Jump to content

Dead Rising 2


Renard
 Share

Recommended Posts

Nu kommer uppföljaren till zombiespelet Dead Rising. Den här gången utspelar det sig i en Las Vegas inspirerad stad vid namn Fortune City. Man spelar dock inte som Frank West, journalisten i 1:an, utan som motorcrosstävlaren Chuck Greene.

Jag ville verkligen ha Dead Rising när det kom, men kunde inte tänka mig att skaffa 360 bara för spelets skull. Nu släpps 2:an till både 360, PS3 och PC.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 7 months later...

Dead Rising 2 är på väg med staplande steg. :)

Handling:

5 år efter Dead Rising 1, 3 år efter den stora zombieepedemin. Världen är full med Zombies men livet fortsätter. De infekterade kämpar förtvivlat för att käna pengar till läkemedlet Zombrex, det ända som hindrar Zombieäggen att kläckas och förvandla dem till Zombies.

Chuck Greene jobbar i casionstaden Fortune City som en deltagare i den brutala gameshown "Terror is Reality" där han för folks nöje måste kämpa för att överleva zombieattacker i en arena. Det är det ända sättet för honom att käna pengar till Zombrex åt hans infekterade dotter, Katey.

Trailer 1

Trailer 2

Terror is Reality trailer

Trailer 3

Story Trailer

Gameplay Videos

Dead Rising 2: Case: 0 (XBox Arcade)

Prequel till Dead Rising 2. Utspelar sig 3 år före Dead Rising 2, 2 år efter Dead Rising 1.

I ett 50-tal städer i USA utbryter en Zombieepedemi. Chuck Greene och hans infekterade dotter Katey är fast i en liten stad utanför Las Vegas när hans bil blir stulen. Då hans dotter behöver läkemedlet Zombrex så börjar han sin kamp för att rädda henne medans den lilla staden visar sig vara full med Zombies.

Trailer

Släpps 30 Juni.

Jag ser fram mot det här. Speciellt "Case: 0". Jag är fortfarande lite tveksam till handlingen i Dead Rising 2. Jag hade hellre spelat om den stora zombieepedemin när dne bryter ut än i en Mad Max aktig framtid med zombies.

Men det ser ändå bra ut. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Har Dead Rising 2: Case 0 släppts ännu?

Nope, men skulle tippa på om 1-2 veckor :wub:

"There's no firm release date for Case Zero, but you can expect to see it hit Live four to six weeks before the launch of Dead Rising 2 in August 2010."

källa: http://e3.gamespot.com/story/6265988/dead-...e-zero-hands-on

EDIT:

Dead Rising 2 launches on August 31.

Källa: http://www.joystiq.com/2010/04/20/dead-ris...equel-detailed/

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nope, men skulle tippa på om 1-2 veckor :wub:

"There's no firm release date for Case Zero, but you can expect to see it hit Live four to six weeks before the launch of Dead Rising 2 in August 2010."

källa: http://e3.gamespot.com/story/6265988/dead-...e-zero-hands-on

EDIT:

Dead Rising 2 launches on August 31.

Källa: http://www.joystiq.com/2010/04/20/dead-ris...equel-detailed/

Jaha, tack för svaret! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag har aldrig spelat något av de här spelen tidigare, men blev ganska sugen att införskaffa det till PS3 när jag såg att man kan kombinera olika föremål för att göra nya vapen.

Såå, vad är det här för spel egentligen? Att slakta zombies är ju awesome, men jag gillar inte skräck.

Hur centrerat är vapenbyggandet egentligen?

Är det ett spel man kan spela till PS3? Får man ut det mesta?

Repetivt?

Freeroam?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som saknar Frank West kan se fram mot nästa DLC Case West där Chuck temar upp med Frank. :)

Jag har aldrig spelat något av de här spelen tidigare, men blev ganska sugen att införskaffa det till PS3 när jag såg att man kan kombinera olika föremål för att göra nya vapen.

1. Såå, vad är det här för spel egentligen? Att slakta zombies är ju awesome, men jag gillar inte skräck.

2. Hur centrerat är vapenbyggandet egentligen?

3. Är det ett spel man kan spela till PS3? Får man ut det mesta?

4. Repetivt?

5. Freeroam?

1. Ett överlevnads spel. Är inte så värst mycket skräck. Mer humor.

2. Rätt så centrerat då man får mäst Poäng när man använder de vapnena och kan levla destu snabbare.

3. Ja man kan spela det på PS3. Men hitils så är alla köp DLCer XBox 360 exlusiva men det kan möjligen ändras senare.

4. Njo, möjligen lite. Första spelet var det iallafall.

5. Jepp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...