Jump to content

Bil Spel


Tux
 Share

Recommended Posts

Fick precis ett sug av att spela ett bil spel av något slag, vet inte riktigt vad men det ska vara snygg grafik! Något år Crysis hållet kanske? Hur som helst, inga tips om NFS serien, trött på den.

Finns det andra spel? Kanske där man kan köra runt fritt i en värld med snygga bilar? Behöver inte var tuned cars. Eller finns det ett spel där man tävlar med vanliga typ mercedes, ferrari bilar? Med action i?

Eller vad sägs om ett riktigt galet action spel? Med tävlande bilar som flyger och sprängs?

Tips? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker Flatout är riktigt kul om man behöver slå ihjäl ett par timmar. Om du söker efter ett realistiskt bilspel ska du kolla efter Liveforspeed. Tyvärr finns det inga licensierade bilmärken, förutom BMW's F1 bil då. Inget freeroam utan bara banracing.

Om du ska ha freeroam, TDU. No doubt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Race Driver: GRiD!

Ett av dem bästa bilspel jag lirat. Man kör race på banor (alltså ingen 'freeroam') men varje race är intensivt och väldigt tillfredställande när du klarar dem. Det finns 3 klasser; Amerika (muskelbilar), Europa (touring) och Japan (tuned) vilket är min personliga favorit då drifting är jävla svårt men ordentligt kul.

Man kör i säsonger och efter varje säsong blir man erbjuden att köra "24 Hours of Le Mans" vilket är 24minuter intensiv körning på en big-ass bana.

Det finns kanske inte lika många bilar som i andra bilspel och man kan inte direkt pimpa ut dem "underground style" förutom färg, mönster och sponsor loggor men det som finns där är perfekt. Allt från amerikanska muskler till formel-1 bilar plus mer.

Jag älskar detta spel och kunde knappt sluta spela trots alla miljarder gånger jag hade lust att dumpa kontrollen genom glaset på min TV så kolla en recension och bedöm själv men säger du att det verkar suga så är det inte svårt att inse att du är invalid.

Race-Driver--GRID-5_1127973_0.jpg

BlazeEm'Racing bitches

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet att du inte vill bli tipsad av NFS spel men testa iallafall NFS: Shift verkar otroligt bra av det jag har läst. Vad jag läste så ändras synen när man kör full fart så att det blir suddigt och sånt sen om man nu bromsar för hårt så ska gubben flyga en bit fram. Tänk dig när du tvärnitar med en vanlig bil. Sen skulle väl bilen darra eller vad det nu var om man körde utanför banan i gräs och sånt skit samt om man krockar så blir allt svart om jag läste rätt på det med.

EMO: Jag håller med dig vart fast beroende av spelet spelade tills jag klarade ut det. Otroligt sjukt snyggt att kö otrolig skön kör känsla att köra. Samt så är det små klurigt i spelet då man har avtal med sponsorer som man inte få gö och måste gö under tävlingarna för att få pengar.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...