Jump to content

Vinnartråden - FG '08


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 55
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Oh-ho, prestigeladdat inför 2009! >_<

Umberto måste göra en rejäl avdamning av sina nyliberala åsikter för att klara av det. Mr. U behöver hänga med lite syndikalister, förstöra en pälsbutik, gå en Stockholm Pride-parad och sen posta en bild på sig själv när han gör det och argumentera för sin nya politiska ståndpunkt. Ja, endast då kan han med rätta få årets debattör 2k9-priset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Umberto måste göra en rejäl avdamning av sina nyliberala åsikter för att klara av det. Mr. U behöver hänga med lite syndikalister, förstöra en pälsbutik, gå en Stockholm Pride-parad och sen posta en bild på sig själv när han gör det och argumentera för sin nya politiska ståndpunkt. Ja, endast då kan han med rätta få årets debattör 2k9-priset.

Jag hoppas att det där inte är sant för i så fall har medlemmarna röstat med helt fel utgångspunkt; det var ju knappast meningen att man ska rösta på folks åsikter, utan på deras sätt att framföra dem. Om t.ex. en praktiserande nekrofilpedofil (och lastbilschaufför) registrerade sig på GTAsajten och började debattera för en legalisering av barnamord och offentligt tillträde till samhällets bårhus, vilka de flesta av oss ju anser vara ganska befängda uppfattningar att inneha, borde även han vara värd en nominering OM hans skriverier var mycket välformulerade och retoriskt utmärkta. Jag hoppas att du vann för att medlemmarna ansåg att du var bäst på att debattera och inte för att de gillade dina åsikter.

Jag kommer knappast att ändra mina åsikter men eventuellt kommer jag att försöka förändra sättet som jag framför dem på och kanske även delta i fler debatter än vad jag gjorde under 2008. Hursomhelst, placerade jag mig alltjämt i toppen bland forumets debattörer så än finns det ingen anledning för mig att begå seppuku på köksgolvet.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Penismätar-tävling anyone? My guess på att Umberto inte vann i år var för att han har varit för aktiv i Loungen för att utmärka sig något märkvärdigt i debatter i år. Att Umberto har spenderat längre tid i Loungen istället för att debattera om något i Allmänt tycker jag dock är rätt komiskt, då Umberto för inte så länge sedan skrev att han ville ha mer debatter på forumet. Loungen drog ned debatterna ännu mer, såvitt jag har sett iallafall.

Hihi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Penismätar-tävling anyone? My guess på att Umberto inte vann i år var för att han har varit för aktiv i Loungen för att utmärka sig något märkvärdigt i debatter i år. Att Umberto har spenderat längre tid i Loungen istället för att debattera om något i Allmänt tycker jag dock är rätt komiskt, då Umberto för inte så länge sedan skrev att han ville ha mer debatter på forumet. Loungen drog ned debatterna ännu mer, såvitt jag har sett iallafall.

Hihi.

Ptja, det är sant att jag mest hänger i loungen nuförtiden men jag tror inte att loungen i sig har minskat antalet debatter (jag håller f.ö. inte med om att en minskning har skett) - debatterna kan ju knappast vara beroende av mitt deltagande. Jag tror att en eventuell minskning isf främst beror på att det mesta redan har diskuterats och på att användarna har blivit så kamratligt inställda till varandra.

Jag kan inte erinra mig om att jag har skrivit att jag vill ha mer debatter; det som jag har propagerat för var/är att redan befintliga diskussioner flyttas ur samlingstrådar, som t.ex. TROMS, och istället behandlas i egna trådar.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ptja, det är sant att jag mest hänger i loungen nuförtiden men jag tror inte att loungen i sig har minskat antalet debatter (jag håller f.ö. inte med om att en minskning har skett) - debatterna kan ju knappast vara beroende av mitt deltagande. Jag tror att en eventuell minskning isf främst beror på att det mesta redan har diskuterats och på att användarna har blivit så kamratligt inställda till varandra.

Jag kan inte erinra mig om att jag har skrivit att jag vill ha mer debatter; det som jag har propagerat för var/är att redan befintliga diskussioner flyttas ur samlingstrådar, som t.ex. TROMS, och istället behandlas i egna trådar.

I min åsikt har åtminstone Loungen dragit ned på klassen på diskussionerna, minst. Dock är ju det min åsikt och du är helt fri till att ha din egna åsikt om saken, och givetvis har vi haft ett par guldkorns-klassade diskussioner dvs. zoofili tråden, och posthämtningstråden. Men rent generellt sett så har det nog skett mer flamewars än diskussioner - igen, min åsikt. Och förstå mig inte fel, jag påstår inte att din frånvaro från diskussionerna är vad som drar ned antalet. Utan, folk spenderar fler timmar i Loungen, då Loungen har lite mer 'roligare' trådar att döda tid i. Vad jag däremot påstår är att du fick inte årets debattör pga. att du inte har medverkat i diskussioner pga. Loungen. Eller så tyckte folket helt enkelt bättre om The Dudes argument. What do I know?

Du har inte skrivit det direkt rakt ut, men du har dock hintat och sagt det indirekt. Som t.ex. i Lounge-förslagstråden så skrev du det indirekt - så som jag förstod det.

Men, mina 5 pennies går rakt ned i havet, då mina åsikter oftast har noll betydelse för dig. Just speakin' my opinion, good sir!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well. Det är första gången jag vinner någonting, men ni ska bara veta hur mycket det värmer att få vinna i de tre kategorier jag vann. Även om jag trodde på vinst i någon, så var de två andra vinsterna en stor överraskning. Och hur löjligt det än må låta så är det sådant här som gör ens dag mycket lyckligare. Man blir alldeles varm i hjärtat första gången man ser det. Jag hoppas och antar att jag gjort mig förtjänt av förstaplatserna och trots att jag bara varit här i två år känns det redan som jag är en stammis här. Ännu en gång ett stort tack till alla som nominerade och röstade på mig - tack!

Angående arrangemanget så ska naturligtvis AngryAxel ha ett stort tack från min sida. Du lyckades göra det enkelt, stilfullt och bra. Mer än så krävs inte!

edit: Glömde för övrigt nämna en viss sak. Att ens vara nominerad till årets medlem var någonting jag aldrig ens trodde skulle hända. Att jag sedan kom sist (trea) i den kategorin är jag långt ifrån sur eller arg över. Det känns bara som en ära att vara nominerad. Tack!

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många röstade?

harför mig att det var 27, men det var innan röstningen var klar..

Nästan fyrtio personer skickade in röster (dock finns det ju inte fyrtio röster i varje kategori, då man kunde lämna fält blanka) - tack igen till er!

Och i forumgalan stämmer den gamla klyschan "Varje röst räknas" mer än någonsin; många kategorier avgjordes med en-två röster, vilket var kul att se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...