Jump to content

Rykte: TLAD till PS3!


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Hejsan! :mellow:

Jag läste här att Playstation-magasinet PSW hävdar att The Lost And Damned ska släppas på PSN i augusti i år eftersom Microsofts exklusivitetsavtal gällande TLAD endast gäller i sex månader. Än så länge är det bara ett rykte, men vem vet? Det är absolut inte omöjligt att det släpps till PS3 också, vad tror ni? Själv har jag redan The Lost And Damned till Xbox 360, jag ville bara tipsa er om det här.

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju inte omöjligt, men det har man ju spekulerat i innan det ens fanns nån titel till DLC-Ep 1. Att ryktet poppar upp igen är ju inte konstigt, frågan är varför nu och inte förra veckan eller nästa månad.

Nej, inte omöjligt men knappast troligt med tanke på att M$ betalade mycket pengar (ca 300000 kr) för exlusiviteten. Möjligen till PC men PS3 tvivlar jag starkt på. Typ som att HALO spelen skulle släppas till PS3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har jag fel om jag säger att TLAD bara skulle vara tids exklusivt? Hur som helst gillar jag inte detta nya DLC bullshit'et. Hur kan man tillverka ett spel som man vet har en stor fanbase både från Sony och MS och sedans gå med på göra exklusivt DLC (oavsätt om dem får pengar för det)

Ett prima exempel är idioterna på Bethesda. Dem har ju verkligen skitit totalt i Playstations ägarna med en dålig version (vad jag hört) av Fallout 3 och tre st exklusiva DLC till Xbox360.

Speciellt är dessa add-ons till spel, dem rape'ar min hjärna lite grann. Ex. Dead Space! vem skulle släppa sina guldtackor för att få en ny armor och vapen. Varför måste man betala för att få något så obetydligt som ett vapen efter man klarat skiten?

Ratchet & Clank Future DLC't Quest for Booty var ju totalt jävla mindfuck, där stod jag på sveavägen med en kopia av spelet i handen och kunde knappt vänta tills jag kom hem och fick spela skiten. jag pungade ut 150 pix för någonting jag spelade i max 1 timma, 2 om man räknar tiden jag spenderade att uppgradera alla vapen jag redan hade fått spela med i R&CF:ToD.

Sen har jag också hört att man kan köpa något som kallas Versus till Resident Evil 5 som gör att man tydligen kan spela mot varandra online vilket är helt koolio, jag skulle köpa det men jag litar inte på elektroniska pengar, mindre litar jag på att jag får en vara som ligger i mitt konto i min PS3, the hell with that. Denna online tjänst ska tydligen redan finnas på skivan och allt du köper är egentligen bara en nyckel.

Nä, DLC är bullshit och folk slänger sina pengar på att få lite extra speltid ur sina spel och det är verkligen liiiiiiiiiite man får.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, DLC är bullshit och folk slänger sina pengar på att få lite extra speltid ur sina spel och det är verkligen liiiiiiiiiite man får.

Håller med om att mycket DLC bara är skit och att det sällan är värt några pengar. Ännu jäkligare är det när spelutvecklarna slänger ut trophies för DLC som gör att man aldrig kan få Platinum om man inte betalar extra för det. Jag såg nåt spel häromdagen som kunde ge Platinum för mindre än 100% av troféerna, eftersom det gällde bastroféerna - exklusive DLC-trophies.

Jag har inte kört TLAD men vad jag förstått är det ju lite mer än bara några vapen och bilar. Det är väl nästan dubbelt så mycket musik, ca fem (okej, inte mycket) nya vapen men också fler MP-lägen. Om det är värt 200 spänn vet jag dock inte, det är lite väl mycket när man redan köpt spelet för 600.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med om att mycket DLC bara är skit och att det sällan är värt några pengar. Ännu jäkligare är det när spelutvecklarna slänger ut trophies för DLC som gör att man aldrig kan få Platinum om man inte betalar extra för det. Jag såg nåt spel häromdagen som kunde ge Platinum för mindre än 100% av troféerna, eftersom det gällde bastroféerna - exklusive DLC-trophies.

Jag har inte kört TLAD men vad jag förstått är det ju lite mer än bara några vapen och bilar. Det är väl nästan dubbelt så mycket musik, ca fem (okej, inte mycket) nya vapen men också fler MP-lägen. Om det är värt 200 spänn vet jag dock inte, det är lite väl mycket när man redan köpt spelet för 600.

