Jump to content

Debattforum


Flaskan
 Share

Debattforum  

21 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja, det finns ju ett par debattörer här på sajten. (Umberto och The Dude för att nämna några.)

Så en forumdel som heter "Debatt", där folk kan ha debatter om t.ex:

Utomjordingar, dödsstraff eller Miljöproblem.

Vad tycker ni?

Det är väl egentligen meningen att sådanna diskussioner ska hållas i allmänt, men det känns som om det oftast bara är mindre, små "obetydliga" debatter där... Jag har ingenting emot ett seriöst, "djupt" debattforum. Men jag vet inte om det skulle behövas?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl egentligen meningen att sådanna diskussioner ska hållas i allmänt, men det känns som om det oftast bara är mindre, små "obetydliga" debatter där... Jag har ingenting emot ett seriöst, "djupt" debattforum. Men jag vet inte om det skulle behövas?

Jag tänkte mer på om folk som gillar att debattera skulle vilja ha ett sådant forum. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bryr mig inte låter lite fel, vet inte skulle jag vilja rösta. Tror inte att det skulle skapas mer debatter bara för att det finns ett sådant forum och då känns det lite onödigt.

Same. I och med refreshen hoppas vi ju på ett starkare forum, men det blir nog lite svårt att skramla ihop tillräckligt med folk för det. Går det så är jag helt klart för idén, men jag tror det blir svårt att genomföra.

Däremot kan vi ju starta ett och se hur det går? Går det bra så går det bra, går det dåligt är det ju enkelt att skrota idén även efter att den genomförts. :naughty:

Umberto förespråkade väl förresten ett "högre" forum utan lolcat- och failbilder, något forum som (i mitt huvud) mer liknar ett fint bibliotek med öppen spis med cigarrökande äldre herrar i skinnfåtöljer, än ... (slut på metaforer) yngre tonårsgrabbar med Jambatelefoner på bussen som diskuterar senaste youtubevideon. Vad jag minns blev det ingen större diskussion om det hela, jag kommer inte ihåg hur länge sen det var.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Same. I och med refreshen hoppas vi ju på ett starkare forum, men det blir nog lite svårt att skramla ihop tillräckligt med folk för det. Går det så är jag helt klart för idén, men jag tror det blir svårt att genomföra.

Däremot kan vi ju starta ett och se hur det går? Går det bra så går det bra, går det dåligt är det ju enkelt att skrota idén även efter att den genomförts. :naughty:

Umberto förespråkade väl förresten ett "högre" forum utan lolcat- och failbilder, något forum som (i mitt huvud) mer liknar ett fint bibliotek med öppen spis med cigarrökande äldre herrar i skinnfåtöljer, än ... (slut på metaforer) yngre tonårsgrabbar med Jambatelefoner på bussen som diskuterar senaste youtubevideon. Vad jag minns blev det ingen större diskussion om det hela, jag kommer inte ihåg hur länge sen det var.

Jag tycker ändå inte att det är så låg klass på detta forum. De flesta vet när man bör vara seriös.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att ett forum endast för trådmaterial kring katter är mer vesäntlig då antalet aktiva debatörer är färre eller likvärdigt med antalet aktiva kattforumister.

Man ska vara seriös... känns dumat att indexera någonting som inte utövas i större skala, vad är det för fel på allmän?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kommer bli drygt när alla forumpoliser kommer skrika: ta det i debattforumet tack! *länk*, så fort man uttrycker en egen åsikt.

Röstar nej för det förslaget då det kommer bli konstlade debatter som ingen orkar skriva i, och det kommer urvattna Allmänt.

Håller med The Dude.

Dude, du utrycker mina åsikter mest hela tiden O_o... Tror det är tredje tråden på kort tid nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...