.

Som Axel säger, perfekt trådmaterial. Är det incest eller masturbation?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Per definition är det incest. Men, definitoner är oftast något man aldrig följer 100%. Varför måste det kallas masturbation? En klon av dig är ju inte du. Det är en till du, det är inte masturbation om du har sex med en dubbelgångare. Sex med en klon är sex, om man frågar mig. Inte masturbation, masturbation innebär att du onanerar, och inte har sex.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde först att det var en tråd där man var tvungen att välja mellan incest eller masturbation om man inte skulle få ha sex med någon annan någonsin igen.

Som någon spådom, som säger att du dör om du har sex med någon annan än en släkting.

Knulla syster eller hålla sig till handen, fattade jag det som. =/

Men... hmm.

Ja, det känns ju inte riktigt som incest. Men jag skulle inte kalla det masturbation eftersom att man faktiskt har sex. Så i guess... det är väl "närmare" incest om man tänker så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Incest är enligt mig när man har sex med en familjemedlem. Och man är ju inte sin egen familjemedlem, eller hur? Familjemedlemar är ju de personer runt omkring en som "har samma blod" som en själv, altså mamma, pappa, syskon, kusiner, barn, morfar. farfar etc etc. Har man sex med sig själv så är det helt klart onani. Rent hypotetiskt nu: Om man har en riktigt lång peter-nicklas så att man kan köra upp den i anus på sig själv, så är ju det samma sak som att köra upp den i sin klons anus. Allt kokar ner till om man ser på klonen som en enskilld individ eller som exakt samma person som en själv.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Incest är enligt mig när man har sex med en familjemedlem. Och man är ju inte sin egen familjemedlem, eller hur? Familjemedlemar är ju de personer runt omkring en som "har samma blod" som en själv, altså mamma, pappa, syskon, kusiner, barn, morfar. farfar etc etc. Har man sex med sig själv så är det helt klart onani. Rent hypotetiskt nu: Om man har en riktigt lång peter-nicklas så att man kan köra upp den i anus på sig själv, så är ju det samma sak som att köra upp den i sin klons anus. Allt kokar ner till om man ser på klonen som en enskilld individ eller som exakt samma person som en själv.

Vet inte om jag fattade det rätt med begreppet "klon", menar man att man klonar en människa på samma sätt som man gör med djur?

Eller menar man en klon som skapas med magi - typ att en häxa kopierar mig och klistrar in kopian precis här bredvid så att jag och den har samma minnen/personlighet?

I det första fallet är det ju incest helt klart. Men blir väl lite annorlunda i det andra fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Patrik sa.

Om det är en biologisk kloning, som t ex. att ha en enäggstvilling, så är det incest men om du på något magiskt sätt lyckas skapa en till kopia av dig, som är dig med alla dina minnen, känslor och tankar så kan man väl kalla det "onani".. om man nu måste. Dum tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Incest är enligt mig när man har sex med en familjemedlem. Och man är ju inte sin egen familjemedlem, eller hur? Familjemedlemar är ju de personer runt omkring en som "har samma blod" som en själv, altså mamma, pappa, syskon, kusiner, barn, morfar. farfar etc etc. Har man sex med sig själv så är det helt klart onani. Rent hypotetiskt nu: Om man har en riktigt lång peter-nicklas så att man kan köra upp den i anus på sig själv, så är ju det samma sak som att köra upp den i sin klons anus. Allt kokar ner till om man ser på klonen som en enskilld individ eller som exakt samma person som en själv.

Sålänge du är släkt med någon är det incest, och det innefattar även dig själv eller hur?

Eftersom det är samma person och det är samma gener så blir det ju incest!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klonar man sig och sätter på sin kopia så är det inte incest. Det är homosexualitet.

Men all sex inom en familj är incest. Bortsett från mamman och pappan.

Om inte de är syskon då, alltså.

...Men en klon har ju i allra högsta grad samma genetiska arv som en själv.

Hm - det enda sättet jag ser hur vi ska någonsin komma tillrätta med denna fråga är att faktiskt be två klonade människor (gärna lika gamla och se likadana ut) att idka samlag, varpå de får säga om det kändes som incest, homosexualitet, eller... masturbation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur f*n kan man få det till masturbation? Det är kan det bara bli om man gör det själv. Aldrig om man är två.

Argumentationen är något såhär:

Masturbation är när man tillfredsställer sig själv.

Kloning gör en exakt kopia av något.

Ergo:

Sig själv + kloning = sig själv ->

Sig själv + sig själv = masturbation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...