Jump to content

Jade Dynasty


chucky.swe
 Share

Recommended Posts

Jade Dynasty är ett nytt mmorpg som använder sig av cash shop men annars är det helt gratis. Leveltaket är 150 och i framtiden kommer man få möjlighet att börja om på level 1 och då blir man mycket starkare.

Just nu är Jade Dynasty (JD) i open beta, men alla karaktärer som skapas kommer att sparas när spelet väl går ur open beta. Man börjar som en initiate (nybörjare alltså) och man har den vanligaste attacken som alla spelare har. Vid level 15 är det dags att välja fraktion/klass, det finns 6 stycken fraktioner/klasser:

  • Lupins - Som WoW's Rogue, springer förmodligen snabbast i hela spelet och får den klassen in första slaget kan det redan vara avgjort.
  • Modo - Warlocks, en mycket kraftig fraktion med stora AoE spells och med förmågan att förvandla sig till olika skepnader.
  • Vim - Tank/Warrior, stark defense och hög melee skada gör att den här fraktionen blir väldigt stark mot PvE men får bra resultat även i PvP.
  • Skysong - Healingklassen, kan också buffa men har en hög defense (Samma defense spells som Vim) och rätt bra attacker
  • Jadeon - Jadeon ska tydligen vara mycket starka då dom har attacker som har lång range, aldrig sett nån i spelet så jag vet inte helt.

En rätt bra video på alla klasser:

Alla spelare får en attack som heter Heavy Blow, denna attack är sjukt kraftig tills level 30 ungefär, vilket gör att det går väldigt snabbt att levla tills 30.

Det som är speciellt med JD är att vid level 10 (?) får man en esper. Espern fungerar som en bot som dödar saker själv, den är dock inte så intelligent att den går till staden när bagen är full eller fyller på pots men om man ser till att köpa rejält med potions så har den inga problem att stå på en hel natt, men eftersom boten använder potions vilket kan kosta en del finns också ett annat alternativ som är mer ekonomisk, meditate.

När du mediterar får du exp medans du är borta och köper munkar, men det är inte lika bra som att använda espern. Meditera kan man bara göra i städer (vad jag vet) och man kan inte röra sig under tiden. Man kan dock spela minigames, en rolig liten funktion spelutvecklarna har lagt in. Man kan spela antingen Yasho Invasion, vilket är ungefär som ett tower defense eller Link-em-up, då man ska "linka" 2 lika bilder, men det får inte vara mer än 2 hörn ifrån. Svårt att förklara så visar med en bild istället.

Den svarta ringen som är utmarkerad är ett exempel på linking som går, men om vi kollar längst till vänster nästan i hörnet så ser vi vattenliknande blåa droppar (ser faktiskt ut som en fallos men saksamma :):)) och en långt ner i det andra vänstra hörnet, det funkar också, men om vi kollar på kaninen i raden längst bort åt vänster i mitten och sen kaninen i mitten långt ner så går det inte, det är svårt att förklara då jag knappt kan spelet själv.

Hemsidan till Jade Dynasty är jd.perfectworld.com

Men, ett spel kan ju inte bara innehålla lovord, även om man vill det. För det första så finns det för närvarande inget stöd för åäö, vilket gor att man far skriva sahar, och nar man sen ska borja skriva en text utanfor spelet eller pa msn sa fortsatter man sa. Sen så är det nog väldigt svårt att komma över level 125 utan att betala, men det här är bara en gissning.

Spelet innehåller lite buggar också, ibland så om man hoppar ner för en backe eller liknande så buggar det ur och man åker från punkten där du hoppar till punkten där du landar några gånger, men det är bara att sluta röra sig så släpper det. Dessutom är en hel del quest väldigt dåligt utformade, ungefär som om det skulle stå att man ska gå till långtbortistan och köpa dom billigaste kamelerna, men man får inte veta vart långtbortistan är. Så det blir en del googling och hoppa runt på forum och sånt. Och spelet är väldigt rörigt fram till level 15 ungefär (det var så jag upplevde det, är inte direkt en hardcore spelare)

Jag kör på den europeiska servern PvE Shura, en del säger att den är långsam och att det laggar på vissa realms (kanaler, Shura har 15 stycken olika) men det är inget jag har stött på, och skulle det börja lagga eller din plats är upptagen är det bara att byta kanal.

