Jump to content

Isglass


Nik.
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Nuförtiden köper jag i princip aldrig isglass men i min skira barndom tillhörde Spirello och Boomy favoriterna. Tyvärr har iaf Boomy försvunnit ur sortimenten, annars skulle jag gärna köpa en sådan. Kommer även ihåg en lååång isglass som hette Mr. Long och hade en basketspelare på förpackningen.

Kommer ni förresten ihåg "Winner Taco" som fanns 99-00? Hehe.

Klart.

Solero shots, togs inte den bort för att folk kvävdes av locket?

Lika bra det. Sämre "glass"koncept får man leta efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Favoritglassen är lätt Spirello.

Var den enda glassen jag och min lillasyster åt när vi var små.

För mig heter den Spirello, och inte Twister!

har ett svagt minne av att jag var utomlands typ damnark när jag var liten och där hette det spirello men hemma i sverige var det twister. när döpte dom om det till twister här i sverige? någon som vet? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

just nu skulle det sitta fint med en isglass, fan vad varmt det är!

Ja, jag sitter ute atm och bättre väder än så här blir det inte. En isglass vore inte fel.

har ett svagt minne av att jag var utomlands typ damnark när jag var liten och där hette det spirello men hemma i sverige var det twister. när döpte dom om det till twister här i sverige? någon som vet? :)

Det är samma glass som har fått ett nytt namn.

1993-1998: Spirello

1998-:Twister

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Calippo är min favorti sen 88:an btw togs inte 88:an bort för det hade nåt samband med HH? Har hört det förut dock vet ja inte om det stämmer. Annars föredrar ja att gö egen isglass fyll bara sån där ishållare eller va man kallar dom för. Man fyller dom med valfri saft sen sätter man i tandpetare och kör in i frysen vänta ett tag ta ut och börja äta :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Calippo är min favorti sen 88:an btw togs inte 88:an bort för det hade nåt samband med HH? Har hört det förut dock vet ja inte om det stämmer. Annars föredrar ja att gö egen isglass fyll bara sån där ishållare eller va man kallar dom för. Man fyller dom med valfri saft sen sätter man i tandpetare och kör in i frysen vänta ett tag ta ut och börja äta :)

88:an finns väl fortfarande kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

okej! ny fråga.

Vart avnjuter ni eran isglass bäst? hemma? utomhus? på stranden? i bilen?

skulle nog säga utomhus, dock inte på stranden, alla jävla sand förstör allt. men på en gräsplätt får man i sig glassen på det bästa sättet!

now you!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

okej! ny fråga.

Vart avnjuter ni eran isglass bäst? hemma? utomhus? på stranden? i bilen?

skulle nog säga utomhus, dock inte på stranden, alla jävla sand förstör allt. men på en gräsplätt får man i sig glassen på det bästa sättet!

now you!

Vid vattnet någon stans. Öppet. Ute på ett fik. Utomhus helt klart. Det är det ju ingen frågan om. Men... V..

Här har ni en bild på ett ställe i Örnsköldsvik (Ö-Viks gästhamn) som är väldigt mysigt att äta glass på. När det är riktigt soligt. Den runda lilla stugan med röd/brunt metaltak är en kiosk som säljer GB Glace och Mjukglass.

229ba65add0bbe7e8581fe58d53fbf71_1110401_0.jpg

Enormt skönt att sätta sig på någon utav utemöblerna och ta en glass. Eller ännu bättre, på trappan, om det inte är för mycket folk där.

Trappan i mitten i bakgrunden.

c6240e7dd4413c992c2323d5de0de9be_1110401_1.jpg

Sooo. Egentligen vart som helst bara det är ute, soligt, och stället ska helst vara ganska nära vattnet och relativt öppet (inte en massa träd).

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...