Jump to content

Trådstartardagen...


kicken
 Share

Recommended Posts

Trådtiteln säger allt, vad tror ni? Är det möjligt att genomföra? Är det tillåtet? Skulle ni uppskatta en sådan dag?

Kortfattad beskrivning: Varje medlem tvingas blir uppmanad till att skapa en tråd om vad som helst på trådstartardagen. Det kan vara allt från bilar till WTC. På så sätt kan man få in mer diskussionsunderlag och ett aktivare forum. Detta är naturligtvis ingen långsiktig lösning, men en kortsiktig lösning som ger insikt i hur ett forum skulle kunna se ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut. Ta det en söndag, forumet är alltid som mest aktivt då. (Tycker jag)

De ids jag inte, men någon borde göra en tråd där man gissar en forumitsdag, t.ex Axel

0700 dricker té å tar lite bilder på mor i badrock

0730 åker till skolan tillsammans med sin termos som är laddad med té

osv.

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, om du sitter inne på massa idéer kan du väl göra slag i saken och skapa massa trådar? :P Varför sitter du och håller på de? :P

Hehe du vet, den som väntar på nått gott...

Kan ju inte släppa alla mina bra idéer på en och samma gång. Måste ju sprida min genialitet över en lång period. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta.

Det låter som en mycket bra koncept, de trådar som suger stängs och slängs - ur smutsen kan vi nog finna ett antal blommor.

Precis. Väldigt bra! De trådar som enbart kräver 1-2 svar stängs och slängs. De som är kvar blir kvar. Sedan bör man inte stänga dem till och med om frågan ser dum ut, det kan utmynna i en het diskussion.

Vad sägs om nästa söndag?

Låter bra! De som inte är hemma på söndag får ta och posta dagen före eller efter. Det skall ju inte behöva göra någonting. Söndag it is?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det behöver inte resultera i många onödiga trådar om 'vi' tänker om lite. Leta upp en tråd där frågan känns någelunda välplacerad ("Vad hette den läkaren som använde judar till diverse expriment?" skulle t.ex. kunna hamna i någon tråd om WW2 eller nazism)

Nej, men det där skulle vara en väldigt onödig fråga i en ny tråd också. Det där krävs det bara ett, max två svar till. Men formulera om frågan till exempelvis: Varför använde läkaren judar till experiment, vad tog han lärdom av? etc etc. Då kommer man garanterat få fler svar.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...