Jag gillar inte heller att det ska börja komma så jävla mycket DLC. Det känns som om nästan allting i spelbranchen handlar om DLC nu. Dock så tycker jag att TLAD verkligen var (är) värt 200kr. Det skulle nog vara värt 300kr också.

Förutom det du nämnde så är det ju en massor utav sidouppdrag och minispel också. Gang Wars, Race med Basebollträ, sedan så kan man ju spela airhockey och bryta arm. Armbrytning är inte speciellt kul iofs. Men det finns.

Gang Wars är jättekul, och Race också. Airhockey är kul.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Vi rapporterade nyligen om ryktet kring Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned till Playstation 3, men det var helt enkelt bara ett rykte. Gamespot tog kontakt med Microsoft för att få sig ett uttalande i ärendet, och svaret de fick var:

"GTAIV-episoderna är 360-exklusiva."

Värt att notera är att de inte säger att det är exklusivt för evigt. Men de utfrågades specifikt om ett uttalande i ärendet kring ifall det endast var tidsexklusivt och som svar på frågan borde det stryka möjligheterna för spelet till PS3. Den som lever får se helt enkelt, som vanligt."

Källa: FZ

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Å andra sidan har man inte fått svar från Sony och Rockstar har istället kommenterat med "inga kommentarer". Att blint gå på MS ord är ju korkat, givetvis säger de inte att "javisst, det finns inte längre nån anledning att köpa 360 eftersom DLC kommer till PS3 också". Sony i sin tur brukar väldigt sällan svara på såna frågor över huvud taget, inte ens med "no comment". Och Rockstar vet ni ju alltid säger "no comment" tills det gått så mycket rykten att folk tar det för givet. DÅ ger R* ut ett pressmeddelande med sånt som folk redan gissat för länge sen.

Jag tror fortfarande det kan komma till PS3. Inget av det där exkluderar något. Snarare tvärtom; det följer precis det mönster vi sett i åratal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Å andra sidan har man inte fått svar från Sony och Rockstar har istället kommenterat med "inga kommentarer". Att blint gå på MS ord är ju korkat, givetvis säger de inte att "javisst, det finns inte längre nån anledning att köpa 360 eftersom DLC kommer till PS3 också". Sony i sin tur brukar väldigt sällan svara på såna frågor över huvud taget, inte ens med "no comment". Och Rockstar vet ni ju alltid säger "no comment" tills det gått så mycket rykten att folk tar det för givet. DÅ ger R* ut ett pressmeddelande med sånt som folk redan gissat för länge sen.

Jag tror fortfarande det kan komma till PS3. Inget av det där exkluderar något. Snarare tvärtom; det följer precis det mönster vi sett i åratal.

Jo, jag förstår vad du menar, jag minns hur det var med PC-versionen av GTA IV. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det är mycket möjligt att det 'bara' är en tidsbegränsad exklusivitet. Men jag tror inte att MS skulle betala 25 miljoner dollar för ett 6 månaders exlusivitet per paket. Nope. Jag tror att det är minst ett år. Mest troligt två år. Då har dom nog gott om 'tid' för att övertala folk till att köpa en 360 istället. Då är det ju också möjligt att spelet inte kommer till varken Ps3 eller PC även om det inte längre är exklusivt.

Då menar jag att Rockstar säkert redan har en massor utav andra titlar på sina händer, och inte har tid med att konvertera spelet till PC/Ps3. Det ska isf vara om de visste hur lång exklusiviteten varade och planerade i förväg med att skapa en Ps3version av DLC't samtidigt så att den skulle vara redo för release så fort exklusiviteten går ut, eller om dom gör som dom gjorde med GTA IV till PC. Överlåter portningen till några andra Rockstar-developers.

Det är iaf vad jag tror är möjligt.

Tror som sagt inte att MS betalar så mycket pengar för en alldeles för kort exklusivitetsperiod. Och så tror jag att Rockstar ville ha de där miljonerna så mycket så att de inte riktigt brydde sig speciellt mycket över hur lång perioden var.

Jag hoppas inte att det inte kommer till Ps3 eller PC. Alla borde ha en chans att få spela det. Men som sagt. MS är inte så dumma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...