På PvE servrar kan man inte bli gankad (Läs: dödad av högre levlad spelare) medans man till exempel questar eller bottar, men det finns battlegrounds (arenor där man strider) och sen kan man köra duell och om jag inte minns fel så finns det nån pvp realm. Om man dödar någon på en pvp server får man inget straff, men gör man det på pve får man ett straff, ditt namn blir rött och spelarna ser på dig som en mob, istället för en interaktiv menyrad så börjar man attackera om man trycker på den. (vet inte om man får straff eller inte på pvp)

Finns förmodligen hur mycket som helst att skriva om, men nu får det räcka.

Än en gång, länken till hemsidan är jd.perfectworld.com

Här är en mall ni kan använda om ni börjar spela, channel är kanalen ni mest är inne på. Tack till StellHell för idén!

[b]Namn[/b]: X

[b]Klass[/b]: X

[b]Lvl[/b]: X

[b]Server[/b]: X

[b]Channel[/b]: X

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Provade faktiskt spelet med tanke på att de lyckades jävligt bra med Perfect World men detta spel sög :( Skit dåligt enligt mig

Dels var det på TOK för likt Perfect World

Spelet har stöd för att skapa sin karaktär exakt som typ Sims serien men använde inte det... (Skit dåligt)

Man fick för dålig hjälp i början om vad man skulle göra och vem man skulle besöka först

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket bättre förstapost, men jag är tveksam till spelet. Ser allt för likt Perfect World. Det är ju samma utvecklare med verkar det som.

Har du kollat upp nått vilka klasser som är mest eftertraktade och svårast att spela? Det är min specialitet att ta det svåraste som oftast är sådär att dom är sämst i spelet fram tills slutet, men på sista lvlarna så kan ingen annan klass i spelet röra dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket bättre förstapost, men jag är tveksam till spelet. Ser allt för likt Perfect World. Det är ju samma utvecklare med verkar det som.

Har du kollat upp nått vilka klasser som är mest eftertraktade och svårast att spela? Det är min specialitet att ta det svåraste som oftast är sådär att dom är sämst i spelet fram tills slutet, men på sista lvlarna så kan ingen annan klass i spelet röra dom.

Jadeon eller modo är dom svåraste, modo's svämmar det över med dock, jadeons ser man nästan aldrig men det verkar vara rätt hög efterfrågan på Jadeion. Skysong (healern) är också väldigt eftertraktad, dom flesta väljer vim/lupin/modo. Skysong är himla enkelt så det är inte vad du letar efter. Modo har skitsvåra quests vilket gör dom seg i början, väldigt kraftfulla lite senare. Jadeon vet jag inte varför folk inte använder, de få gånger jag har sett dom har dom varit väldigt imponerande.

I'd go for Jadeon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jadeon eller modo är dom svåraste, modo's svämmar det över med dock, jadeons ser man nästan aldrig men det verkar vara rätt hög efterfrågan på Jadeion. Skysong (healern) är också väldigt eftertraktad, dom flesta väljer vim/lupin/modo. Skysong är himla enkelt så det är inte vad du letar efter. Modo har skitsvåra quests vilket gör dom seg i början, väldigt kraftfulla lite senare. Jadeon vet jag inte varför folk inte använder, de få gånger jag har sett dom har dom varit väldigt imponerande.

I'd go for Jadeon.

