Jump to content

Sparfil sökes till PS3


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Yo, m'faggas.

Jag jagar troféer till GTA IV på PS3 och jag vill gärna ha Dwaynes belöning, inte för att använda den utan för att få trofén. Dessvärre har nåt buggat sig så trots att

jag lät honom leva

kan jag inte hänga med honom. När jag ringer hör jag bara telefonsvararen och jag kan inte göra nåt åt det. Jag vill inte starta om ett nytt spel för att kunna ringa honom, så jag ber nån här lägga upp en sparfil som startades efter trofépatchen, annars är det ingen nytta med.

Det spelar egentligen ingen roll var i storyn ni är, sålänge Dwayne finns tillgänglig och ni själva inte redan skaffat över 90% med honom.

Instruktioner:

Q: Hjälp! Jag har fastnat på ett uppdrag, kan jag lägga upp min sparfil (PS3) så nån fixar det åt mig?

A: Jadå, det går. Inne i XMB (huvudmenyn för PS3) går du till Spel -> Sparade data, tryck X och leta upp din sparfil, tryck /\ och välj "Kopiera". Du kan kopiera till ett annat PS3-inlogg, men det hjälper inte mycket. Välj istället att kopiera över till minneskort, PSP, USB eller hårddisk och koppla in till en dator. Zippa filerna och ladda upp/maila till någon.

Tackar mjukast den som hjälper till :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte? Märkligt, men det finns ju en för "Your friends like you above 90%", och DEN vet jag att jag inte kan få. Jag måste vara polare med Dwayne för den just nu.

Annars kanske det i så fall duger med en där vilka snubbar som helst är med, sålänge det är från mitt konto jag boostar den sista polaren till 90%. Tror inte man får nån trofé av att bara ladda in en sparfil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte? Märkligt, men det finns ju en för "Your friends like you above 90%", och DEN vet jag att jag inte kan få. Jag måste vara polare med Dwayne för den just nu.

Annars kanske det i så fall duger med en där vilka snubbar som helst är med, sålänge det är från mitt konto jag boostar den sista polaren till 90%. Tror inte man får nån trofé av att bara ladda in en sparfil.

Dwayne räknas inte för den trofeén eftersom att man kan

äta sushi

*.

Spoilervarning: *

döda honom

Jag fick den achievementen för någon vecka sedan. Brucie, Packie och Little Jacob var de vänner jag

hade kvar

.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag dödade dawayn och jag vet att han inte räknas då jag fick den troffe.

Du skall bara, när som helst, få alla att gilla dig över 90%.

Kan nån lägga upp sparfilen med alla duvorna, alla hoppen och 3 strikes i rad.

Kaka till den som fixar en elelr alla. <3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag dödade dawayn och jag vet att han inte räknas då jag fick den troffe.

Du skall bara, när som helst, få alla att gilla dig över 90%.

Kan nån lägga upp sparfilen med alla duvorna, alla hoppen och 3 strikes i rad.

Kaka till den som fixar en elelr alla. <3

Det måste väl vara en sparfil som har en duva kvar, ett hopp kvar, och 3 strikes måste du väl fixa själv?

Synd att man kan fuska med trofeér. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Jag har inte kvar nåt mail från honom men jag antar att jag svarade ja på det. Vad jag läst i FAQs så räknas han inte om man dödat honom, men har man låtit honom leva måste man bli polare med Packie, Roman, Jacob, Brucie och Dwayne. Eller åtminstone de som lever; har Roman försvunnit (som i Vice.s fall) och även Dwayne (återigen Vice.) behöver man inte ta dem.

Anyhoo, är det nån som har en lämplig sparfil? :mellow:

*~*~*~Merge~*~*~*

Bump!

Är det ingen som har NÅN sparfil, där vem som helst lever och som inte uppfyllt 90% med vilka-det-nu-är? Det gör mig inget att jag behöver köra ~10 uppdrag för att få valmöjligheter, så länge jag inte behöver köra om från början :)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Jag har inte kvar nåt mail från honom men jag antar att jag svarade ja på det. Vad jag läst i FAQs så räknas han inte om man dödat honom, men har man låtit honom leva måste man bli polare med Packie, Roman, Jacob, Brucie och Dwayne. Eller åtminstone de som lever; har Roman försvunnit (som i Vice.s fall) och även Dwayne (återigen Vice.) behöver man inte ta dem.

Anyhoo, är det nån som har en lämplig sparfil? >_<

*~*~*~Merge~*~*~*

Bump!

