Jump to content

Framtidens forum


Umberto
 Share

Recommended Posts

Avatarstorleken är 90x90 i referensforumet. Är dock inga problem att öka till 100x100. Skulle gå att öka ännu mer om det känns rätt.

Signaturbredden tycker jag ska ökas, inte sänkas. Man kan nog räkna med att nästan alla idag har en skärmupplösning på 1024 eller fler pixlar (undantag smartphones), förmodligen 1280+ (undantag vissa netbooks, gamla skoldatorer?). Jag anser att vi ska arbeta för framtiden, dvs. anta att alla kör med 1280+ pixlar. Så signaturbilder på 800 pixlar bör inte vara ett problem.

Att minska höjden kan jag däremot hålla med om, 150 pixlar låter ok.

Jag skulle vilja lägga in ett ord för en idé jag precis kom på...

Utöver det faktum att det finns maxhöjd och maxbredd på signaturerna så skulle jag vilja se införandet av en aspect:ratio-ram kind of thing som alla signaturer måste hålla sig inom. Denna regel ska då tvinga signaturer att vara lite mer avlånga, så att nyare / någonting / yngre medlemmar inte kan ha näst intill stora fyrkantiga signaturer.

Men iofs. Om höjden minskas tillräckligt så kanske det inte är nödvändigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle vilja lägga in ett ord för en idé jag precis kom på...

Utöver det faktum att det finns maxhöjd och maxbredd på signaturerna så skulle jag vilja se införandet av en aspect:ratio-ram kind of thing som alla signaturer måste hålla sig inom. Denna regel ska då tvinga signaturer att vara lite mer avlånga, så att nyare / någonting / yngre medlemmar inte kan ha näst intill stora fyrkantiga signaturer.

Men iofs. Om höjden minskas tillräckligt så kanske det inte är nödvändigt.

Vadå, ska man inte få ha 200x200 om man nu vill ha det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 years later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...