Jo, håller på att installera och har redan bestämt mig för Jadeon. Jag har bildat mig uppfattningen av att just Jadeon är något alla provar på och slutar med för om dom går ut på crits och sånt så kommer dom garanterat vara skit i början. Sen kommer dom vara ett glashus, gör extremt mycket skada men dör jättelätt. En sån klass jag bara älskar att spela! :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är(?) precis som jag trodde efter lite lurking på forumet. Jadeon har i princip inga bra attacker innan lvl 115 då dom börjar bli en av den bästa klassen i spelet. Dom är värdelösa i PvP, men det är ingen större förlust för min del då jag inte gillar PvP i MMORPG's.

Det sura är dock att jag inte kommer spela det här spelet till lvl 115 garanterat, så mitt val är ju vansinnigt så jag funderar på att helt enkelt meditera upp en ny gubbe och göra en Lupin istället för dom är bra off the bat. Att jag just säger att meditera upp är för att questa i detta spelet är ju helt idiotiskt. Det är så mycket quester som inte har någon information och jag antar att många av questerna också är något som man köper ur cashshoppen. Det som stör mig mest är att om man har flera quester som går ut på att döda samma sorts monster så måste man göra questerna i rad, inte under samma gång. Jag hade en quest för att få mitt pet och så skulle man döda 5 vargar, men jag fick aldrig några kills tills jag insåg att jag hade 4 quester innan som var tvungna att bli klara, en efter en. Väldigt idiotiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så stell är spelet värt att testa?

Spelet är en kopia av Perfect World, med för och nackdelar.

Jag älskar att man kan klicka på namn och platser på kartan eller direkt ur questloggen så går gubben automatiskt dit utan krusiduller. Jag älskar också mediteringen och boten (har inte testat den mycket) men det ger alla samma förutsättningar så ingen tjänar på att fuska.

Nu har jag absolut ingen erfarenhet av spelet än, jag lvlade upp själv till typ lvl 5, sen mediterade jag medans jag läste på forumet om olika klasser, kom tillbaka och var lvl 11. Sen gick jag och lade mig och var 18 när jag vaknade så jag har ingen stor erfarenhet av spelandet, har inte testat mer än en klass, vilket inte var någon skillnad från nybörjarklassen eftersom man fortfarande använder samma attack ett bra tag till.

Men iaf, gillar du Perfect World så är det absolut ett spel att testa. Jag kan inte bestämma om någon annan ska gilla eller hata spelet, det finns som sagt både bra saker och andra dåliga saker. Det där med att det är svårt att hitta quester var ju ett stort problem i PW också, men det var ju spelarna själva som gjorde guider till alla quester i spelet. Jag tror garanterat att folk kommer göra det till detta spelet också, bara man har tålamod. Ni är det ju också så bra då att med hjälp av meditering och boten så är man inte så låst vid att man måste göra alla quester, vilket man var i PW för gjorde man inte quester där så tog det otroligt lång tid att lvla eftersom mobs inte gav många korvören till exp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet är en kopia av Perfect World, med för och nackdelar.

Jag älskar att man kan klicka på namn och platser på kartan eller direkt ur questloggen så går gubben automatiskt dit utan krusiduller. Jag älskar också mediteringen och boten (har inte testat den mycket) men det ger alla samma förutsättningar så ingen tjänar på att fuska.

Nu har jag absolut ingen erfarenhet av spelet än, jag lvlade upp själv till typ lvl 5, sen mediterade jag medans jag läste på forumet om olika klasser, kom tillbaka och var lvl 11. Sen gick jag och lade mig och var 18 när jag vaknade så jag har ingen stor erfarenhet av spelandet, har inte testat mer än en klass, vilket inte var någon skillnad från nybörjarklassen eftersom man fortfarande använder samma attack ett bra tag till.

Men iaf, gillar du Perfect World så är det absolut ett spel att testa. Jag kan inte bestämma om någon annan ska gilla eller hata spelet, det finns som sagt både bra saker och andra dåliga saker. Det där med att det är svårt att hitta quester var ju ett stort problem i PW också, men det var ju spelarna själva som gjorde guider till alla quester i spelet. Jag tror garanterat att folk kommer göra det till detta spelet också, bara man har tålamod. Ni är det ju också så bra då att med hjälp av meditering och boten så är man inte så låst vid att man måste göra alla quester, vilket man var i PW för gjorde man inte quester där så tog det otroligt lång tid att lvla eftersom mobs inte gav många korvören till exp.

