Jump to content

Att ha ett förhållande med en gamer


VickeX
 Share

Recommended Posts

Självklart, det skulle inte jag heller. Men som sagt tidigare så behöver du ju inte förstöra flickvännens häst för det.

Och du får det att låta så förjävligt med gaming över huvud taget. Det är väldigt få som spelar exakt hela dagarna, och svettiga blir man inte direkt. Att du tar mmorpg som exempel med quests och skit är också lite trist. Det är många som tänker bara på det när det snackas gamer... Finniga knubbiga killar som sitter hemma hela dagarna och spelar WOW eller andra mmorpgn. Det är långt ifrån allt när det snackas spel. Det finns ju enormt många genrer och så.

Exakt den meningen du skrev skulle också kunna göras om till två bästa vänners konversation...

""Minns du när vi var unga... åh, vi kunde springa omkring hela dagar, svettiga och bara göra skjuta straff efter straff tillsammans".

Vad är det egentligen som säger att det är bättre?

Edit: Och bara för att man skulle ha en partner som har samma hobby behöver det ju inte betyda att man spelar exakt samma spel (om vi nu tar det som exempel) hela tiden, och/eller tillsammans.

Om jag inte stannar i ett förhållande med så dålig dialog har jag ju ingen flickvän att sabba prylar för. Hur sjutton "förstör" man en häst förresten? :o

Jag kan skriva "vi varvade Tomb Rider spel efter Tomb Rider spel" ... känns det bättre för dig? Lägg ingen större vikt i mina ordval.

Jag tror inte att det är många i vår ålder som är ute ~10 timmar och spelar fotboll på ett dygn. Om man nu i ett förhållande "inte spelar exakt samma spel hela tiden" så gör det ju bara saken värre? ...att man inte ens gör det tillsammans?

Mjo, allt det där är sant, och bra, men han menar nog träna som i att fysiskt träna sin kropp. Dock så tycker jag att det är ganska dumt. Varför måste man träna? Varför är det värre att spela tvspel än att spela fotboll? Visst är det som du säger Mathias att man ska ta eget ansvar och inte spela hela dagarna, men det finns väl ingenting alls som säger att hobbyn fotboll är bättre än hobbyn gaming? Det är väl var och ens val? Om en person inte vill träna utan hellre spela så är det väl hans val?

Dock så är det ju som sagt en annan grej vad man gör utanför hobbyn. Dvs, som jag sagt tidigare och som du sa, att man ska ta eget ansvar och faktiskt veta när man ska ta tid att göra andra (möjligtvis viktigare) grejjer.

Det var inte mig Vice. quotade.

Däremot tycker jag att det är ett stort misslyckande från en förälders sida om man inte ger sina barn chansen att pröva div. idrotter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 49
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Om jag inte stannar i ett förhållande med så dålig dialog har jag ju ingen flickvän att sabba prylar för. Hur sjutton "förstör" man en häst förresten? :o

Förstörandet av en häst var bara ett skämt. Som någon skrev tidigare, så menade jag såklart döda. Men poängen var densamma. Och jag menar ju såklart om då om du inte lämnade henne utan förstörde någonting istället.

Jag kan skriva "vi varvade Tomb Rider spel efter Tomb Rider spel" ... känns det bättre för dig? Lägg ingen större vikt i mina ordval.

Jag tror inte att det är många i vår ålder som är ute ~10 timmar och spelar fotboll på ett dygn. Om man nu i ett förhållande "inte spelar exakt samma spel hela tiden" så gör det ju bara saken värre? ...att man inte ens gör det tillsammans?

Visst ordvalet har inte så stor betydelse men du förstår väl vad jag menar, att det väl ändå inte är som du fick det att låta, att det är dåligt att spela spel och mycket bättre att spela fotboll. Det beror väl på vad man själv gillar? Man ska väl få göra det man vill själv utan att folk ska komma och säga att någonting är rätt och fel?

Och visst det kanske är mer tragiskt om man sitter 10 timmar per dag och spelar varsit spel än om man spelar tillsammans, men du fick det att låta som om det var någonting så väldigt dåligt att sitta och spela tillsammans i tio timmar. Oh well, anywho.

Däremot tycker jag att det är ett stort misslyckande från en förälders sida om man inte ger sina barn chansen att pröva div. idrotter.

Jag håller mer. Men det samma måste väl gälla för spel? Idrottande kan kosta pengar och det kan spel också. Då menar jag att lika väl som de borde ge sitt/sina barn chansen att få testa på olika idrotter så borde de låta sitt barn få chansen att få testa på olika spel. Personen kan tycka att antingen det ena eller det andra är roligare och bli ett enormt fan utav en utav dom. Och sedan så finns det ju självklart folk som gillar båda två lika mycket, men nu menar jag ju enorma fantaster.

Både att vara en hardcore gamer, att följa nyheter och ha kontakt med spelutvecklare och att vara en bra fotbollsspelare kan ge jobbmöjligheter. Så det finns ingenting som säger att det är dåligt att spela.

Det är då riktat mot det första du skrev som enligt mig lät väldigt anti-gaming anywho...

Jag skulle aldrig gå in i en relation med en person som har en Hobby som tar upp ~10h/dygn. Om jag var gamer skulle jag absolut inte vilja ha en partner med samma livsstil.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, kul hur du jämför en levande varelse som kan kosta 8000-50000kr (för en vanlig person) med en liten burk för 2000kr.

