Jump to content

Att ha ett förhållande med en gamer


VickeX
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 49
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är det verkligen jättemycket att spela tio timmar per dag? Själv spelar jag (eller sitter vid datorn) minst sju timmar per dag på vardagar och fjorton/femton timmar på helger.

Jag förstår inte, har du inte läxor att göra? 7 timmar är ganska mycket ju? Kommer du hem 15:00 och spelar fram tills 22:00? Jag hoppas du inte dampar på din mor när hon skriker att du ska komma till matbordet innan maten kallnar.

Visst ska en kille få spela, det ligger väl i generna att killar ska älska bröst, bilar, sporter och spel. Men jag tycker det är viktigt att man som ungdom lär sig att hantera ett förhållande, vad som är bra och vad som är dåligt. Har man en flickvän och spelar datorspel 24/7 så SKA man räkna med att bli dumpad. Tycker synd om nästa tjej killen träffar. "Varför dumpade din tjej dig?" -- "Öhm, jadu... hon var helt störd. Hon gjorde slut för att jag spelade datorspel, hur sjukt är inte det? Du måste hålla med?" *Tjejen lämnar bordet.*

Men håller med om att tjejen valde att bli tillsammans med killen. Orkar hon inte med hans spelande så kan hon lämna honom när hon vill. Lite överdrivet att förstöra något som kostar ett par tusenlappar? Hade fan druckit en flaska Vodka och spytt över tjejens smink.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte, har du inte läxor att göra? 7 timmar är ganska mycket ju? Kommer du hem 15:00 och spelar fram tills 22:00? Jag hoppas du inte dampar på din mor när hon skriker att du ska komma till matbordet innan maten kallnar.

Har aldrig gjort mina läxor, och nej, jag blir inte heller arg när mor kallar på mig för att komma ner och äta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då är det okej att ta sönder varandras grejer?

Sluta spela dum låtsas att du inte förstår, du vet så mycket väl vad jag menar. Att en flickvän har sönder någons spelkonsol, vore på ett ungefär som att du skulle ha sönder din bästa väns [slumpfri sak], bara för att han gör annat än att umgås med dig. Ser du logiken?

Reason for edit: Lät arg.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta spela dum låtsas att du inte förstår, du vet så mycket väl vad jag menar. Att en flickvän har sönder någons spelkonsol, vore på ett ungefär som att du skulle ha sönder din bästa väns [slumpfri sak], bara för att han gör annat än att umgås med dig. Ser du logiken?

Reason for edit: Lät arg.

Jag håller iofs med, varför skulle det vara mer okej om de vore gifta? Om de är gifta så lär ju inte spelberoendet vara någon nyhet, så varför ska man respektera varandras ägodelar mindre då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller iofs med, varför skulle det vara mer okej om de vore gifta? Om de är gifta så lär ju inte spelberoendet vara någon nyhet, så varför ska man respektera varandras ägodelar mindre då?

Jag har faktiskt aldrig sagt att det är okej att förstöra någons prylar, nej, men det jag syftade på var att det känns inte som att det är upp till henne att få slut på denne personens spelande, i vilket fall inte via sådana hårdhänta metoder. Däremot så är det en annan grej om de är gifta, då bör maken / makan hjälpa till med detta, men fortfarande inte med sådana barbariska metoder, men då hade det väl varit mer acceptabelt. Varför? Jo, för då måste båda kämpa för att hålla igång familj och allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta spela dum låtsas att du inte förstår, du vet så mycket väl vad jag menar. Att en flickvän har sönder någons spelkonsol, vore på ett ungefär som att du skulle ha sönder din bästa väns [slumpfri sak], bara för att han gör annat än att umgås med dig. Ser du logiken?

Om man är i ett tillräckligt seriöst förhållande för att bo tillsammans och tydligen hellre försöka skaka liv i det än att bara dra. Är det jämförbart med att en polare hellre är hemma och lirar en dag än att hitta på någonting?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man är i ett tillräckligt seriöst förhållande för att bo tillsammans och tydligen hellre försöka skaka liv i det än att bara dra. Är det jämförbart med att en polare hellre är hemma och lirar en dag än att hitta på någonting?

Hej, vi kör så här då.

Är man bara i ett förhållande med någon, då känns det EXTREMT att ha sönder någons ägodelar. Det är inte som att man är bunden, det är bara att dra och på så sätt få personen i fråga att inse 'what ever'.

Är man däremot gift, så är det en annan femma. Det är inte så lätt att bara dra där ifrån, visst, tjejen kan dra hem till sina föräldrar etc. etc. men det är inte som att bara lämna ett förhållande. Samt, har man gift sig så har det uppenbarligen funnits något där tidigare, något att slåss för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...