Så, teoretiskt sätt, kan man sätta sin char på meditation och gå iväg i en vecka (sätta på den efter varje server inspection), eller är det problem med DC och sånt?

Spelet låter ju faktist bra på det sätt som du nämner; att alla har tillgång till samma "fusk" så att ingen riktigt kan fuska (förutom att köpa pengar då).

Finns det annat att göra än att levla och pvpa? Arenas eller instancer?

Är spelet under utveckling eller är det version 1.x?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så, teoretiskt sätt, kan man sätta sin char på meditation och gå iväg i en vecka (sätta på den efter varje server inspection), eller är det problem med DC och sånt?

Spelet låter ju faktist bra på det sätt som du nämner; att alla har tillgång till samma "fusk" så att ingen riktigt kan fuska (förutom att köpa pengar då).

Finns det annat att göra än att levla och pvpa? Arenas eller instancer?

Är spelet under utveckling eller är det version 1.x?

Ja det skulle man :D

Inte haft en enda DC sen jag började spela.

Finns events, battlegrounds och instancer. Japp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så, teoretiskt sätt, kan man sätta sin char på meditation och gå iväg i en vecka (sätta på den efter varje server inspection), eller är det problem med DC och sånt?

Spelet låter ju faktist bra på det sätt som du nämner; att alla har tillgång till samma "fusk" så att ingen riktigt kan fuska (förutom att köpa pengar då).

Finns det annat att göra än att levla och pvpa? Arenas eller instancer?

Är spelet under utveckling eller är det version 1.x?

Jag har haft igång spelet i drygt två dygn utan att ens känna av något lagg med uTorrent igång. Inga DC's eller liknande.

Finns vanlig world-PvP med PvP-servrar. Stora GvG instancer, vanliga instancer osv. Finns också fisketurneringar eller något sådant, har inte testat det men kan säkert vara skoj. Ser helt klart ok ut på den biten.

Spelet är som dom flesta andra "färdigutvecklade" i asien, så detta är bara en översättning och sen ett företag som köpt servrar för att hosta spelet i USA/Europa. Har inte satt mig in i det, men jag skulle anta att det fortfarande (pga. Open Beta) inte har allt i cash-shop annars är det nog samma som i asien. Skulle också tro att det precis som PW och andra liknande spel kommer ligga lite efter i uppdateringarna. Så blir spelet i asien uppdaterat med en ny patch kommer det lite senare här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Höhö, fick se en stor "boss" trodde jag utanför staden, den hade typ speedhack så den försvann och jag hann inte se var det var riktigt. Jag farmade på stället jag hade sett den och till min förvåning kom den senare tillbaka.

Det visade sig vara en stor snögubbe som jag inte var sen på att börja attackera, det visade sig att han var en riktig klenfis för han skadade typ inget på mig, men han hade en jävligt stor HP pool. Efter några minuter så fick jag ner honom, och vad ser jag då!? Jag fick 91000 exp och jävla massa loot. Är fortfarande så jävla förbannad på mig själv nu efteråt att jag inte hade dubbelexp buff på mig när jag dödade honom. :lol:

2009-07-2202-21-07_1120052_0.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, jag och några andra jagade han runt hela Skysong, men så försvann han och vi hittade han tyvärr inte mer. Men det var roligt att jaga honom, snabb som attan!

lol, tro fan att jag hittar en till typ 20 minuter senare. Började puckla på honom men han typ hoppade upp ett steg till, samtidigt som han slog på mitt pet, och på just den bron kan man inte ha pets så mitt pet desummades och då gjorde snögubben det också.

2009-07-2202-50-51_1120106_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...