Det var någon annan som tog den jämnförelsen från början. Poängen är den samma dock, att det är någonting som betyder mycket för en person och som de lägger mycket tid på. Tror dock själv att dom allra flesta skulle ha lättare att förstöra en xbox än att döda en häst, men det som menas är att det bara är löjligt att förstöra någonting. Det är väl bättre att prata om det. Och går det inte att få kontakt kan man väl bara ta bort den. Den behöver väl inte förstöras/dödas?

Om vi utgår från videon alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller mer. Men det samma måste väl gälla för spel? Idrottande kan kosta pengar och det kan spel också. Då menar jag att lika väl som de borde ge sitt/sina barn chansen att få testa på olika idrotter så borde de låta sitt barn få chansen att få testa på olika spel. Personen kan tycka att antingen det ena eller det andra är roligare och bli ett enormt fan utav en utav dom. Och sedan så finns det ju självklart folk som gillar båda två lika mycket, men nu menar jag ju enorma fantaster.

Både att vara en hardcore gamer, att följa nyheter och ha kontakt med spelutvecklare och att vara en bra fotbollsspelare kan ge jobbmöjligheter. Så det finns ingenting som säger att det är dåligt att spela.

Det är då riktat mot det första du skrev som enligt mig lät väldigt anti-gaming anywho...

Du ser inte skillnad på att motionera 2-5 h/vecka (beroende på ålder och dyl.) och utvidga sin umgängeskrets med >20 personer och att sitta framför ett TV-spel?

JA! Man lär sig mycket av tid vid dator och ja, man "umgås" och vidgar sin krets, men kom igen. Jag har sett många som stannat hemma ifrån skolan i veckor, månader... ja tom. hoppat av skolan för att kunna spela. Det går inte så bara för att man låter ungarna lira lite TV-Spel, men nu handlar det ju om ~10 timmar om dygnet-spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, kul hur du jämför en levande varelse som kan kosta 8000-50000kr (för en vanlig person) med en liten burk för 2000kr.

Helt irrelevant hur mycket saken i fråga kostar. Man förstör inte någon annans sak bara för att man ogillar det.

Sen kostar tex playstation 3, när jag köpte det, 6 tusen spänn.

Och man kan hitta en halvdöende häst för under en tusing.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt irrelevant hur mycket saken i fråga kostar. Man förstör inte någon annans sak bara för att man ogillar det.

Sen kostar tex playstation 3, när jag köpte det, 6 tusen spänn.

Och man kan hitta en halvdöende häst för under en tusing.

Precis eller så tar vi ett annat exempel bara, det är inte så att vi vill att hästen ska dö direkt. Så vi säger att hon älskar innebandy istället, då kan vi förstöra hennes 2 favoritklubbor som tillsammans kostar ca. 2000:-, för hon spelar innebandy ca 10 timmar varje dag.

Så att säga, byt ut häst/intresse mot vad som helst, det är fortfarande samma diskussion enligt mig :rolleyes:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis eller så tar vi ett annat exempel bara, det är inte så att vi vill att hästen ska dö direkt. Så vi säger att hon älskar innebandy istället, då kan vi förstöra hennes 2 favoritklubbor som tillsammans kostar ca. 2000:-, för hon spelar innebandy ca 10 timmar varje dag.

Så att säga, byt ut häst/intresse mot vad som helst, det är fortfarande samma diskussion enligt mig :lol:.

Eller så gör man som de gör i videon.

http://www.youtube.com/watch?v=DgsqQdxp488...eature=iv#t=40s

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis eller så tar vi ett annat exempel bara, det är inte så att vi vill att hästen ska dö direkt. Så vi säger att hon älskar innebandy istället, då kan vi förstöra hennes 2 favoritklubbor som tillsammans kostar ca. 2000:-, för hon spelar innebandy ca 10 timmar varje dag.

Så att säga, byt ut häst/intresse mot vad som helst, det är fortfarande samma diskussion enligt mig :rolleyes:.

Vad är det för diskussion då? Att det är ajabaja att ta sönder andras saker?

Jag förstår inte, är det någon som påstår att det var en bra lösning av henne att ta sönder (försöka i alla fall) hans Xbox, eller vad försöker "bevisas" med detta "Ja, men om du tar sönder mitt sandslott tar jag sönder ditt"?

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för diskussion då? Att det är ajabaja att ta sönder andras saker?

Jag förstår inte, är det någon som påstår att det var en bra lösning av henne att ta sönder (försöka i alla fall) hans Xbox, eller vad försöker "bevisas" med detta "Ja, men om du tar sönder mitt sandslott tar jag sönder ditt"?

Det jag menar med samma diskussion är att det egentligen inte spelar någon roll om det var hans xbox hon tog sönder eller om det hade varit hans hockeyklubba, det är ju inte direkt rätt väg att gå om man vill lösa konflikten och få honom att umgås mer med henne.

Som jag har förstått det så är det ingen hittills som tycker att bruden har gjort rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som får mig att bli riktigt ledsen är att se alla "skulle döda henne" kommentarer i den här tråden.

För det första, visst jag håller med en del om att "tjejerna visste vad dom gav sig in i" men ändå, att bara sitta och spela hela jävla dagarna förstör inte bara för förhållandet, det förstör även en själv psykiskt.

För det andra, tjejerna som är ihop med dom här måste ha fallit för nånting redan från början i dom här killarna som gör att dom stannar kvar hos dom. Att dom slår sönder deras konsoller är ju ett bevis på att NU JÄVLAR ÄR DET NOG MED DITT JÄVLA SPELANDE, då det inte direkt verkar fungera med att bara säga till dom.

Och nej, jag vill inte ha någon jävla "tänk om det var din konsol någon slog sönder"- kommentar. För att, hade jag haft flickvän hade jag knappt suttit vid datorn eller inne eller med nått spel alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...