Jump to content

Svinfluensan


P-C
 Share

Recommended Posts

Jag propagerade starkt mot att vaccinera mig några sidor tillbaka, men nu när den kryper närmare blir jag alltmer velig. Och jag inser att jag skulle vara så sjukt körd ifall jag missade blott en vecka i plugget. Det, tillsammans med att jag är tjugo år, och rör mig bland horder av människor dagligen gör att många delar utav mig cravar vaccin.

...men massvaccination av en hel befolkning tycker jag fortfarande känns överdrivet och onödigt, av skäl man kan läsa bakåt - om man nu skulle vilja det.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 428
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vick mitt vaccin vid 8:50 imorse, känner inget än så länge. Har dock hört att de flesta får ont i armen, så jag får väl se.

Edit 15:34, känner fortfarande ingenting alls. Möjligtvis lite matt i vänstra handen (samma sida som jag tog sprutan), men inget mer.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Osäker :/ Risken att bli sjuk @ dreamhack är nog ganska stor, jag är inte rädd för att dö men jag vill inte missa skolan :confused:

Vill inte ta vaccinet för blablabla alla reasons som har tagits upp i tråden innan

Tar du vaccinet i samband med DH så kan det vara en bra idé att inte åka. Många har, vad jag hört, varit sjuka nån/några dagar efter vaccinet tagits. Morsan klarade sig relativt bra från det men många av hennes arbetskamrater var hemma några dagar alt. väldigt avslagna på jobbet. Nu har jag inte varit där, men antar att det inte är skönaste platsen att vara på om man är sjuk/trött/vill vila? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tar du vaccinet i samband med DH så kan det vara en bra idé att inte åka. Många har, vad jag hört, varit sjuka nån/några dagar efter vaccinet tagits. Morsan klarade sig relativt bra från det men många av hennes arbetskamrater var hemma några dagar alt. väldigt avslagna på jobbet. Nu har jag inte varit där, men antar att det inte är skönaste platsen att vara på om man är sjuk/trött/vill vila? :confused:

Tar jag vaccinet så blir det den 10'e, och då är det ändå 16 dagar kvar innan DH, så de blir chill ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Morsan 'ragear' på mig för att uttrycka det i ett modern språk. Hon vill att jag ska vaccinera mig, men rebellisk som jag är så säger jag nej. Detta resulterar i ett långt tal om allt och ingenting, mest om hur jag kommer att döda halva våran släkt om jag får det.

... Aftonbladet är inte bra för medelålders kvinnor. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Morsan 'ragear' på mig för att uttrycka det i ett modern språk. Hon vill att jag ska vaccinera mig, men rebellisk som jag är så säger jag nej. Detta resulterar i ett långt tal om allt och ingenting, mest om hur jag kommer att döda halva våran släkt om jag får det.

... Aftonbladet är inte bra för medelålders kvinnor. :rolleyes:

Det känns oerhört korkat att vara rebelliskt bara för att när det gäller det här, och självklart provocerande för din mamma.

Vad är ni rädda för som inte läkarna anser vara en risk? Var ifrån kommer er info, som är mer pålitlig än den våra läkare har?

Artikel från igår: http://www.dn.se/nyheter/sverige/vaccinrad...lakare-1.987345

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte tagit vaccinet, tar inte vaccinet och kommer aldrig ta vaccinet. många i min klass tänker på samma sätt. Orsak? har jag skrivit längre bak i tråden för den som orkar bläddra.

Dock vet jag att den nya influensan lär finnas till en lång tid framöver, men det är inget som oroar.

Jag hittar inte din orsak, kan du förtydliga?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det känns oerhört korkat att vara rebelliskt bara för att när det gäller det här, och självklart provocerande för din mamma.

Vad är ni rädda för som inte läkarna anser vara en risk? Var ifrån kommer er info, som är mer pålitlig än den våra läkare har?

Artikel från igår: http://www.dn.se/nyheter/sverige/vaccinrad...lakare-1.987345

Nu tror jag att du tog det jag skrev allt för seriöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det känns oerhört korkat att vara rebelliskt bara för att när det gäller det här, och självklart provocerande för din mamma.

Vad är ni rädda för som inte läkarna anser vara en risk? Var ifrån kommer er info, som är mer pålitlig än den våra läkare har?

Artikel från igår: http://www.dn.se/nyheter/sverige/vaccinrad...lakare-1.987345

Har hört exempel på anställda inom vården som ger vaccin för att det är dennes jobb men själv tackar nej. Nu förstår jag också att det är en väldigt ovanlig företeelse, men det händer.

Jag låter inte bli att vaccinera mig pga. rädsla för vaccinet - jag är inte orolig över svininfluensan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vick mitt vaccin vid 8:50 imorse, känner inget än så länge. Har dock hört att de flesta får ont i armen, så jag får väl se.

Edit 15:34, känner fortfarande ingenting alls. Möjligtvis lite matt i vänstra handen (samma sida som jag tog sprutan), men inget mer.

Känner mig smått yr och en aning öm just där de stack in nålen, men inte alls mycket. Var två stycken i min klass som fick ligga ner en stund då de blivit yra och så (ungefär 5 minuter efter att de fått sprutan), men de hade inga problem med att vara med på matten sen så det kan inte varit så farligt.

För övrigt så förstår jag inte varför man inte tar sprutan om man får den gratis osv. förutsatt att man inte är allergiker eller har andra problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...