Är det ingen som har NÅN sparfil, där vem som helst lever och som inte uppfyllt 90% med vilka-det-nu-är? Det gör mig inget att jag behöver köra ~10 uppdrag för att få valmöjligheter, så länge jag inte behöver köra om från början :P

Jag hade Packie, Roman, Jacob, Brucie kvar. resten var döda. Sen fick jag 90% och fick trofeen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade Packie, Roman, Jacob, Brucie kvar. resten var döda. Sen fick jag 90% och fick trofeen

Jo, men eftersom Dwayne lever krävs den för att jag ska få trofén. Levde han inte hade det inte varit några problem, men nu har han ju buggat sig. Du har ingen gammal sparfil som åtminstone är ett tiotal uppdrag in i storyn så jag slipper köra om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag dödade dawayn och jag vet att han inte räknas då jag fick den troffe.

Du skall bara, när som helst, få alla att gilla dig över 90%.

Kan nån lägga upp sparfilen med alla duvorna, alla hoppen och 3 strikes i rad.

Kaka till den som fixar en elelr alla. <3

Vad är poängen med att fuska till sig troféer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är poängen med att fuska till sig troféer?

Det kan man inte. Det närmaste man kan komma är att nån gjort 199 duvor och 49 hopp. Tre strikes i rad måste du göra själv, Vice. Troféer kollar inte om du har en sparfil med olika saker avklarade utan aktiveras när de utförs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan man inte. Det närmaste man kan komma är att nån gjort 199 duvor och 49 hopp. Tre strikes i rad måste du göra själv, Vice. Troféer kollar inte om du har en sparfil med olika saker avklarade utan aktiveras när de utförs.

Enligt mig är det verkligen fusk.

199 duvor, 49 stunt jumps, 29 bilar till Stevie, 89% like på alla överlevande vänner. Enligt mig är det ganska mycket man slipper göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt mig är det verkligen fusk.

199 duvor, 49 stunt jumps, 29 bilar till Stevie, 89% like på alla överlevande vänner. Enligt mig är det ganska mycket man slipper göra.

Verkligen. Att jaga duvor är dessutom inte jobbigt eller tråkigt, det tar bara tid och kanske inte det man har lust att göra, men vill man ha den där Key To The City krävs det banne mig att man jobbar för det. :wub:

Ang. 89% like så ber ju jag om en sparfil enbart för att det buggat sig. Jag tror jag har 99% like på alla överlevande utom Dwayne, som stannat på 61% och inte går att kontakta. Alla övriga troféer håller jag på med för fullt på egen hand, jag har till exempel bara ~80 duvor kvar och 0 stunthopp. Så snart duvorna är klara ska jag börja med random characters. :) Auf Wiedersehen Petrovic har jag också kommit bra långt i, och även Top Of The Midnight Club.

Status so far:

AufWiedersehenPetrovic2ise1qq_1108375_0.png

:mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkligen. Att jaga duvor är dessutom inte jobbigt eller tråkigt, det tar bara tid och kanske inte det man har lust att göra, men vill man ha den där Key To The City krävs det banne mig att man jobbar för det. :wub:

Ang. 89% like så ber ju jag om en sparfil enbart för att det buggat sig. Jag tror jag har 99% like på alla överlevande utom Dwayne, som stannat på 61% och inte går att kontakta. Alla övriga troféer håller jag på med för fullt på egen hand, jag har till exempel bara ~80 duvor kvar och 0 stunthopp. Så snart duvorna är klara ska jag börja med random characters. :) Auf Wiedersehen Petrovic har jag också kommit bra långt i, och även Top Of The Midnight Club.

Status so far:

AufWiedersehenPetrovic2ise1qq_1108375_0.png

:mf_doof:

Jag beskyller inte dig för fusk. Jag förstår om du måste få Dwaye's like upp men han inte går att kontakta. Det var Vice jag ifrågasatte...

Kan nån lägga upp sparfilen med alla duvorna, alla hoppen och 3 strikes i rad.

Kaka till den som fixar en elelr alla. <3

Edit (som svar till Henkibojjs 'jagaduvorförfan-text' och ett tips till Vice): Jaga duvorna själv. Det är väldigt roligt och så blir du väldigt glad när du tagit alla själv. Dessutom så är det väl inte jobbigare med 200 duvor än 50 hästskor, 50 photo ops, 50 ostron och 100 tags som det var i SA. Det är ju till och med 50 mer.

Det som är så underbart med att göra allting själv är att du ser delar av staden du annars inte skulle se. Tänk dig, 250 nya ställen (eller ställen du sätt förut men inte från den vinkeln) att utforska. Jättekul, iaf enligt mig som den GTA (IV)-galningen jag är.

Fint också med Auf Wiedersehen-trofén Henki. Och lycka till med 100%. Känns gött när man får det. Jag har nu bara multiplayer achievements kvar och hoppas få alla dem innan nästa års 29 April. :teehee:

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag beskyller inte dig för fusk. Jag förstår om du måste få Dwaye's like upp men han inte går att kontakta. Det var Vice jag ifrågasatte...

