Jump to content

Barnskådespelaren Joel Ander var kattmördaren i Lerum


Jacker
 Share

Recommended Posts

Otroligt att du kan haka upp dig på ett par ord i den här debatten om en vidrig kattmördare.

Men ni kanske är bästisar?

Verkar inte bättre.

Ingrid

Det enda Renard har sagt i debatten är att han bör dränkas, och jag ser inte heller hur det är särskilt klokt. Vad som sker med förbrytaren är en sak mellan den personen och domstolen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 69
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ser inte det stora problemet och det äcklar mig att så många vill slå, lemlästa eller mörda denna gravt störda person. Han ska ha vård, allt annat är absurt. Skulle han mot förmodan få fängelse har vi svart på vitt att sveriges rättsväsende är helt bananas och inte har ett uns aning om vad dom håller på med.

Visade sig redan vid Rödeby- och Riccardo-incidenterna att vårt rättsväsende är bananas, så han kan mycket väl få fängelse.

Kudos för bra diss av Renard!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visade sig redan vid Rödeby- och Riccardo-incidenterna att vårt rättsväsende är bananas, så han kan mycket väl få fängelse.

Kudos för bra diss av Renard!

Rödebyincidenten var ju något utöver det vanliga och det fallet var ju väldigt tvistat hit och dit, eller hur man kan förklara det. Just det fallet ska enligt mig inte användas som exempel på hur vårt rättsväsende fungerar. I sådana fall är Ricardoincidenten ett bättre exempel. Jag sitter och undrar vad som förresten kan hända med ungdomarna som ligger bakom mordet på Therese.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Can't kill it, don't eat it.

Ett centralt problem är att folk har förlorat kopplingen kött=djur. Få människor tänker idag på att då vi klämmer en pizza eller trycker i oss en rumpstek har en ko, gris, häst, hund eller uteliggare fått sätta livet till.

När jag blir kejsare kommer jag därför att införa en lag som går under arbetsnamnet "slakteritjänst". Det innebär att varje köttätande och arbetsför individ i åldern 15-70 vartannat år måste tillbringa en arbetsdag vid ett slakteri och utföra olika sysslor som ingår i slaktprocessen: t.ex. styckning av svin, sprättning av ko och klubbning av säl och liknande göromål. Endast de som klarar av dessa uppgifter erhåller köttlicens vilket ger dem rätt att köpa och förtära köttprodukter.

Sen är det också komiskt hur folk kan försvara sina viljande gärningar med att han har dödat katter, att ni själva har katt eller att katter är oskulden själv.

Ni vill alltså hellre se eran bror/syster ligga död nere vid ån, än eran katt. Var glad över det lilla och tacka gudarna att det faktiskt bara var katter och hundar som blev dödade.

Jo jo, var glad över det lilla... Det där är ungefär som att säga att en kvinna som har blivit våldtagen ska vara glad över att hon inte blev våldtagen i tvåan eller att New York-borna ska vara glada över att Al-Qaeda inte flög in i Frihetsgudinnan och Brooklyn Bridge. Det här är ett vidrigt brott och det finns inga skäl till att försöka förringa det. Ander förtjänar ett kännbart straff.

Jag anser dock inte att det här är ett brott som borde straffas med döden, ens om det skulle vara möjligt.

edit:skrivfel

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag blir kejsare kommer jag därför att införa en lag som går under arbetsnamnet "slakteritjänst". Det innebär att varje köttätande och arbetsför individ i åldern 15-70 vartannat år måste tillbringa en arbetsdag vid ett slakteri och utföra olika sysslor som ingår i slaktprocessen: t.ex. styckning av svin, sprättning av ko och klubbning av säl och liknande göromål. Endast de som klarar av dessa uppgifter erhåller köttlicens vilket ger dem rätt att köpa och förtära köttprodukter.

thumbs_up_man_smalljpg_1126434_0.jpgthumbs_up_gary_coleman_1126434_1.jpgThumbsUp_939765_0.jpg9_funny_jesus_thumbs_up_1126434_3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig mått så illa som när jag läste det där...

Vekling..

Om han dör blir världen mycket bättre.

Inte! Jag sällar mig till den skara som inte vill stycka honom som han styckade katterna. Om jag inte redan gjort det? Minnet sviker.

Hursomhelst, min poäng är att om man ger sig på honom med hans egna metoder har man ju sjunkit till samma låga nivå, eller till och med lägre IMO..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vekling..

Cooling.

Inte! Jag sällar mig till den skara som inte vill stycka honom som han styckade katterna. Om jag inte redan gjort det? Minnet sviker.

Hursomhelst, min poäng är att om man ger sig på honom med hans egna metoder har man ju sjunkit till samma låga nivå, eller till och med lägre IMO..

Sorry, antar att jag ska krama honom istället. Nej för fan, får väl uttrycka mitt hat mot honom om jag vill?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...