Jump to content

MSN på Vista


NäästY
 Share

Recommended Posts

Min tjej har köpt en ny HP 550 laptop med Vista Home Basic och kan inte få Windows Live Messenger (MSN) installerat.

Har provat flera gånger, men så fort man kör installationsprogrammet så står det bara "Förbereder Installation" och efter typ 10 sekunder

så får man ett felmeddelande "Ett okänt fel har uppstått".

Har hört flera som har det här problemet, men å andra sidan så har flera av mina kompisar MSN på Vista....

Någon som har en lösning på det här problemet?

Tacksam för svar (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min tjej har köpt en ny HP 550 laptop med Vista Home Basic och kan inte få Windows Live Messenger (MSN) installerat.

Har provat flera gånger, men så fort man kör installationsprogrammet så står det bara "Förbereder Installation" och efter typ 10 sekunder

så får man ett felmeddelande "Ett okänt fel har uppstått".

Har hört flera som har det här problemet, men å andra sidan så har flera av mina kompisar MSN på Vista....

Någon som har en lösning på det här problemet?

Tacksam för svar (w00t)

Testa med att ta bort allting manuellt, finns saker i c/program och i Appdata på användaren. Har du tur var det bara en simpel felinstallation första gången. Annars finns Amsn som en slags ersättning, även om den suger går det att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har rotat igenom hela C: och hittar INGENTING med namnet Windows Live/MSN/Messenger whatsoever (w00t)

Tillägg:

Hon har haft datorn sen i söndags och har tankat hem ett stoort antal uppdateringar, därav uppgradering till Service Pack 2.

Men inget verkar hjälpa :S

Något mer förslag någon? ^^

Redigerad av NäästY
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har rotat igenom hela C: och hittar INGENTING med namnet Windows Live/MSN/Messenger whatsoever (w00t)

Tillägg:

Hon har haft datorn sen i söndags och har tankat hem ett stoort antal uppdateringar, därav uppgradering till Service Pack 2.

Men inget verkar hjälpa :S

Något mer förslag någon? ^^

Prövat att ladda ner den nyaste Windows Live messenger? och kanske installera över?

Annars måste du leta upp installations filerna och ta bort dom och sedan installera om.

Sakert vistan som ställer till det ja Vista är skit hade själv massa problem med skiten.

Vill verkligen inte vara otrevlig nu, MEN. DU HAR KLAGAT PÅ VISTA I mer än 1 ÅR NU och ändå är det flertaler här som klarat sig fint med Vista (inclusive mig). Det har kommit ut 2 Service packs och redan vid SP1 så var Vista så pass stabilt så att det var användbart.

Du kanske inte har tänkt på att felet för dig var ca 60 cm från datorskärmen (Error 60) eller att DIN dator inte pallar Vista?!

För dina argument på vad som är dåligt med Vista håller inte längre.

No hard feelings ey?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...