Det förstod jag. Tänkte bara försvara mig ändå :P

Edit (som svar till Henkibojjs 'jagaduvorförfan-text' och ett tips till Vice): Jaga duvorna själv. Det är väldigt roligt och så blir du väldigt glad när du tagit alla själv. Dessutom så är det väl inte jobbigare med 200 duvor än 50 hästskor, 50 photo ops, 50 ostron och 100 tags som det var i SA. Det är ju till och med 50 mer.

Jag betvivlar att Vice. gjorde de kraven för SA... :wub: Vad jag vet har han inte spelat det särskilt mycket alls, men det får han svara på själv. :)

Det som är så underbart med att göra allting själv är att du ser delar av staden du annars inte skulle se. Tänk dig, 250 nya ställen (eller ställen du sätt förut men inte från den vinkeln) att utforska. Jättekul, iaf enligt mig som den GTA (IV)-galningen jag är.

Ja, faktiskt är det rätt häftigt att se alla dessa platser man aldrig hade brytt sig om att se. Bara på Algonquin är det ju massvis med gator så man tror man ser det mesta, men det gör man absolut inte. Alla områden mellan gatorna har nåt nytt att se, även om det bara är en liten park. Men nån har faktiskt suttit i två veckor och lagt upp exakt hur gungorna ska sitta jämfört med rutschkanan, och hur stigen dit ska gå. Det är mycket imponerande och just såna saker saknade man i till exempel VC. Det var en stad, förbaskat vacker på alla sätt, men den kändes aldrig levande eftersom vardagliga saker inte fanns där. Supermarkets och gator, och ett antal villor (som visserligen hade pool, terass och altan) men aldrig nåt så enkelt som lekparker.

Fint också med Auf Wiedersehen-trofén Henki. Och lycka till med 100%. Känns gött när man får det. Jag har nu bara multiplayer achievements kvar och hoppas få alla dem innan nästa års 29 April. :P

Good luck to you! :mf_doof: Vilken level är du på, och hur mycket MP har du spelat? Hangman's NOOSE är bäst för att levla, vet du nog. 4500 för fyra minuters jobb (om man är lagom långsam) ger bäst utbyte i förhållande till tid. :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det förstod jag. Tänkte bara försvara mig ändå :P

Sure thing!

Jag betvivlar att Vice. gjorde de kraven för SA... :wub: Vad jag vet har han inte spelat det särskilt mycket alls, men det får han svara på själv. :)

Visst, det är möjligt. Men fusk är ändå aja baja. Läs vidare här nedan 'v'

Ja, faktiskt är det rätt häftigt att se alla dessa platser man aldrig hade brytt sig om att se. Bara på Algonquin är det ju massvis med gator så man tror man ser det mesta, men det gör man absolut inte. Alla områden mellan gatorna har nåt nytt att se, även om det bara är en liten park. Men nån har faktiskt suttit i två veckor och lagt upp exakt hur gungorna ska sitta jämfört med rutschkanan, och hur stigen dit ska gå. Det är mycket imponerande och just såna saker saknade man i till exempel VC. Det var en stad, förbaskat vacker på alla sätt, men den kändes aldrig levande eftersom vardagliga saker inte fanns där. Supermarkets och gator, och ett antal villor (som visserligen hade pool, terass och altan) men aldrig nåt så enkelt som lekparker.

Precis. Och det är det jag är skitnöjd med att jag gjort också. Uppmärksammar allting jag kan. Vet inte hur många ställen / vinklar jag sätt ställen/saker ifrån, och det är inte bara från de 250 sidouppdragen som jag hittat dessa ställen. Har spenderat säkerligen runt 150 timmar i single player och troligtvis mer i multiplayer. Jag skulle nog kunna visa dig enormt mycket saker du aldrig förut sätt i staden om vi bara kunde spela. Är väldigt stolt över det också. Och måste också säga, att jag blir fascinerad varje gång jag spelar. Rockstar North's level designers har fan byggt en stad på ~3-4 år. Det är helt sjukt. De har byggt hus, vägar, gator, parker... Allting. De har alltså Byggt en stad, som trots att den är baserad på en riktig stad är enormt unik och måste tagit skitlång tid att bygga. De måste ju också ha bestämt allting om ljussättning och sådant också. Helt sjukt när man tänker på det.

Good luck to you! :mf_doof: Vilken level är du på, och hur mycket MP har du spelat? Hangman's NOOSE är bäst för att levla, vet du nog. 4500 för fyra minuters jobb (om man är lagom långsam) ger bäst utbyte i förhållande till tid. :teehee:

Som jag skrev ovan så har jag spelat multiplayer väldigt mycket, men dock är det mestadels Free Mode med kompisar.

Fast jag har ändå spelat relativt mycket och är på level 7 har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...